  • 31. Data: 2009-02-20 12:18:55
    Temat: Re: Wielkość liter w gestii klienta - gdzie?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:gnm6b5$7ti$1@news.task.gda.pl...

    Wysłałem do KIR poniższą wiadomość:

    Proszę o odpowiedź, czy system rozliczeń pomiędzy bankami ELIKSIR umożliwia
    wg specyfikacji stosowanie w polu "tytuł przelewu" dużych i małych liter?
    Otóż niektóre banki zmieniają tytuł przelewu z małych liter na duże (np.
    "AbCde" na "ABCDE"). Chciałbym wiedzieć, czy jest to działanie zasadne, czy
    też KIR w tym względzie nie stosuje odgórnych ograniczeń i duże i małe
    litery w polu "tytuł przelewu" są jak najbardziej właściwe.

    Jeśli ktoś z KIR zechce odpisać, to podzielę się otrzymaną odpowiedzią na
    forum grupy.

  • 32. Data: 2009-02-20 13:50:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:gnm737$at8$1@news.task.gda.pl...

    No i przyszła odpowiedź. Z odpowiedzi tej wynika, że mBank i citibank
    zmieniając litery w tytule przelewu SAMOWOLNIE zmieniają tytuł przelewu!

    Data zapisania pytania: 2009-02-20 13:23:21
    Pytanie zadał: Marcin Wasilewski
    Pytanie:
[...]

    Odpowiedź:
    Witam,

    według ST nr 12:
    pola jednoliniowe i linie pól kilkuliniowych powinny zawierać liczbę znaków
    zgodną z ich definicją i nie mogą zawierać separatora linii \"|\" ,
    ogranicznika pola '\"' .

    W związku z tym nie wymagamy użycia dużych bądź tylko małych liter.

    Pozdrawiam.

    Z poważaniem
    Piotr Białkowski

  • 33. Data: 2009-02-20 13:54:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> napisał w
    wiadomości news:gnkn09$o54$1@news.interia.pl...
> [...]
    > że
    > przelew przychodzący do mBanku z innego banku (np. PKO BP, getin,
    > eurobank)
    > jest księgowany/zapisany na koncie w mBanku z małymi literami (pod
    > warunkiem, że nadawca takie zastosował przy wypełnianiu elektronicznego
    > formularza przelewu po swojej stronie? Natomiast jeżeli z mBanku wykonasz
    > przelew np. do ww. banków zawsze będzie on zaksięgowany na koncie
    > odbiorcy,
    > który posiada konto w ww. bankach zawsze z dużymi literami?

    Otóż dostałem odpowiedź z KIR.:

  • 34. Data: 2009-02-20 13:55:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    > Agent JanKo nadaje:

    > http://www.kir.com.pl/main.php?p=4521
    > http://www.kir.com.pl/intranet/explorator/main.php?d
    o=getFile&object=59708&noreferer=1

  • 35. Data: 2009-02-20 17:17:42
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Marcin Wasilewski" news:gnm6b5$7ti$1@news.task.gda.pl

    [ciach]

    Przyjacielu naucz się poprawnie cytować, bo w swoim poście tak namotałeś, że
    wygląda tak że odpisujesz na wiadomość mojego poprzednika, którą niby ja

  • 36. Data: 2009-02-20 17:21:00
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Prof_Ex" news:gnlve5$oau$1@inews.gazeta.pl

    > Pekao SA.

    Jak by jeszcze opłaty za prowadzenie konta były niższe to było by pięknie :)

    > Pozdrawiam!
    > Prof_Ex

    Pozdrawiam również :)

  • 37. Data: 2009-02-20 17:21:46
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Marcin Wasilewski" news:gnm737$at8$1@news.task.gda.pl

    > Jeśli ktoś z KIR zechce odpisać, to podzielę się otrzymaną odpowiedzią na
    > forum grupy.

    Osobiście niecierpliwie czekam na jakiekolwiek informacje w tym temacie. :)

    Pozdrawiam.

  • 38. Data: 2009-02-20 17:24:37
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Marcin Wasilewski" news:gnmced$ler$1@news.task.gda.pl

    > No i przyszła odpowiedź. Z odpowiedzi tej wynika, że mBank i citibank
    > zmieniając litery w tytule przelewu SAMOWOLNIE zmieniają tytuł przelewu!

    Czyli istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w przypadku Inteligo, ING
    itp. nie będzie problemu z samowolnymi zmianami wielkości liter ze strony
    banku.

    > W związku z tym nie wymagamy użycia dużych bądź tylko małych liter.

    I ten fragment odpowiedzi ze strony KIR utwierdza mnie w przypuszczeniu,
    którym podzieliłem się kilka linijek wyżej :)

  • 39. Data: 2009-02-20 18:06:05
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A kolor tła jaki ma być?
    > Ale się już k&#965;rwa ludziom w głowie przewraca.

    I który to już raz wyszedłeś na głupka?

  • 40. Data: 2009-02-21 10:01:38
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote in message

    > Jak by jeszcze opłaty za prowadzenie konta były niższe to było by pięknie
    > :)

    4pln miesiecznie to chyba nie tak duzo...
    http://www.xelion.pl/oferta/tabela-oplat-prowizji/ba
    nkowe/Taryfa%20prowizji%20i%20oplat%20bankowych%20dl
    a%20Klientow%20detalicznych.pdf

    MK