  • 211. Data: 2002-01-18 09:17:18
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > Kaze NIE AUTORYZOWAC TRANSAKCJI i ODDAC karte.

    No popatrz, a w rzeczywistości każe ciąć kartę. Dwa takie przypadki
    naocznie widziałem.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 212. Data: 2002-01-18 09:18:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Jesli podpis nie jest podobny to sprzedawca naciska 'nie' nie
    > posie. Gdzie problem?

    A mówiłeś niedawno, że powinien się skonsultować z C.A.
    Ciekawe... wiatr od drugiej strony zawiał?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 213. Data: 2002-01-18 09:20:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:

    > Ale to zupelnie inna sytuacja. To celowe, bezpodstawne dzialanie
    > sprzedawcy a nie jego "wrazenie".

    O ile pamiętam, to zaczęło się od tego, że sprzedawca nie może z powodu
    własnego widzimisię zatrzymać karty.
    Okazuje się,że jeżeli wykorzysta kilka możliwości, to na podstawie jego
    widzimusię kartę zatrzyma.

    > No i co najwazniejsze po takim zatrzymaniu pozostaje gdzies slad.
    > A jesli sprzedawca zabiera karte wg. wlasnego widzimisie to klient
    > lezy. Karta jest aktywna a klient nie ma zadnego dowodu
    > potwierdzajcego, ze nie jest juz w jej posiadaniu.

    Klient oddaje slipa, sprzedawca się brzydko na klienta patrzy, klient
    ucieka ze sklepu. Co robi sprzedawca?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 214. Data: 2002-01-18 15:14:53
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    > Oczywiscie. Moze np. miec 10 kolesi, z ktorych jeden skopiuje karte
    > produkujac jej 100 egzemplarzy, drugi wyrzuci te "nowe" karty przez
    > okno Marriota, trzeci zmasakruje itp. posiadacza karty, by nie mogl
    > jej zastrzec, a reszta bedzie calosc ubezpieczac. Tyle ze to nie
    > wydaje mi sie byc zgodne z zawarta przez sprzedawce umowa, ani w ogole
    > z prawem jakimkolwiek.

    No to, co napisałeś wyżej nie. Działanie takie, jak ja opisałem też
    prawdopodobnie nie, za to bardzo ciężkie do udowodnienia. Zauważ, że
    sprzedawca może zeznać, że pasek na podpis wygląda mu na przerabiany.
    POtem może sam taki pasek 'przerobić' i nikt się do niego nie przyczepi.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 215. Data: 2002-01-18 15:29:00
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedawca może zeznać, że pasek na podpis wygląda mu na przerabiany.
    > POtem może sam taki pasek 'przerobić' i nikt się do niego nie przyczepi.

    W złej wierze to można w zasadzie wszystko zrobić. I w ten sposób kłamstwem
    i fałszerstwem wymusić na centrum wstępną zgodę na pewne czynności. Tylko
    chyba nie o to chodzi. I na pewno wyciąganie przez kogoś lub nie DO nic tu
    nie zmieni. I jeszcze pozostaje pytanie: "po co?". Jakoś dziwnie to Tobie
    przychodzą do głowy wszelkie możliwe złośliwości. Nikt normalny jakoś nie
    może sobie wyobrazić sprzedawcy, któremu będzie się chiało odgrywać szopki,
    zagrożone w dodatku konsekwencjami zarówno cywilno- jak i karnoprawnymi,
    żeby tylko jakiemuś gościowi, którego widzi dwa razy (pierwszy i ostatni)
    w życiu dziabnąć nożyczkami kartę. Więc weź już może się zamknij w tej
    sprawie.

    --
    Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
    b...@w...pdi.net Stranded in my mind

  • 216. Data: 2002-01-18 16:29:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> wrote:

> [...]
    > żeby tylko jakiemuś gościowi, którego widzi dwa razy (pierwszy i ostatni)
    > w życiu dziabnąć nożyczkami kartę. Więc weź już może się zamknij w tej

    Przepraszam, odpierałem jedynie zarzut, że sprzedawca nie zatrzyma
    karty,jeżeli będzie chciał. To, żeto kręcenie bata na własną skórę (a
    raczej kieszeń) to inna sprawa.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 217. Data: 2002-01-18 19:58:39
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <2...@d...pingwin.waw.pl>, Wojtek Piecek wrote:

    >Jesli podpis nie jest podobny to sprzedawca naciska 'nie' nie
    >posie. Gdzie problem?

    Albo dzwoni do CA z pytaniem, czy nie powinien zatrzymać karty, bo klient
    się zachowuje podejżanie. Nie może tak zrobić?

    Pieta.

  • 218. Data: 2002-01-19 10:34:11
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > No popatrz, a w rzeczywistości każe ciąć kartę. Dwa takie przypadki
    > naocznie widziałem.

    Jakie to były karty?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 219. Data: 2002-01-19 11:20:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@p...com> wrote:

    > Jakie to były karty?

    Jedna Citi i jedna PKO BP.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 220. Data: 2002-01-19 11:41:34
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > Ależ to nie jest 'samowolne' naruszenie. Na takie działanie zgodziłeś
    > się podpisując umowę z bankiem.

    Masz rację. Częściowo ;], gdyż regulamin np. mBanku nie przewiduje
    takiej sytuacji. Z regulaminu VE Lukasa można by próbować wyciągnąć,
    że mogą odebrać tylko w przypadku niezgodnego z regulaminem używania
    karty (par. 15), ale trochę to naciągane. Niewątpliwie niczego nie
    można naciągnąć w przypadku BZWBK. A jak jest gdzie indziej? Może tak
    jak w mBanku? ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko