  • 11. Data: 2003-08-18 22:07:24
    Temat: Re: Visa Classic a MasterCard
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 23:55:30 +0200, Devil pisze:

    > Sorry, rzeczywiście pytanie było zbyt ogólnikowe, ale jestem laikiem w tych
    > sprawach i chciałbym dopiero zacząć przygodę z takimi usługami.

    Zacznij od informacji na stronie Sebmala. Poważnie.

    > Pytanie użytkownika karty
    > 1 jaką kartę wybrać (VISA czy MasterCard),

    Jak już ktoś pisał jeśli do płacenia w polszcze - mała różnica (pomijam
    wymuszany online w posach polcardu mimo że karta wypukła - bo sam dawno się
    nie załapałem). Poza - może mieć znaczenie sposób przeliczenia, i też nie
    zawsze lepiej mieć w EU mastera a poza vise - czasem dobrze jest poczytać
    porównania.

    > 2 Mmoże najprościej jaki bank polecilibyście

    Ba! Przecież to jest najważniejsze pytanie! To jest kwintesencja tego co
    przedkładasz nad inne sprawy - czy jest to bezpieczeństwo samej karty, czy
    dostęp do rachunku online czy kontrola wydatków czy ew. koszty
    zadłużenia. Tego się nie da tak po prostu określić.

    Ja używam citkowego MC i visy oraz Dinersa. IMHO - to jest bardzo rozsądna
    kombinacja. To są karty do płacenia bezgotówkowego, do doprowadzania do
    bankructwa [1] polskich sklepów, wyrzucania na bruk sprzedawczyń [2] z tych
    sklepów etc. Do bankomatów mam kilka VE.

    > 2 Jakiego rzędu są różnice w opłatach za wydanie tudzież prowadzenie??
    > takiej karty

    citki kosztują jakies 120zl rocznie (akurat mnie kosztowały 4 takie karty -
    2 visy i 2 mastery, więc raczej tanio). Z multi można dostąc taniej, a jak
    będziesz miał odpowidnie reklamówki to pewnie jeszcze taniej. Czasem można
    dostać w promocji od jakiegoś banku za darmo lub prawie za darmo kartę w
    ofercie dla firmy w jakiej pracujesz - generalnie nie polecam brania za
    szybko karty. Jeśli karta ma być kredytowa odradzam brać w banku gdzie masz
    rachunek (ale pewnie nie wszyscy się zgodzą).

    Ot, temat rzeka ;-)

    Footnotes:
    [1] ;-)

    [2] ;-))

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 12. Data: 2003-08-18 22:49:56
    Od: "" <k...@p...onet.pl>

    > VC moze tez byc debetowa, swoja droga, czemu MC nie? (chyba ze sie
    > myle i sa MC debetowe...)
    >
    > --
    > Marcin Nowakowski
    > MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105
    > GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+

    Sa MC debetowe. Ja nawet takie 2 mam. Jedna przeliczana przez USD, a druga mam
    uniwersalna i moge sobie w necie wybrac walute do karty sposrod:
    USD,EURO,GBP,Yeny,Canadian $$. Brak ZL.

    Karty nie sa z PL.

  • 13. Data: 2003-08-18 22:59:07
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    19 Aug 2003 00:49:56 +0200, "" <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Sa MC debetowe. Ja nawet takie 2 mam. Jedna przeliczana przez USD, a druga
    > mam uniwersalna i moge sobie w necie wybrac walute do karty sposrod:
    > USD,EURO,GBP,Yeny,Canadian $$. Brak ZL.

    Do niczego. Rubli nie ma. Nawet transferowych.

    BP,NMSP. ;-)

  • 14. Data: 2003-08-19 08:35:40
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Wojtek Pięcek <w...@p...waw.pl> napisał w

    > Z multi można dostąc
    > taniej, a jak będziesz miał odpowidnie reklamówki to pewnie jeszcze
    > taniej.

    Mógłbyś wyjaśnić o jakie reklamówki chodzi?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 15. Data: 2003-08-19 10:45:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl> writes:

    > reguła i powoli sie to zmienia. Mastercard w euro.
    > W Niemcach wola Mastercarda.
    > Mozna nimi dokonywac transackji zdalnych...
    > Classic może być debetowa...

    MasterCard tez (zdaje sie ze nawet handlobank taka wydawal, byc moze do
    rachunku kredytowego tylko).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 16. Data: 2003-08-19 10:46:44
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@i...dot.pl> napisał(a):

    > Spore, warto lapac sie na promocje (np wydanie i pierwszy rok gratis)
    Jeśli potrzebna kredytowa VC to w Multi jest promocja
    http://www.mojavisa.pl/?page=promocja300 kk za darmo pod warunkiem przelewania
    dochodów na multikonto.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 17. Data: 2003-08-19 10:58:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia 19 Aug 2003 12:45:43 +0200, Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    napisał:

    > MasterCard tez (zdaje sie ze nawet handlobank taka wydawal, byc moze do
    > rachunku kredytowego tylko).

    Do ROR-u tez.

    M.

  • 18. Data: 2003-08-19 14:25:08
    Od: "kuba" <k...@W...onet.pl>

> [...]
    >
    > --
    > Wojtek
    >
    > Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE  0D92 710B EC75 46F2 0982

    Ciagle ich mecze o te ruble i jakos nie chca.

  • 19. Data: 2003-08-19 22:19:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> writes:

    > Do ROR-u tez.

    Ok. O, zdaje sie ze hb nie mial RORow, "zamiast" nich byly rachunki
    biezace :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2003-08-20 05:30:24
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Tue, 19 Aug 2003 10:35:40 +0200, Krzysztof K. Maj pisze:

    > Mógłbyś wyjaśnić o jakie reklamówki chodzi?

    Dokładnie nie, bo znam tylko z opisów - w jakiś gazetach multi dołączało
    karteczki upoważniające do tańszego nabycia ich karty. Ponad to chyba można
    było takowe papierki znaleść w oddziałach multi.