  • 1. Data: 2004-04-20 07:45:29
    Temat: VE Inteligo w Kanadzie: bankomaty, PIN ile cyfr?
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    Jakis czas temu pytalem sie tutaj o sposoby przekazania platnosci 250 CAD do
    Kanady. Wybralem dzieki Waszej radzie wysylke nieaktywnej karty VE Inteligo.

    Karta dotarla, aktywowalem ja przez WWW, na koncie jest 966zl (z zapasem),
    PIN ustalony. Kontrahentka odpisala, ze karta nie zadzialala, probowala w 3
    bankomatach z logo VISA, w tym jednym, ktore wyslalem jej z VISA ATM
    locator. Byla uprzedzona o godzinie przetwarzania 18-19. Blizszych
    informacji na temat szczegolow "niezadzialania" nie znam.

    Przed chwila zaplacilem ta karta online w caritas 10zl bez problemow, czyli
    jest aktywna.

    Macie jakies pomysly, co sie dzieje? Czyzby pasek magn. sie uszkodzil?

    A moze w Kanadzie sa Piny 6-cyfrowe i musi dopisac 2 zera na poczatku??

    --
    Robert

  • 2. Data: 2004-04-20 07:55:19
    Temat: Re: VE Inteligo w Kanadzie: bankomaty, PIN ile cyfr?
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c62kfe$dje$1@opal.icpnet.pl...

    > A moze w Kanadzie sa Piny 6-cyfrowe i musi dopisac 2 zera na poczatku??

    A niech spróbuje mniej pobrać. Może ten zapas nie wystarczy ? Gdzieś
    słyszałem, że jakiś bank przy transakcjach zagranicznych blokuje troszkę
    więcej, niż powinien - ale - zabij mnie - szczegółów nie pamiętam.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-04-20 08:04:44
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c62l0o$2ar$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>:
> [...]
    > słyszałem, że jakiś bank przy transakcjach zagranicznych blokuje
    > troszkę więcej, niż powinien - ale - zabij mnie - szczegółów nie

    Hmm, no ale ile jest to "troszke"? 966 zl to juz jest ponad 200zl zapasu na
    prowizje i przeliczenia kursowe (1 CAD jest ponizej 3zl), ok. 25% zapasu -
    to chyba duzo, wiec nie sadze, zeby to bylo to?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-04-20 08:09:40
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c62ljh$e27$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    > prowizje i przeliczenia kursowe (1 CAD jest ponizej 3zl), ok. 25% zapasu -
    > to chyba duzo, wiec nie sadze, zeby to bylo to?

    To może Ty nie przelewaj więcej, a niech ona spróbuje wypłacić mniej. :-)

    Zadzwoń do inteligo i powiedz, że jesteś w Kanadzie i nie potrafisz sobie
    kupić chleba, bo karta nie działa. ;-)
    Oni sprawdzą w bazie czy do nich docierały próby autoryzacji i podadzą Ci
    szczegóły. :-)

    Wtedy można myśleć co dalej.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 5. Data: 2004-04-20 12:12:12
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c62lrt$2ok$...@n...onet.pl,
> [...]
    > wiadomości news:c62ljh$e27$1@opal.icpnet.pl...

    > To może Ty nie przelewaj więcej, a niech ona spróbuje wypłacić mniej.

    To prowizje mnie zjedza ;)

> [...]
    > sobie kupić chleba, bo karta nie działa. ;-)
    > Oni sprawdzą w bazie czy do nich docierały próby autoryzacji i

    Ty juz dobrze wiesz, ze ja nie dzwonie ;)
    A tak serio to nie moge, bo karta nie jest na mnie tylko na wspolposiadaczke
    konta, ktora nie cierpi dzwonic co najmniej (a moze bardziej) jak ja.
    Gdyby bylo trzeba, to byloby trzeba, ale - good news - kontrahentka z Can.
    napisala, ze poniewaz karta nie zadzialala w 3 ATM'ach, to ona sie poddaje,
    ale zgadza sie nie brac zaliczki, tylko przyjac zaplate po przyjezdzie
    osobiscie. I to jest najlepsze rozwiazanie i najtansze, zatem karta Inteligo
    sprawdzila sie doskonale. Rezerwacja kosztowala w sumie 1,59 PLN i odroczona
    platnosc :))

    Ale mimo wszystko chcialbym wiedziec, co sie stalo, tym bardziej, ze moze
    byc potrzeba skorzystania z bankomatu w Can.

    Przyszlo mi do glowy, ze moze ATM's albo ich banki maja wlasne limity
    jednorazowe? Np. 100 $, bo malo kto w AP wyplaca wiecej? Moze sa to limity
    na obce karty? Czy sie ktos spotkal z czyms takim?

    --
    Robert

  • 6. Data: 2004-04-20 12:26:44
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c6343i$k8r$1@opal.icpnet.pl...

    > Ty juz dobrze wiesz, ze ja nie dzwonie ;)

    Możesz zadzwonić na pełnopłatny numer i jeszcze przelać bankowi darowiznę z
    okazji skorzystania z usług kohlzenter :-)

    > Ale mimo wszystko chcialbym wiedziec, co sie stalo, tym bardziej, ze moze
    > byc potrzeba skorzystania z bankomatu w Can.

    Cóż, żeby myśleć o co biega trzeba by wiedzieć co na ten temat wie inteligo
    i czy ma zarejestrowane próby autoryzacji, a jeśli ma - dlaczego zostały
    odrzucone.

    Chyba, że znajdziesz kogoś, kto w Kanadzie korzystał z VE inteligo. Ja tam w
    życiu nawet nie byłem. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,