  • 51. Data: 2003-04-14 22:08:42
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !!
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    > postawił
    >
    > Nie masz im czego odpuszczać lub nie - to już nie Twoja sprawa, Ty
    > nie jesteś klientem banku. Równie dobrze każdy inny bank, w tym
    > wszystkie, o których pierwszy raz w zyciu słyszysz, mogłyby mieć wobec
    > Ciebie roszczenia o swoje błędne operacje.

    niestety jestem jeszcze ich klientem - mam u nich ROR na którym mam 6,12 PLN
    jak mi chamy siekną tą prowizją to mi 30% oszczędności bezprawnie zabiorą
    jest więc o co walczyć.

  • 52. Data: 2003-04-15 06:39:15
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !! (długie)
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > zapewne ma jeszcze troszke na wydatki :) Jako ciekawostkę dodam, że np. w
    > salonie "Sephora" w Katowicach (terminal POS - CK BZWBK) byłem świadkiem
    jak
    > sprzedawczyni nie przyjęła VE, twierdząc, że przyjmują tylko karty wypukłe
    > :) Gość się pieklił, bo musiał biec do ATM, ale i tak nic nie zdziałał.
    Nie

    To był jego błąd. Po prostu należało się zwinąć zostawiając towar na ladzie.
    To bardziej przemawia do sprzedawcy niż pieklenie się.

    pzdr.
    SławekM

  • 53. Data: 2003-04-15 07:51:56
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> napisał w wiadomości
    > To był jego błąd. Po prostu należało się zwinąć zostawiając towar na
    ladzie.
    > To bardziej przemawia do sprzedawcy niż pieklenie się.

    I zglosic do akłajera.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 54. Data: 2003-04-15 16:44:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "valet" <v...@w...pl> writes:

    > Zapewne dlatego, iż powszechnie wiadomo, że karty embosowane banki wydają
    > osobom wzbudzającym ich zaufanie. A jeżeli ktoś jest bardziej wiarygodny dla
    > banku to i dla innych podmiotów zapewne również.

    Co z tego? Kupujacy nie potrzebuje, by sprzedawca mial do niego zaufanie.
    Sprzedawca ma sprawdzic czy banknoty, ktorymi placi sprzedawca, nie sa
    podrobione, albo czy karta, ktora placi, jest autentyczna i nalezy do
    klienta. I to wszystko.

    > Poza tym utrzymanie takich
    > kart coś tam jednak kosztuje, a jeśli kogoś było stać na taką kartę to
    > zapewne ma jeszcze troszke na wydatki

    To bez znaczenia. Sprzedawce nie interesuje, czy klient ma na "wydatki".
    Wazne jest, ze ma na kupowany wlasnie towar.

> [...]
    > :) Gość się pieklił, bo musiał biec do ATM, ale i tak nic nie zdziałał. Nie
    > przyjęła i już ! Pewnie nie wzbudził zaufania :)))

    Raczej sprzedawczyni nie mogla z powodow technicznych obciazyc karty
    onlinowej.

    > Co do płaskich kart debetowych tzw."elektronów" - to podstawową ich funkcją
    > była i pozostaje funkcja bankomatowa,

    Bzdura, nigdy tak nie bylo. Od tego byly Cirrusy i inne podobne.
    Elektrony w ogole nie mialy zadnej funkcji, bo nie istnialy.

    > pomijając niektóre "nasze" banki,
    > które wydawały kiedyś specjalne karty bankomatowe.

    Akurat naszych bankow, ktore to robily, bylo stosunkowo niewiele. Pewnie
    dlatego, ze istnialy juz karty online.

    Wlasciwie karty online sa nowoczesniejsze. Po prostu kiedys nie bylo
    mozliwosci autoryzowania kazdej transakcji, karty musialy byc wypukle
    ze wzgledu na "zelazka". Zreszta tak jest caly czas w niektorych miejscach.

    > W Polsce stały się
    > szczególnie popularne bo banki aby zachęcić świeżo upieczonych posiadaczy
    > ROR-ów (niezbyt skorych do wydawania dodatkowych pieniędzy na karty wypukłe)
    > do wszechstronnego ich używania - uznały, że będzie to najtańsze
    > rozwiazanie.

    Z tym, ze to uznaly wszystkie banki na swiecie, i karty online moga byc
    wydawane kazdemu klientowi.

    > Oczywiście sa miejsca gdzie można zapłacić wyłacznie "ichnią" EC - tam nie
    > zapłacisz (zwykle spożywka) - to taki ich odpowiednik naszych elektronów.
    > Karty te są tam b. popularne, działają bez autoryzacji, bezpośrednio
    > obciażają konto, a na slipie jest adnotacja, że zgadzasz się na obciążenie
    > rachunku w/w kwotą, a jeśli nie będzie środków na rachunku, to upoważniasz
    > sprzedawcę do ściągnięcia należności w inny sposób (odwołanie do jakichś
    > przepisów niemieckich).

