  • 21. Data: 2003-08-20 07:31:22
    Temat: Re: Visa Classic a MasterCard
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>

    > Jak już ktoś pisał jeśli do płacenia w polszcze - mała różnica (pomijam
    > wymuszany online w posach polcardu mimo że karta wypukła - bo sam dawno
    się
    > nie załapałem). Poza - może mieć znaczenie sposób przeliczenia, i też nie
    > zawsze lepiej mieć w EU mastera a poza vise - czasem dobrze jest poczytać
    > porównania.

    Dokładnie! Generalne - jesli sięjeździ głównie do krajów strefy euro, MC
    jest lepszy - nie ma dodatkowego przelczenia Euro/USD
    Jeśli natomaist jeździ się częściej poza tymi krajamu - lepsza Visa, (choć
    też nie koniecznie - na pewno lepsza w USA)

    > Ja używam citkowego MC i visy oraz Dinersa. IMHO - to jest bardzo rozsądna
    > kombinacja. To są karty do płacenia bezgotówkowego, do doprowadzania do
    > bankructwa [1] polskich sklepów, wyrzucania na bruk sprzedawczyń [2] z
    tych
    > sklepów etc. Do bankomatów mam kilka VE.

    Now łaśnie - że tak powiem - po co Ci Dinners? (pytanie jak najbardziej
    poważne) - chce mi go wcisnąć PKO BP (w którym mam konto), ja też używam
    Visy i MC Citka - po jaką cholerę mi ewentualnie jszcze ten diners? (z tego
    co zdążyłem się zorientować - karta nieco snobistyczna, dość droga a
    benefity wątpliwe)

    > szybko karty. Jeśli karta ma być kredytowa odradzam brać w banku gdzie
    masz
    > rachunek (ale pewnie nie wszyscy się zgodzą).

    Ja się zgadzam - dokładnie tak robie :)

  • 22. Data: 2003-08-20 07:54:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 09:31:22 +0200, Rafal pisze:

> [...]
    > Visy i MC Citka - po jaką cholerę mi ewentualnie jszcze ten diners? (z tego
    > co zdążyłem się zorientować - karta nieco snobistyczna, dość droga a

    Ubezpieczenie karty. Na rynku polskim, w momencie jak ją brałem _żadna_
    karta nie oferowała takiego zabezpieczenia (do 48h - odpowiedzialność 0zł,
    po $50). Teraz citek IMHO się zbliża, ale też to nie jest ten sposób
    traktowania klienta co w DC.

    Można jeszcze się pochwalić najdłuższym GP, ale to już przestaje imponować
    ;-)

    Ostatnio doszły jeszcze tanie wypłaty z bankomatów (pamiętajmy że DC jest
    karta charge a nie kk), o ile pamiętam 4% z każdego bankomatu. W tym poza
    Polską również.

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 23. Data: 2003-08-20 08:10:27
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Pięcek" <w...@p...waw.pl> napisał:

    > Ja używam citkowego MC i visy oraz Dinersa.

    Ja tak podobnie tyle, że KK VC Multi. I muszę powiedzieć, że w eurolandzie ma
    najlepsze -z tych trzech- kursy.

> [...]
    > karta nie oferowała takiego zabezpieczenia (do 48h - odpowiedzialność 0zł,
    > po $50). Teraz citek IMHO się zbliża, ale też to nie jest ten sposób

    O właśnie ;) No i pakiet _dodatkowy_ chyba też jest niezły, co ? ;)

    > Ostatnio doszły jeszcze tanie wypłaty z bankomatów (pamiętajmy że DC jest
    > karta charge a nie kk), o ile pamiętam 4% z każdego bankomatu. W tym poza
    > Polską również.

    Tak 4% bez minimum. Można np. wypłacić 10zl za 0,40zl ;D

    Ogólnie b.sympatyczna karta -szczególnie za granicą gdzie akceptowalność jest
    naprawdę b.dobra. A u nas płacenie odywa się bez autoryzacji ;)

  • 24. Data: 2003-08-20 08:54:12
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    KOBIETA <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    [...]
    > W Niemcach wola Mastercarda.

