  • 1. Data: 2003-09-09 08:28:29
    Temat: Visa classic a kredyty
    Od: "levin_a" <l...@w...pl>

    Witam,
    Mam nastepujace pytanie:
    chce kupic sobie cos za powiedzmy 4tys PLN dla rownego rachunku. Nie mam
    tych 4tys PLN ale:
    1. mam Visa Classic - mBank,
    2. moge wziac jakis kredyt w np. GE, Lucas, i inne jakies takie mniej znane
    (np. Cetelem).
    to cos za 4000 musze kupic. Pytanie jest takie:
    a)czy lepiej zaplacic karta kredytowa (oprocentowanie 19% + 0.25% za
    ubezpieczenie splaty, odsetki kapitalizowane codziennie) koszt kredytu to
    chyba tylko odsetki,
    b)wziac kredyt w jednostkach wymienionych w pkt. 2, gdzie koszt to odsetki
    np. 17.9% w GE + 10%prowizji.
    Zakladam, ze zadluzenie bede splacal w 10 ratach.
    Na pierwszy rzut oka wyglada na to, ze lepiej zaplacic karta niz brac co by
    nie patrzec chyba jednak drozszy kredyt.
    Czy ktos wczesniej mial taki dylemat?
    thnx levin_a

  • 2. Data: 2003-09-09 09:02:22
    Temat: Re: Visa classic a kredyty
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Plicz i będziesz wiedział :) Są duze szanse że faktycznie lepiej zapłacić za
    droższy kredyt na karcie kredytowej niz niby tańszy konsumpcyjny ale z
    dodatkowymi kosztami - np prowizją.
    Pytanie tylko - czy kredyt w Visie możesz wziąć w ten sposób że odsetki
    liczone są tylko od tego konkretnego zakupu a nie od całości zadłużenia - do
    momentu jego pełnej spłaty??
    Na pewno to jest możliwe w Citi (jeśli w określonym terminie zgłosisz
    transakcję i powiesz w ilu ratach to chcesz spłacać) - jak jest w innych
    bankach - nie wiem

  • 3. Data: 2003-09-09 09:15:53
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "levin_a" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tych 4tys PLN ale:
    > 1. mam Visa Classic - mBank,
    > 2. moge wziac jakis kredyt w np. GE, Lucas, i inne jakies takie mniej
    (...)
    > Czy ktos wczesniej mial taki dylemat?

    Jesli masz troche czasu to zalatw sobie kredyt odnawialny w mBanku (oplata
    za przyznanie 1% minimum 50PLN, patrz:
    http://www.mbank.com.pl/oferta/ekonto/kredyt.html).

    Oprocentowanie poczatkowe 13% w skali rocznej, a po 6mc 12,5%. Kapitalizacja
    odsetek co miesiac. Mozesz dokonywac takich splat na jakie Cie stac, a jesli
    otrzymasz w miedzyczasie niespodziewana gotowke to mozesz to splacic
    szybciej bez dodatkowych kosztow. Dodatkowo korzystajac z eKonta z
    przyznanym kredytem odnawialnym w taki sposob, by przelewac na nie cale
    wynagordzenie i pobierac kwoty na zycie sukcesywnie kiedy jest potrzeba
    skutecznie obnizasz sume oprocentowanego kredytu w ciagu miesiaca (nizsze
    odsetki niz w przypadku zwyklego kredytu konsumpcyjnego). Problem tylko, czy
    mBank przyzna Ci taki limit kredytowy, no ale skoro dal Ci VC, a GE albo
    Lucas da Ci taki kredyt to chyba nie powinno byc problemu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2003-09-09 09:42:36
    Od: "Damian" <j...@t...mam.pl>

    postaraj sie znalesc sklep z danym asortymentem i kupic na raty bez prowizji
    nawet jesli o kilka procent ten towar jest drozszy niz u konkurencji

    np teraz jest w conforamie promocja (cetelem)
    niedawno byla w euro rtv agd (GE)
    lukas mnie nie interesuje bo mam VC lukasa i o ratach moge zapomniec