    From: "Arek" <a...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wcześniejsza spłata kredytu
    Date: Fri, 1 Oct 2004 08:41:03 +0200

    Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cjiacu$kuv$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie,
    >
    > Pytanie jest być może banalne, ale: Czy biorąc np. kredyt na zakup pojazdu
    > kwocie 20000,00 zł na 5 lat [hipotetycznie] i spłacając regularnie po X zł
    > muszę ten kredyt spłacać 5 lat, czy, w razie, gdybym z jakichś powodów
    miał
    > wolne środki, które mógłbym przeznaczyć na 'dopłacanie' aconto tegoż
    kredytu
    > mogę spłacić go wcześniej, aniżeli po zadeklarowanych z początku 5 latach
    ?
    > Czy banki robią z tego tytułu jakieś trudności ? Czy pobiera się z tego
> [...]
    Ja brałem 17000 kredytu w PeKaO SA w 2002 roku na 2 lata, oprócz
    comiesiecznych spłat, jak miałem nadmiar gotówki wpłacałem i spłaciłem po
    roku i 3 miesiącach. Przy każdej wpłacie dodatkowej pobierali 20 zł prowizji
    i przysyłali rozliczenie z nowymi stawkami ratalnymi (wybierałem opcję
    stałej wysokości rat i skrócenie okresu kredytowania). Ważne jest aby nie
    spłacać całości zadłużenia od razu, bo wtedy pobieraja wysoką prowizję.
    Arek.