  • 1. Data: 2004-10-01 01:03:32
    Temat: Wcześniejsza spłata kredytu
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Pytanie jest być może banalne, ale: Czy biorąc np. kredyt na zakup pojazdu w
    kwocie 20000,00 zł na 5 lat [hipotetycznie] i spłacając regularnie po X zł
    muszę ten kredyt spłacać 5 lat, czy, w razie, gdybym z jakichś powodów miał
    wolne środki, które mógłbym przeznaczyć na 'dopłacanie' aconto tegoż kredytu
    mogę spłacić go wcześniej, aniżeli po zadeklarowanych z początku 5 latach ?
    Czy banki robią z tego tytułu jakieś trudności ? Czy pobiera się z tego
    tytułu jakieś opłaty ?

    Za każdą opinię będę bardzo zobowiązany

  • 2. Data: 2004-10-01 05:29:55
    Temat: Re: Wcześniejsza spłata kredytu
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Wszystko zależy od umowy, jaką podpiszesz. Czasami jest w niej napisane, że
    wszelkie opłaty zgodnie z TOiP, a czasami jawnie jest napisane, że np.
    wcześniejsza spłata kredytu jest free of charge.

    Częściej jest jednak tak, że za wcześniejszą spłatę musisz zapłacić x% (1-5)
    od pozostałej sumy rat kapitałowych do spłaty.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 3. Data: 2004-10-01 06:41:03
    Od: "Arek" <a...@p...com>

    Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ?
    > Czy banki robią z tego tytułu jakieś trudności ? Czy pobiera się z tego
    Ja brałem 17000 kredytu w PeKaO SA w 2002 roku na 2 lata, oprócz
    comiesiecznych spłat, jak miałem nadmiar gotówki wpłacałem i spłaciłem po
    roku i 3 miesiącach. Przy każdej wpłacie dodatkowej pobierali 20 zł prowizji
    i przysyłali rozliczenie z nowymi stawkami ratalnymi (wybierałem opcję
    stałej wysokości rat i skrócenie okresu kredytowania). Ważne jest aby nie
    spłacać całości zadłużenia od razu, bo wtedy pobieraja wysoką prowizję.
    Arek.

  • 4. Data: 2004-10-01 07:33:33
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-01 03:03, cOOba wrote:
> [...]
    > Czy banki robią z tego tytułu jakieś trudności ? Czy pobiera się z tego

    Coś mi sie majaczy, że ustawa o kredytcie konsumenckim (czy to auto to
    na DG?) wymusza (pod pewnymi warunkami) bezpłatną nadpłatę. Ale moze mi
    się to tylko majaczy.

    KJ

  • 5. Data: 2004-10-01 09:16:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Arek wrote:
> [...]
    > kredytowania). Ważne jest aby nie spłacać całości zadłużenia od razu,
    > bo wtedy pobieraja wysoką prowizję. Arek.

    nie kazdy bank pobiera za wczesniejsza splate prowizję a do tego wysoką

    za wczesniejszą spłątę jakiejs dodatkowej raty bank pobiera prowizję na ogół pod
    hasłem "rekalkulacja" - że niby muszą wszystko od nowa przeliczyć. Mój koleha
    kiedys tak sobie poradził z PBK, które tak robiło:
    przy każdej spłacie dodatkowej raty uprzedzał na piśmie że to spłaca ostatnią
    ratę a nie najbliższą, skracając sobie czas spłaty "od końca" i rekalkulacji mu
    nie robili.
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-10-01 16:54:37
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@g...pl>

    > Coś mi sie majaczy, że ustawa o kredytcie konsumenckim (czy to auto to na
    > DG?) wymusza (pod pewnymi warunkami) bezpłatną nadpłatę. Ale moze mi się
    > to tylko majaczy.

    Nie wiem, co miało znaczyć DG ? Jesli chodziło <a tak mi się wydaje> o
    działalność gospodarczą to odpowiedź brzmi 'nie'
    Miałoby to być auto wyłącznie dla celów prywatnych. BTW: Gdyby okazało się,
    iż w trakcie posiadania takowego samochodu zdecydowałbym się i założył
    własną DG to, czy mogę taki pojazd 'przebranżowić' z prywatnego na pojazd
    dla celów DG, a jeśli tak to czy wiąże się to z jakimiś problemami, kosztami
    czy też problemami natury prawnej ?

    TIA za odpowiedź,
    cOOba