  • Data: 2002-12-06 10:06:55
    Temat: Re: Visa Gold mBank - do praktyków
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale powtórzę, czy Visa Gold mBanku jest postrzegana jako karta debetowa (a
    > takie w Niemczech nie są (nie były) wszędzie honorowane) czy klasyczną kartą
    > wypukłą. Mike pisze iż miał problemy z tą kartą np. na promach. Boję się iż
    > mogę być takie problemy nie tylko na promach (dlatego pytanie do praktyków).

    Ech :-)
    Jeszcze raz - to w jaki sposob jest rozliczana karta jest sprawa banku a nie
    merchanta. Dla 50% (tak, jestem optymista ze tylko tyl) ludzi kazda karta jest
    "kredytowa" bo tylko taki zwrot znaja. Reszta rozroznia karty kredytowe
    i debetowe(bankomatowe) a to co pozwala na w miare sprawna identyfikacje to
    plaskosc badz wypuklosc (albo znaczek VE/V). Podjac sprzedawcy karte zlota
    masz w PL ok 0,001% szans, ze bedzie wiedzial, ze to debetowka a za granica
    0,00000000001%.

    Przyklad - chyba wszystkie wypozyczalnie samochodow w USA wyraznie zaznaczaja,
    ze placic mozna _tylko_ karta kredytowa a nie debetowa. Z VG mBanku nie bylo
    zadnego problemu - transakcja na ok 1500 USD. Kwota ladnie zablkowana, potem
    zwolniona i rozliczona ponownie przy oddawaniu kluczykow.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl