    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Thu, 5 Feb 2004 11:57:01 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    Paweł <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > gdzie ocenę działań zarządów należy opierac na jakichś dużo
    > łagodniejszych warunkach
    > w podobnej gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości działa w polsce
    > kilka milionów firm - począwszy od tych najmniejszych jednoosobowych
    > do największych,
    > warunki mają jeszcze gorsze bo przecież nie dysponują zapleczem
    > intelektualnym w postaci sztabów specjalistów - analityków - maja
    > tylko szczątkowe informacje + własną intuicję a do tego ryzykują
    > swoje własne pieniądze - i mimo to jako średnia potrafią generować

    Ale ten proces obejmuje nie tylko polski sektor bankowy. A banki jednak sa
    innego rodzaju przedsiebiorstwami, zwlaszcza w Europie wazne jest ich rola.
    W Polsce od dawna jest zle - ale zeby bylo dobrze trzeba zmierzyc sie albo z
    restrukturyzacja, albo organiczna budowa od podstaw.
    I nie wiem d;laczego uwazasz, ze zarzad ocenia sie inaczej?!? Przeciez
    ostatnie dzialania BRE pokazuja - ze wlasnie maja liczyc sie wyniki (a o tym
    pisze).

    > akurat cały sposób działania mBanku sprawdziłby się gdyby poprostu
    > "średni osad" każdego klienta był sporo większy
    > -ale na to chyba nie ma co liczyć w jakiejś szybkiej perspektywie
    > czasowej dla żadnego banku działającego w Polsce

    Nie do konca. To szerszy problem. Miedzy innymi wykorzystanie tych
    depozytow - samo zbieranie nic nie daje. Liczy sie takze akcja kredytowa. W
    tej chwili wciaz mamy monokulture bankowa. Zdobycie kasy ne jest takie
    trudne, a ilosc zyskownych instrumentow jest wciaz mala.

    > mnie tak naprawdę dziwi w aktualnym działaniu mBanku tylko to że mbank
    > uderza z grubej rury we wszystkich klientów - również w tych
    > przynoszących naprawde niezły dochód - a tu aż sie prosi o jakieś
    > rozgraniczenie - choćby wg "osadu"

    Mnie tez to dziwi. Nie znam przyczyn - moge sobie gdybyac - a gdybanie to
    poprawienie na sile wynikow przed jakims wiekszym ruchem. sprzedaza BRE,
    fuzja?