  • 11. Data: 2003-10-04 21:14:18
    Temat: Re: WIBOR 3M: z 5,1 do 5,23 i wyzej!
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 4 Oct 2003 09:27:26 +0200, "" <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Dokładnie tak. Bank pada zdolność w PLN i w tym przypadku przyznał kredyt w
    >wysokości 170k zl. I tyle Janouch dostanie a nie WIĘCEJ. Cieszyć się może z
    >tego, że będzie to odpowiadało mniejszej wartości w CHF.
    >Tensor 1
    >PS. Chyba, że dla kolegi J. są specjalne warunki.

    a jednak mylisz sie. to nie jest zasada. owszem, wiekszosc bankow
    zapewne wyplacic 170k zl zmniejszajac wartosc zadluzenia w CHF, ale sa
    tez banki, ktore wyplaca wieksza kwote w PLN. dowod? moj wlasny
    kredyt: w dniu wyplaty kurs CHF byl wyzszy niz w dniu przyznania
    kredytu . Dostalem wyzsza kwote w PLN, developer zwrocil mi nadwyzke
    bez szemrania, a wystarczyla ona akurat na splate dwoch rat.
    oczywiscie rownie dobrze kurs mogl spasc, a wtedy dostalbym mniej PLN
    niz wnioskowalem i stracilbym, gdyz musialbym doplacic z wlasnych
    srodkow. ale kurs wzrosl, i zyskalem.

    PG

  • 12. Data: 2003-10-05 09:14:39
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a jednak mylisz sie. to nie jest zasada. owszem, wiekszosc bankow
    > zapewne wyplacic 170k zl zmniejszajac wartosc zadluzenia w CHF, ale sa
    > tez banki, ktore wyplaca wieksza kwote w PLN.

    Podejrzewam, ze Ty miales kredyt walutowy i dlatego wyplacili Ci tyle ile
    wyszło po aktualnym kursie (jakbys zrobil indywidualna transakcje z dilerami
    to dostałbys zapewne jeszcze wiecej). Natomiast pozostali pisza zapewne o
    kredytach denominowanych w walucie.

    > dowod? moj wlasny kredyt:

    U mnie to samo.
    Bank udziela kredytu w walucie. Kredyt taki uruchamiany jest w PLN, ale
    splacac mozna go w walucie lub w PLN.

    Chetnie zajrzalbym do warunkow umowy "kredytu denominowanego". Jakie w niej
    sa zapisy odnosnie waluty kredytu, zasad wyplaty i splaty.

    Pozdrawiam,
    Karol

    Natomiast kredytu denominowanego chyba nie da sie splnie mozna splacic

  • 13. Data: 2003-10-05 11:33:06
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 5 Oct 2003 11:14:39 +0200, "Karol"
    <a...@b...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >kredytach denominowanych w walucie.

    >U mnie to samo.
    >Bank udziela kredytu w walucie. Kredyt taki uruchamiany jest w PLN, ale

    w umowie jak byk stoi, ze splacam raty w PLN. zatem chyba mam kredyt
    denominowany?

    PG

  • 14. Data: 2003-10-05 12:29:11
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > w umowie jak byk stoi, ze splacam raty w PLN. zatem chyba mam kredyt
    > denominowany?
    > PG
    Tak z ciekawości co to jest za bank. Oczywiście, gdy kurs wzrósł i dostałeś
    większy kredyt w PLN musiałeś posiadać odpowiednią zdolność kredytową. Nie
    wyobrażam sobie aby zdolność była wyliczana w CHF. A może, jak to jest taki
    specyficzny bank.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 15. Data: 2003-10-05 13:28:24
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > w umowie jak byk stoi, ze splacam raty w PLN. zatem chyba mam kredyt
    > denominowany?

    A co stoi odnosnie wysokosci kredytu i waluty ?

    Karol

  • 16. Data: 2003-10-05 13:30:11
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > większy kredyt w PLN musiałeś posiadać odpowiednią zdolność kredytową. Nie
    > wyobrażam sobie aby zdolność była wyliczana w CHF. A może, jak to jest

    U mnie: BZ WBK. Waluta kredytu USD, wypłata w PLN, spłata w walucie lub PLN
    po kursie banku.
    AFAIR we wniosku pisałem o przyznanie kwoty w USD a nie w PLN.

    Karol

  • 17. Data: 2003-10-05 18:40:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 5 Oct 2003 14:29:11 +0200, "" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wyobrażam sobie aby zdolność była wyliczana w CHF. A może, jak to jest taki

    GE Bank Mieszkaniowy..
    Nie wiem jak jest liczona zdolnosc, ale nie bralem maksymalnej kwoty,
    ktora by wynikala z mojej zdolnosci kredytowej, wiec te 2,5% wiecej w
    PLN pewnie nie robilo zadnej roznicy.

    PG

  • 18. Data: 2003-10-05 18:48:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 5 Oct 2003 15:28:24 +0200, "Karol"
    <a...@b...poczta.onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >A co stoi odnosnie wysokosci kredytu i waluty ?

    Bank zobowiazuje sie oddac do dyspozycji Kredytobiorcy kwotę w
    wysokości ... CHF (slownie ... frankow szwajcarskich), zwana dalej
    "Kredytem", na warunkach okreslonych w umowie (...)

    Oczywiscie dalej jest mowa o tym, ze wyplata i splaty rat nastepuja w
    PLN i po jakich kursach, i ze gdyby nie wystarczylo wyplaconej kwoty
    to reszte musze uzupelnic ze srodkow wlasnych..

    PG