    W 'Niemcach' to moze tak, ale w Niemczech akceptowalnosc
    Mastercarda i Visy jest na rownym poziomie.

    [...]
    > Classic może być debetowa...

    Tak jak i Gold.
    Mastercard rowniez moze byc debetowy...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 25. Data: 2003-08-20 09:00:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 10:10:27 +0200, Witek pisze:

    > O właśnie ;) No i pakiet _dodatkowy_ chyba też jest niezły, co ? ;)

    Czekaj, ja chyba już o nim zapomniałem, ja nią po prostu płacę ;-)

    > Tak 4% bez minimum. Można np. wypłacić 10zl za 0,40zl ;D

    No, 20 próbowałem, 10 nie ;-)

    > Ogólnie b.sympatyczna karta -szczególnie za granicą gdzie akceptowalność jest
    > naprawdę b.dobra. A u nas płacenie odywa się bez autoryzacji ;)

    Bez komentarza ;-/

  • 26. Data: 2003-08-20 13:05:28
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Pięcek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    . To są karty do płacenia bezgotówkowego, do doprowadzania do
    > bankructwa [1] polskich sklepów,

    Do tego celu to AmEx lepszy :-D

    --
    JaKi

  • 27. Data: 2003-08-20 13:06:21
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>

    ""Wojtek Pięcek"" <w...@p...waw.pl> wrote in message

    > Czekaj, ja chyba już o nim zapomniałem, ja nią po prostu płacę ;-)

    Ja sięgo nie doszukałem ... może źle szukałem... a może dflatego nie
    znalazłem że mnie raczej nie interesują bliżej nie zdefiniowane "pakiety"
    typu "jesteś członkiem ekskluzywnego klubu użytkowników..." czy też "nasza
    karta to prestiż ..." :) - typowy marketingowy bełkot

    > No, 20 próbowałem, 10 nie ;-)

    Hmm to moze być zaleta - tylko pytanie czy taka wypłacona dinersem kasa nie
    jest oprocentowana?

    No włąśnie - to ma być zaleta??? :-O

  • 28. Data: 2003-08-20 13:19:53
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 15:06:21 +0200, Rafal pisze:

> [...]
    > typu "jesteś członkiem ekskluzywnego klubu użytkowników..." czy też "nasza
    > karta to prestiż ..." :) - typowy marketingowy bełkot

    Przecież tego nie napisałem. Marketingowy bełkot zostawiam tym od PR (no,
    Amra, skomentuj, no! ;-))

    > Hmm to moze być zaleta - tylko pytanie czy taka wypłacona dinersem kasa nie
    > jest oprocentowana?

    Jasne że nie ;-)

    Jeśli jeszcze masz wątpliwości - sprawdzone.

    > No włąśnie - to ma być zaleta??? :-O

    Oczywiście - ale tylko w kombinacji z tym ubezpieczeniem.

    A moje 'bez komentarza' dotyczylo rzecz jasna tylko faktu ze inne wypukle są
    przestają w offlinie chodzic.

  • 29. Data: 2003-08-20 13:28:36
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl> napisał:

> [...]

    ;-)))

> [...]
    > typu "jesteś członkiem ekskluzywnego klubu użytkowników..." czy też "nasza
    > karta to prestiż ..." :) - typowy marketingowy bełkot

    Oj, bez przesady pakiety sa opisane tu:
    http://www.dinersclub.pl/privat.php?lang=sk
    http://www.dinersclub.pl/privat.php#
    oraz tu (m.in. priority pass):
    http://www.dinersclub.pl/pdf/pl/additional_private.p
    df

    > Hmm to moze być zaleta - tylko pytanie czy taka wypłacona dinersem kasa nie
    > jest oprocentowana?

    Nie jest oprocentowana.

    > No włąśnie - to ma być zaleta??? :-O

    A nie jest ? ;)

  • 30. Data: 2003-08-20 13:32:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Pięcek" <w...@p...waw.pl> napisał:
    > A moje 'bez komentarza' dotyczylo rzecz jasna tylko faktu ze inne wypukle są
    > przestają w offlinie chodzic.

    Eee, tym bardziej można w tej sytuacji docenić DC ;-)