  • 1. Data: 2003-02-12 16:03:19
    Temat: WARTA GWARANCJA
    Od: t...@p...onet.pl

    Omijanie Belki przez KB. Co o tym sądzicie?. Nie wiem jakie jest
    oprocentowanie. Może ktoś wie. Tensor1.

    Kredyt Bank S.A., wspólnie z Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie WARTA VITA S.A.,
    proponuje bardzo atrakcyjną ofertę finansową - ubezpieczenie WARTA GWARANCJA.
    WARTA GWARANCJA to ochrona Życia osoby ubezpieczonej, ale przede wszystkim
    korzystne ulokowanie środków. Po wygaśnięciu umowy gwarantujemy wypłatę składki
    ubezpieczeniowej powiększonej o dodatkowy zysk. Wypłacone świadczenia są
    zwolnione z podatku.
    Ubezpieczeniem może zostać objęty każdy, kto w dniu podpisania polisy
    ubezpieczeniowej ukończył 18 lat i nie przekroczył 70 roku życia.
    WARTA GWARANCJA pozwala na swobodne kreowanie programu ubezpieczeniowego -
    możesz ubezpieczyć się na 6, 12 lub 24 miesiące. W przypadku ubezpieczenia na 6
    m-cy minimalna jednorazowa składka ubezpieczenia wynosi 2 000 zł, natomiast
    przy 12 i 24 miesiącach - 1 000 zł.
    I chociaż przedmiotem ubezpieczenia jest życie Posiadacza polisy
    ubezpieczeniowej, to procedury są prostsze niż możesz sobie wyobrazić:
    nie są wymagane żadne badania lekarskie
    po upływie terminu ubezpieczenia, składka ubezpieczeniowa wraz z gwarantowanym
    zyskiem stawiana jest do dyspozycji osoby ubezpieczeniowej
    nie musisz czekać na wygaśnięcie pierwszej polisy ubezpieczeniowej, aby
    ulokować wolne środki. W każdej chwili możesz zawrzeć kolejną umowę
    ubezpieczenia.

    Ty, zdecydujesz, co zrobisz ze swoimi pieniędzmi.

  • 2. Data: 2003-02-12 16:24:34
    Temat: Re: WARTA GWARANCJA
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Jaki procent kwoty jest ubezpieczeniem
    a jaki lokatą ?
    Bogdan

  • 3. Data: 2003-02-12 18:38:10
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jaki procent kwoty jest ubezpieczeniem
    > a jaki lokatą ?

    Myslisz, ze ma to jakies znaczenie?
    Przeciez to antybelka.

    Karol

    PS.
    Zapewne przewidzieli ewentualny wczesniejszy zgon ubezpieczonego.

  • 4. Data: 2003-02-12 19:48:27
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Myslisz, ze ma to jakies znaczenie?
    > Przeciez to antybelka.

    No nie do końca.
    Ja też ci mogę złożyć taką propozycję.
    Załóż u mnie lokatę na dowolną kwotę.
    Gwarantowane oprocentowanie 5% bez żadnej belki.
    Dowcip polega na tym, że ja na tym zarobię ciut więcej, zapłacę belkę, a to
    co zostanie będzie i dla ciebie i dla mnie.

    a z drugiej strony niech ktoś sprawdzi, bo rzeczywiście wydaje mi się, że
    kwoty z polis ubezpieczeniowych nie są już objęte żadnym podatkiem, również
    dochodowym i tu chyba rzeczywiście wpadli na pomysł.
    kk

  • 5. Data: 2003-02-13 06:49:27
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Gdzieś czytałem ze kwota całej inwestycji jest
    podzielona na dwie części , czyli część ubezpieczenia
    i część lokaty np w stosunku 20% do 80% .
    Część ubezpieczenia jest bezzwrotna a dopiero
    80% z odsetkami tworzy tą właściwą lokatę .
    Realizując lokate otrzymujesz zaskakująco mniej
    pieniędzy .
    Powyższe należy dokładnie sprawdzić , gdyż nie
    jestem pewien czy tak to funkcjonuje .

    Bogdan

  • 6. Data: 2003-02-13 10:54:13
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > pieniędzy .
    > Powyższe  należy  dokładnie  sprawdzić  , gdyż  nie
    > jestem pewien  czy  tak  to  funkcjonuje .

    CAŁA inwestycja jest lokatą, to sprawdziłem. Praktycznie jest to zwyczajna
    lokata bez podatku Belki. Z tego co mi powiedziano w KB oprocentowanie jest
    około 5,2%. Oznacza to jednak oprocentowanie na poziomie 5,2/0,8= 6,5% w
    porównaniu do klasycznych lokat. Tak wiec jest to rzecz godna uwagi. Nie wiem
    jednak czy te 5,2% jest stałe czy zmienne i od czego zalezy ta potencjalna
    zmiana. Dlatego tez, jeżeki ktoś sie zdecyduje, powinien to dokładnie
    sprawdzić. Tensor1.
    PS. Cała ta otoczka dotycząca ubezpieczenia jest tylko sprytną metodą ominięcia
    Belki.

  • 7. Data: 2003-02-15 10:20:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > CAŁA inwestycja jest lokatą, to sprawdziłem. Praktycznie jest to zwyczajna
    > lokata bez podatku Belki.

    Nie taka znowu zwyczajna ;).

    > PS. Cała ta otoczka dotycząca ubezpieczenia jest tylko sprytną metodą
    ominięcia
    > Belki.

    Tylko ciekawe czemu nie pisza, ze te 'lokaty' nie sa objete gwarancjami BFG.

    Maciej

  • 8. Data: 2003-02-15 15:21:41
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie taka znowu zwyczajna ;).

    > ominięcia
    > >

    > Tylko ciekawe czemu nie pisza, ze te 'lokaty' nie sa objete gwarancjami BFG.
    >
    > Maciej

    Może ze względu na ich charakter gwarancje BFG nie mogą być udzielone. Mam
    jednak pewną ogólną refleksję. Z jednej strony wszyscy (ja też) uważamy,
    że "przepis Belki" jest bardzo niekorzystny. Z drugiej strony jest to jednak
    obowiązujące prawo i jego łamanie nie powinno mieć miejsca. Przecież
    ta "lokata", jest tego ewidentnym przykładem, gdy odrzucimy całą jej otoczkę
    słowną. Czy tak można robić. Czy tego typu praktyki KB i może w przyszłości
    innych banków są godne poparcia? Tensor1.

  • 9. Data: 2003-02-15 16:44:56
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > słowną. Czy tak można robić. Czy tego typu praktyki KB i może w
    przyszłości
    > innych banków są godne poparcia? Tensor1.

    Cały dowcip polega na tym, że żaden przepis nie został złamany.
    Wszystko jest w białych rękawiczkach.