    To nie dlatego. Glownym problemem jest dosc wysoka prowizja miedzynarodowych
    organizacji. Karty lokalne rozliczane sa duzo taniej i nie ma to zwiazku
    z kosztami samej autoryzacji.

    > "Das is ein Polnishe karte".

    Obojetnie jaka by nie byla - wazne jest, ze jest obca.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 55. Data: 2003-04-15 16:45:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > Jakby przeszedl do ciebie mieszkaniec Kazachstanu i chcial zaplacic karta
    > niewiadomego pochodzenia wydana przez nieznany bank to nie mialbys
    > watpliwosci ? Np. co do tego czy karta nie jest jakims klonem albo bank
    > wystawca jest na skraju bankructwa ?

    A co to obchodzi sprzedawce?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 56. Data: 2003-04-15 16:52:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > To nie jest dobre rozwiazanie, bo niektore banki pobieraja oplate za
    > zastrzezenie karty przez klienta. Natomiast bank po zwrocie i rezygnacji
    > z karty powinien ja sam natychmiast zastrzec.

    Banki tego nie lubia robic, bo to przeciez nie jest usluga bezplatna.
    Z tym, ze obciazanie klienta za takie cos jest bez sensu, musieli cos
    pomylic.
    Swoja droga to niezastrzeganie ma jakis sens - w koncu nie zastrzega sie
    tez np. kart, ktore jeszcze nie zostaly wydane (a ktorych numer jest
    formalnie poprawny).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 57. Data: 2003-04-15 19:27:49
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Nie wiem dokladnie na czym to polega - ale cos mi sie kolacze, ze
    bank/merczant ktory zatrzymal zastrzezona karte ma z tego powodu jakies
    profity; to moze byc przyczyna, dla ktorej zastrzeganie karty przez
    klienta wiaze sie z oplata (bank issuer nie chce ponosic kosztow z
    tytulu jej zatrzymania gdzies w swiecie).
    Jesli natomiast klient nie zastrzezona karte zwroci, to bank nie ma
    prawa pobrac oplaty za zastrzezenie - ale wowczas nie ma juz
    niebezpieczenstwa ze plastik trafi gdzie nie trzeba (np. transakcja w
    zelazku).

    A dlaczego?
    Jesli karta jest aktywna w systemie, a klient jej nie odebral - IMVHO
    bank powinien ja zastrzec.
    --
    uklony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 58. Data: 2003-04-16 00:28:22
    Od: "valet" <v...@w...pl>

> [...]

    ladzie.
    > To bardziej przemawia do sprzedawcy niż pieklenie się.

    Masz rację, sam bym tak zrobił. Zupełnie nie rozumiem jak można nie przyjąć
    karty od klienta tylko dlatego, że sprzedwcy wydaje sie ona mało prestiżowa
    lub też ma jakieś inne fobie np. zbyt mała kwota lub nie lubi autoryzacji
    (koszty). Przecież nie każda transakcja musi być zyskowna, by
    przedsięwzięcie per saldo było dochodowe. Takie postępowanie tylko odstrasza
    klientów. Ponadto powszechnie wiadomo, że zdecydowana ilość kart na polskim
    rynku to właśnie płaskie debetówki. Mając powyższe na uwadze - postępowanie
    firm, które zdecydowały się na obsługę kart a potem "wydziwiają" należy
    uznać za nieroztropne.

    Co do przykładu który podałem - żeby było jasne - ja nie utożsamiam się z
    tym sprzedawcą, po prostu tak się może zdarzyć i wtedy po prostu (jeśli nie
    masz ochoty na zabawę w Don Kichota lub szukanie konkurencyjnego sklepu -
    zwłaszcza na zagranicznym urlopie) wygodniej mieć klasyczną kartę
    embosowaną.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 59. Data: 2003-04-16 01:06:10
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > To był jego błąd. Po prostu należało się zwinąć zostawiając towar na
    > ladzie.

    > I zglosic do akłajera.

    To zawsze możesz zrobić (a nawet powinieneś), ale czy naprawdę sądzisz, że
    acquirer obsługujacy sieć luksusowych sklepów, która przynosi mu ogromne
    zyski - z powodu kilku niezadowolonych niedoszłych klientów z "elektronami"
    wypowie mu umowę ??? Przecież Jego obecność w tej sieci to dla niego -
    oprócz korzyści finansowych - powód do dumy. Myślę, że skończy się co
    najwyżej na poinstruowaniu przedstawiciela opiekującego się danym punktem
    sprzedaży, aby dyskretnie dał do zrozumienia subiektom, aby Ci jednak
    raczyli przyjmować także mniej prestiżowe karty. Śmiem przypuszczać, że
    wierchuszka merchant'a nawet się o tym nie dowie :)

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 60. Data: 2003-04-16 07:05:24
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A co to obchodzi sprzedawce?

    sprzedawca nie ma zadnych klopotow jesli przyjmie karte - klon ? Nie musi
    zwracac pieniedzy ?

    D.