  • 11. Data: 2003-01-29 13:40:49
    Temat: Re: Visa i Visa Electron
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Właśnie miałem ten sam problem. A czy z VC(Multibanku) też będą problemy w
    > Niemczech??

    Beda :-)
    Np w spozywczaku czy jakims innym zwyklym sklepie czesto sa problemy
    z czymkolwiem innym niz te ich karty "EC". W centrach handlowych
    najczesciej jest na tyle ok, ze wypukla VC/MC mozna zaplacic.
    We wiekszosci knajp tez akceptuja karty ale lepiej oczywiscie
    zapytac (choc z tym problem bo nie wszyscy mowia po ludzku :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 12. Data: 2003-01-30 09:15:32
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Dopiero zaczynam swoje doświadczenia z kartami więc mam pytanie: Czy
    > jeżeli w sklepie jest naklejka Visa (ta z żółtym i niebieskim paskiem) to
    > moja Visa Electron też będzie tam akceptowana? (naklejki Visy E. tam nie
    > ma).

    Jesli nie ma naklejki VE to sa dwie mozliwosci:
    - nie ma bo nie akceptuja (nie maja czytnika/terminala/POS) - zdarza sie w
    mniejszych acz (czesto) eleganckich sklepach; platnosci karta przyjmuja
    rzadko i nie oplaca im sie placic miesiecznych kosztow dzerzawy POSa, ale
    nie chca ploszyc klientow brakiem akceptacji karty
    - nie ma bo im sie nie chcialo nalepic...;-)
    Trzeba zapytac

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2003-01-30 11:16:15
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie chca ploszyc klientow brakiem akceptacji karty
    > - nie ma bo im sie nie chcialo nalepic...;-)

    Oba wnioski sa bledne w przypadku Niemiec.
    90% sklepow ma czytniki/terminale/POS a karty VE
    nie akceptuja. Koniec kropka - specyfika Niemiec.

    MarcinP

  • 14. Data: 2003-01-30 11:55:02
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oba wnioski sa bledne w przypadku Niemiec.
    > 90% sklepow ma czytniki/terminale/POS a karty VE
    > nie akceptuja. Koniec kropka - specyfika Niemiec.

    1. Kto pytal o Niemcy?
    2. Jesli maja POS a nie akceptuja VE to nie maja nalepki VE. Zatem po
    "niezobaczeniu" nalepki VE obok nalepki Visa pytamy obsluge i sie
    dowiadujemy, ze nie mozna. Zatem wniosek "nie ma bo nie akceptuja" jest jak
    najbardziej prawidlowy. A rada zeby zapytac tez na miejscu.
    Nowy koniec i nowa kropka...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2003-01-30 13:19:11
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@u...com.pl>

    Slawek Kos wrote:

> [...]
    > rzadko i nie oplaca im sie placic miesiecznych kosztow dzerzawy POSa, ale
    > nie chca ploszyc klientow brakiem akceptacji karty

    Jest jeszcze jedna możliwość - jest terminal ale pracuje oflajn i
    dlatego akceptuje tylko karty wypukłe. Ja się z czymś takim spotkałem w
    sklepie odzieżowym na Starym Mieście w Kraku (zapewne z powodu
    oszczędności na kosztach telekomunikacyjnych) oraz na promach PŻB w
    pokładowych sklepikach diutyfri (z powodu braku łączności)

    > - nie ma bo im sie nie chcialo nalepic...;-)

    Np. sklep Aldik 7 na moim osiedlu na dalekich peryferiach Lublina to ten
    przypadek 8-)

    Przemek

  • 16. Data: 2003-01-30 14:04:13
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > pokładowych sklepikach diutyfri (z powodu braku łączności)

    > Np. sklep Aldik 7 na moim osiedlu na dalekich peryferiach Lublina to ten

    Cześć.
    jest jeszcze jedna opcja: jest tylko naklejka Visa ale karty Visa Electron są
    normalnie akceptowane.