  • 1. Data: 2004-08-16 10:16:32
    Temat: W mBanku można wyczyścić konto nie mając listy kodów jednorazowych
    Od: benek <b...@o...pl>

    Osłabił mnie dziś mBank, miesiąc temu zdefiniowałem sobie przelew
    do Plusa za telefon, przy zapisie definicji chciał kod jednorazowy,
    przy wykonaniu nie , ale pomyślałem, że nic nie zmieniałem od momentu
    zdefiniowania więc dlatego nie chciał kodu. Ale jak się przeraziłem
    gdy dziś korzystając z zapisanego szablonu robię :
    Przelew zdefiniowany > Wykonaj > [tu pojawia się ekran gdzie można
    dokonać MODYFIKACJI (!!!!) kwoty, opisu i daty przelewu, zmieniam
    kwotę i opis ] > Dalej > Zatwierdź i ... mBank informuje mnie że
    dyspozycja została przyjęta! KTO TO WYMYŚLIŁ??? PO CO SĄ w takim razie
    kody jednorazowe, w PEKAO SA CBE na który wszyscy psioczyli każda
    operacja była potwierdzana kodem. Teoretycznie jeśli ktoś jakoś
    podsłuchałby nazwę usera i hasło to może złośliwie wyczyścić konto, kody
    jednorazowe mają być dodatkowym zabezpieczeniem a w tym przypadku NIE
    SĄ, a może oczymś nie wiem i można ustawić jakąś opcję żeby jednak przy
    składaniu KAŻDEJ dyspozycji bank żądał jednak kodu jednorazowego,
    jeśli nie ma to to jest chore. Zwłaszcza że opcja
    Przelew zdefiniowany > Modyfikuj wymaga kodu jednorazowego,
    czym się więc różni modyfikacja przelewu w opcji Wykonaj od tej z opcji
    Modyfikuj, śmieszne że do odwołania złożonej bez kodu jednorazowego
    dyspozycji jest potrzebny kod jednorazowy. A może mam złe
    przyzwyczajenia z PEKAO SA?

    Ben

  • 2. Data: 2004-08-16 10:22:32
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <b...@o...pl>
    napisał w wiadomości news:cfq1is$a1b$1@atlantis.news.tpi.pl:
    > Osłabił mnie dziś mBank, .............

    zlikwiduj konto i trzymaj w skarpetce :)

    zawsze trudniej ją "podłuchać" :)

    BTW. uważaj, żeby tapczanu ze skarpetką nie ukradli :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-08-16 10:33:29
    Od: benek <b...@o...pl>

    plusz wrote:

    > zlikwiduj konto i trzymaj w skarpetce :)
    > zawsze trudniej ją "podłuchać" :)
    > BTW. uważaj, żeby tapczanu ze skarpetką nie ukradli :)

    Jeśli się ma na koncie parę złotych kieszonkowego na dropsy od mamy
    to faktycznie nie ma to zupełnie znaczenia, ale w przypadku firm
    utrata nawet czasowa, wszystkich pieniędzy bez potwierdzenia kodami
    jednorazowymi może być problemem, ja wiem że trzeba pilnować usera
    i hasła, ale w życiu jest różnie i po to wszystkie normalne banki żądają
    potwierdzania każdej operacji jednorazowym hasłem, nie wymyślono tego
    żeby utrudnić klientom życie a po to by był jeszcze jeden poziom
    bezpieczeństwa.

    Ben

  • 4. Data: 2004-08-16 10:50:42
    Od: benek <b...@o...pl>

    Nawet w Inteligo wiedzą po co są kody jednorazowe:
    ____________
    Kody jednorazowe są jednym z elementów systemu zabezpieczeń stosowanego
    dla konta Inteligo. Używane są jednorazowo w celu potwierdzenia
    większości operacji wykonywanych telefonicznie, przez Internet lub WAP,
    takich jak:

    * zmiany danych Klienta i informacji związanych z kontem,
    * zmiany istotnych danych związanych ze stałymi odbiorcami przelewów.

    Kody podane są posiadaczom kont na łatwych w użyciu plastikowych kartach
    kodów Inteligo. To proste i wygodne rozwiązanie jest powszechnie używane
    np. w Skandynawii oraz Niemczech.

