    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W Expanderze napisali&#8230;, czyli kiedy ujrzę komornika?
    Date: Mon, 9 Feb 2004 09:02:54 +0100

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:79a5.000002a3.4026d280@newsgate.onet.pl...
    > No i właśnie tego dotyczy moje pytanie, gdyż znam człowieka, który przeżył
    (i
    > przeżywa dalej, niestety) egzekucje komornicze, ale on mówi, że bank ZA
    KAŻDYM
    > razem PRZED pojawieniem się komornika POWIADAMIAŁ go o nakazie zapłaty.
    Potem
    > komornik ZNOWU do niego pisał, informując, że toczy się postępowanie.
    Potem
    > komornik go wezwał, potem dopiero(!) umówił się(!!) z nim (znaczy &#8211;
    powiadomił
    > o dacie) na &#8222;wizytę&#8221; w mieszkaniu, podczas której zajął parę
    sprzętów.

    Dziwne, bo generalnie odbywa się to tak, że bank wypowiada umowę i wyznacza
    Ci określony termin do zapłaty pozostałej części kredytu oraz określa kwotę
    do spłaty. Jeśli się nie wywiążesz, to wystawia BTE, któremu sąd nadaje
    klauzulę wykonalności, a następnie śle do komornika i dopiero on Cię
    informuje, że coś się dzieje (albo panie z kadr, jak przyjdzie zajęcie
    wynagrodzenia).

    > praktyce, bo przecież nikt nie ma obowiązku cały czas siedzieć w domu, a
    jak
    > komornik nikogo nie zastanie (albo po prostu nikt mu &#8211; NIE
    umówionemu
    > wcześniej &#8211; nie otworzy) &#8211; to nie może BEZ ZAPOWIEDZENIA
    (zakładam odbieranie
    > wszelakiej korespondencji) wejść SIŁĄ do mieszkania!

    Zawiadomi Cię, że przyjdzie, a jak Cię nie będzie, to następnym razem może
    wejść w asyście policji i ślusarza.

    > Pana? Komornik nie powinien powiadomić o egzekucji? A jeśli komornik nie
    wiem
    > GDZIE pracujemy, albo po prostu NIE pracujemy (np. bezrobocie niepłatne)
    > przecież nie może zająć kawałka pensji (nota bene &#8211; JAKĄ CZĘŚĆ
    pensji może
    > zająć komornik i czy jest to zależne od ilości osób na utrzymaniu?).

    Generalnie 50% bez względu na ilość osób na utrzymaniu. O kwotach, które
    można egzekwować z wynagrodzenia za pracę czytaj w kodeksie pracy art. 87 i
    nast.

    > zostanę o tym powiadomiony. Korespondencję odbieram. Co do rodzaju
    kredytów &#8211;
    > to mam na myśli głównie debety w rachunkach ROR oraz karty kredytowe.
    > Jest też kredyt na mieszkanie (który to zakładam spłacać &#8211; nawet
    jeśli na inne
    > kasy już nie będzie!)

    Zainteresuj się wzięciem kredytu konsolidacyjnego. Na pewno mają taki w GE
    Capital. Ponoć PKOBP w tym roku ma też taki produkt wprowadzić.

    > ogóle??) mi to mieszkanie zabiorą (mogą zabrać?)? Mieszkanie jest pod
    hipoteką
    > kaucyjną w wysokości ok. 2x wartości mieszkania. Jeśli ten kredyt będę
    spłacał
    > a inne nie (na łączne kwoty wyższe niż mieszkanie) &#8211; to mieszkanie i
    tak
    > wezmą&#8230;?

    Jak tamtych kredytów nie będziesz spłacał, to może się okazać, że kredyt
    mieszkaniowy tez Ci wypowiedzą, bo będzie poważnie zagrożony.

    Pozdrawiam,
    Washko