  • 1. Data: 2003-08-06 00:52:18
    Temat: Wiem, że to NTG, ale juz nie mogę
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    W poprzedniej robocie, kiedy robiłem automat do zmiany numeru kont w
    systemie kadrowo-płacowym wykryłem błąd we wdrożonym w Banku algorytmie
    [bodajże na końcówe 00]. OK!

    Teraz nie chce mi przyjmowac mojego konta z PKO BP - BAŁWANY - liczbę
    kontrolną trzeba liczyć dla kont uzupełnianymi zerami [dla numeru konta
    do 16 pozycji]. No kurna [piiiiiiii] - trzeci litr piwa pójdzie. Ja to
    nawet rozumiem te osobę, która mi próbowała wmawiać, że wystarczy
    dopisać zera [dokładnie 7] - ona niewinna. To ta p..... Centrala ;)
    Zróbcie cos z tym, bo już BŚ i Citi nie chcą akceptować tego śmiecia!

    Od razu lepiej. ;)

    Flyer

  • 2. Data: 2003-08-06 07:42:25
    Temat: Re: Wiem, że to NTG, ale juz nie mogę
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    > dopisać zera [dokładnie 7] - ona niewinna. To ta p..... Centrala ;)
    > Zróbcie cos z tym, bo już BŚ i Citi nie chcą akceptować tego śmiecia!

    Powoli się przestawiają. Rachunki kart kredytowych są zgodne z NRB.

  • 3. Data: 2003-08-06 12:15:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    wytnij-to napisał:

    > Powoli się przestawiają. Rachunki kart kredytowych są zgodne z NRB.

    Całkiem mozliwe, ale z wczorajszej wizyty w oddziale wnoszę, że Centrala
    zostawiła oddziały bez supportu. Pytam się pani w okienku, czy może mi
    dać nowe konto uzupełnione zerami, pani drukuje mi wyciąg i mówi, że
    wystarczy dodać zera przed numerem konta. Ja się grzecznie 2 razy
    spytałem, a co z liczbą kontrolną, a ona mi na to za każdym razem, że
    może być ta co jest. Ściągnąłem specyfikacje, bo pamietałem, że w
    zależności od pozycji znaku są różne wagi - i oczywiście dupa - wyszła
    inna liczba kontrolna. Jak znam życie, pani trochę przekombinowała w
    trosce o dobre imię firmy, bo pewnie nikt im o niczym nie mówi a klienci
    pytają. Tylko mówiąc szczerze, nie rozumiem problemu - jest prosty
    algorytm, którym można puściś ciągiem całą bazę [i skontrolować
    algorytmem kontrolnym]. Sam algorytm już mają w systemie, bo wg niego
    liczą obecne konta - tylko dodać te p... zera [jako dopełnienie do 16
    znaków] i zapuścić jeszcze raz liczenie liczby kontrolnej. Dodatkowo,
    żeby nie robić wielkiego halo, mogą zaimplementować w systemie algorytm
    obcinania/dodawania zer po sprawdzeniu liczby kontrolnej i mogą wtedy
    nawet nie zawiadamiać klientów - stare i nowe wersje będą traktowane tak
    samo. Ale to pewnie wymaga kontraktu za 50 mln zł. :(

    Flyer

  • 4. Data: 2003-08-06 12:54:33
    Temat: Re: Wiem, że to NTG, ale juz nie mog
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Flyer"

    > Całkiem mozliwe, ale z wczorajszej wizyty w oddziale wnoszę, że Centrala
    > zostawiła oddziały bez supportu.

    e-pko w Bydgoszczy tez od paru lat ma NRB
    natomiast normalne oddzialy maja na normalnych rorach jeszcze po staremu
    Po prostu nie dodawaj zadnych zer i traktuj caly rachunek 19cyfrowy jak
    stary, czyli poprzedzaj go oddzialem.
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-08-06 13:24:14
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    NRB.

    Centrala

    > e-pko w Bydgoszczy tez od paru lat ma NRB

    Nie jest to prawdą!
    Ja mam w ePKO:
    1310205545xxxxxxxxx lub 10205545-yyyy-270-41 i żaden z tych formatów nie
    jest zgodny z NRB, chociaż do pierwszego stosuje się IBANowy algorytm.
    Więc ePKO ma tak jak większość oddziałów PKO BP SA i nie wiem po co bić
    pianę, bo w swoim czasie zmienią numerację tak jak zmienili dla
    rachunków COK i Inteligo.

  • 6. Data: 2003-08-06 14:50:10
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki"

    > Nie jest to prawdą!

    blad, oszczekuje - cos mi sie pokrecilo
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-08-06 16:19:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    > Teraz nie chce mi przyjmowac mojego konta z PKO BP - BAŁWANY - liczbę
    > kontrolną trzeba liczyć dla kont uzupełnianymi zerami [dla numeru konta
    > do 16 pozycji]. No kurna [piiiiiiii] - trzeci litr piwa pójdzie. Ja to

    Sam jestes balwan.
    Liczbe kontrolna nalezy liczyc dla takiego numeru rachunku, jaki on jest i
    niczego nie uzupelniac.
    Nie pij wiecej piwa.

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2003-08-06 21:04:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    wytnij-to napisał:

    > Więc ePKO ma tak jak większość oddziałów PKO BP SA i nie wiem po co bić
    > pianę, bo w swoim czasie zmienią numerację tak jak zmienili dla
    > rachunków COK i Inteligo.

    Dlatego, że inne banki się pospieszyły i leją już na konta PKO BP - a w
    efekcie, klient, żeby nie mieć kłopotów, może zechcieć uciec do innego
    banku [oczywiście nie mówię o sobie, bezrobotnym, bo ze mnie żaden
    klient ;)]. A raczej z nowym systemem PKO BP nie wyrobi się przed 1
    stycznia, więc mogłoby cos wreszcie zrobić dla istniejącego.

    Flyer

  • 9. Data: 2003-08-07 08:32:10
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Slawek Kos napisał:

    > Sam jestes balwan.
    > Liczbe kontrolna nalezy liczyc dla takiego numeru rachunku, jaki on jest i
    > niczego nie uzupelniac.
    > Nie pij wiecej piwa.

    Ja to już sam sobie te nowe konto zrobiłem, ale to był skrót myslowy od
    tego co mi powiedziała Pani w Banku, czyli - wystarczy dopisać zera, a
    liczba kontrolna będzie ta sama. A piwo jest zdrowe!

    Flyer

  • 10. Data: 2003-08-07 09:36:06
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Ja to już sam sobie te nowe konto zrobiłem, ale to był skrót myslowy od

    Aaa, to sorki, nie chwycilem skrotu...;-)

    > tego co mi powiedziała Pani w Banku, czyli - wystarczy dopisać zera, a
    > liczba kontrolna będzie ta sama. A piwo jest zdrowe!

    W sprawie piwa popieram ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---