    Ben

  • 5. Data: 2004-08-16 10:50:58
    Od: "jack" <r...@o...pl>

    uwaga co do CBE

    1. chroni Cie jeszcze limit miesięczny więc całkowice nie wyczyścisz konta
    (chyba że masz bardzo duży ten limit - sam go ustalasz)

    2. z tego co piszesz modyfikacji podlega tylko kwota, data, opis/tytuł więc
    jeżeli ktoś posiadając Twój login i hasło dokona przelewu który sam
    zdefiniowałeł czyli na kono twojego usługodawcy / klienta a nie na swoje.
    Dane nadawcy przelewu też będą twoje więc pieniądze nie przepadną. Ponadto w
    Banku można złożyć pisemną dyspozycje cofnięcia takiego przelewu albo z
    odbiorcą się porozumieć i odzyskać kase (będzie szybciej).

  • 6. Data: 2004-08-16 10:54:11
    Od: "MariuszJ" <l...@g...pl>

    Użytkownik "benek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nawet w Inteligo wiedzą po co są kody jednorazowe:
    ____________
    > Kody jednorazowe są jednym z elementów systemu zabezpieczeń stosowanego

    ciach

    Witam
    No jasne mbank jest be a inteligo cacy. :-)
    Uwaga: zarówno w mbanku jak i w inteligo kody jedn. mają taką samą
    funkcjonalność.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-08-16 10:59:25
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "benek", używający adresu <b...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > żądają potwierdzania każdej operacji jednorazowym hasłem, nie
    > wymyślono tego żeby utrudnić klientom życie a po to by był jeszcze

    Idea przelewow zdefiniowanych jest taka, ze definiujesz je tylko tam gdzie
    masz zaufanie do odbiorcy. Jaki mialby sens dla wlamywacza przelac cale
    Twoje ciezko zaoszczedzone poieniadze Twojemu operatorowi GSM? Przeciez
    zawsze mozesz wyslac do nich pismo z prosba o zwrot nadplaconej kwoty i
    jezeli bedzie to spora kwota to tak zrobia, mala kwote pewnie Ci zlicza na
    poczet nastepnej platnosci. Wiec nie wpadaj w paranoje, ja sam zdefiniowalem
    kilkanascie przelewow, ale sa to wszystko odbiorcy instytucjonalni,
    ewentulanie zaufani, natomiast do przelewow do odbiorcow mi mniej znanych
    wykorzystuje przelewy jednorazowe gdzie juz bez hasla jednorazowego sie nie
    obejdzie.

    Dla pocieszenia Ci powiem, ze jest taki bank, gdzie dla potwierdzenia
    przelewow jednorazowych podaje sie 3 z 8 wybranych cyfr stalego hasla
    dodatkowego (jeszcze wczesniej podawalo sie cale haslo) - wiec wogole nie ma
    mowy o haslach jednorazowych, bo sa dwa hasla "stale" i koniec - mowie o
    Millenecie. Majac tam konto to bys chyba wogole nie mogl zasnac :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 8. Data: 2004-08-16 11:01:11
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    MariuszJ wrote:

> [...]
    > No jasne mbank jest be a inteligo cacy. :-)
    > Uwaga: zarówno w mbanku jak i w inteligo kody jedn. mają taką samą

    taaa, ale czy normalnie kody w mbanku przychodza na takim gownianym
    papierku ciagle, czy tylko te pierwsze tak wygladaja?? ;-)

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 9. Data: 2004-08-16 11:08:15
    Od: benek <b...@o...pl>

    > Dane nadawcy przelewu też będą twoje więc pieniądze nie przepadną. Ponadto w
    > Banku można złożyć pisemną dyspozycje cofnięcia takiego przelewu albo z
    > odbiorcą się porozumieć i odzyskać kase (będzie szybciej).

    Chyba sobie żartujesz, to nie miałeś chyba do czynienia z np. TPSA,
    spróbuj tam uzyskać w ciągu trzech miesięcy właściwą korektę
    zchrzanionej przez nich faktury a co dopiero zwrot nadpłaty ...

    Ben

  • 10. Data: 2004-08-16 11:14:17
    Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to>

    Cześć Lopez
    Mon, 16 Aug 2004 12:59:25 +0200 napisałeś:

    > Dla pocieszenia Ci powiem, ze jest taki bank, gdzie dla potwierdzenia
    > przelewow jednorazowych podaje sie 3 z 8 wybranych cyfr stalego hasla
    > dodatkowego

    3 litery z 6 stalych - KB24.
    do kazdej operacji, lub wszystkich zbiorczo.
    --
    Laik