  • 1. Data: 2003-04-12 11:38:47
    Temat: wymóg banku do kredytu hipotecznego
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    Jednym z wymogow bylo dostarczenie PIT za poprzedni rok podsteplowane przez US
    (co nie powinno byc trudne bo skladam zeznanie osobiscie a kopie podsteplowuje
    w US),
    oraz za 2 lata wstecz. wtedy nie przewidzialam takiej sytuacji ze taki PIT
    bedzie mi niezbedny. Dzwonilam do ksiegowej, powiedziala, że nikt mi nie
    poświadczy tego PITa za 2001 rok, ale skoro jest taki wymog banku wiec chyba
    tez powinno byc jakies rozwiazanie. Czy ktos spotkal sie z tym problemem? Jak
    uzyskac potwierdzenie PITa sprzed 2 lat w US ???

    Oliwia

  • 2. Data: 2003-04-12 12:20:45
    Temat: Re: wymóg banku do kredytu hipotecznego
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > tez powinno byc jakies rozwiazanie. Czy ktos spotkal sie z tym problemem? Jak
    > uzyskac potwierdzenie PITa sprzed 2 lat w US ???

    1) zmień księgową
    2) złóż podanie o wydanie kopi PITa w US, pewnie będziesz musiał dołączyć
    jakieś znaczki skarbowe

  • 3. Data: 2003-04-12 12:29:55
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > 1) zmień księgową
    > 2) złóż podanie o wydanie kopi PITa w US, pewnie będziesz musiał dołączyć
    > jakieś znaczki skarbowe

    Ile to trwa od złożenia podania?

    Pozdrawiam Oliwia

  • 4. Data: 2003-04-12 12:41:47
    Od: m...@p...onet.pl

    > Ile to trwa od złożenia podania?

    czekałem 6 dni, ale to pewnie zależy również od US
    jeżeli się spieszysz to pogadaj przy oddawaniu podania
    aby załatwili to troche szybciej,

  • 5. Data: 2003-04-12 12:52:47
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > czekałem 6 dni, ale to pewnie zależy również od US
    > jeżeli się spieszysz to pogadaj przy oddawaniu podania
    > aby załatwili to troche szybciej,

    hmmm sęk w tym ze w ubiegłym roku rozliczalam sie w innym US, na dodatek
    zbliza sie koncowy termin skladania zeznan ...
    Czy musze zwrocic sie do US w ktorym sie wtedy rozliczalam, czy w innym US tez
    otrzymam kopie? (choc to chyba nierealne).

    Oliwia

  • 6. Data: 2003-04-12 12:57:08
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > czekałem 6 dni, ale to pewnie zależy również od US
    > jeżeli się spieszysz to pogadaj przy oddawaniu podania
    > aby załatwili to troche szybciej,

    Dzięki za wszystkie informacje!

    Pozdrawiam wiosennie

    Oliwia

  • 7. Data: 2003-04-14 06:57:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Oliwia" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Jak
    > uzyskac potwierdzenie PITa sprzed 2 lat w US ???

    dokumenty należy przechowywać przez 5 lat
    ciekawe co zrobisz, jeśli US zakwestionuje twój PIT ? jak odszukasz fakturki
    i dokumenty skoro nie masz kopii PITa ??

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2003-04-14 14:45:25
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > dokumenty należy przechowywać przez 5 lat
    > ciekawe co zrobisz, jeśli US zakwestionuje twój PIT ? jak odszukasz fakturki
    > i dokumenty skoro nie masz kopii PITa ??

    JAK JEST ZLE WYPELNIONY TO MNIE WZYWAJA DO URZEDU! A jak nie wzywaja znaczy
    jest ok? Papiery poswiadczajace odpisy mam, mam tez kopie PItu nie mam tylko
    podsteplowanej kopii.

  • 9. Data: 2003-04-14 14:45:41
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

    > dokumenty należy przechowywać przez 5 lat
    > ciekawe co zrobisz, jeśli US zakwestionuje twój PIT ? jak odszukasz
    fakturki
    > i dokumenty skoro nie masz kopii PITa ??

    ... to się będzie martwiła jak ją wezwą, a nie każdego wzywają... ale
    faktycznie lepiej trzymać kopie, albo przynajmniej wiedzieć co tam było.

    A jeśli chodzi o obecną sytuację - nie ma innego wyjścia jak wystapić do US
    z prośbą o kopie, ale ponieważ S traz ma akurat "gorący okres", spodziewam
    sie że raczej bez załacznika w postaci kawy czy koniaku to szybko się tego
    nie załatwi.
    Może jednak jesteś w stanie odtworzyć te pity tyle że bez poświadczenia - i
    wtedy zaoferować bankowi np napisanie oświadczenia że są one zgodne ze
    stanem faktycznym - takie oświadczenie ma również moc prawną i podejrzewam
    że bank to przyjmie.

    A poza tym - co to za bank że takich cudów wymaga? U mnie było to tylko
    zaświadczenie o zarobkach i okresie zatrudnienia od pracodawcy. Chcieli też
    historii ROR za ostatni rok, ale powiedziałem że rachunki mam w kilku
    bankach (co jest zgodne z prawdą) i nie będę latal po wszystkich żeby
    pozbierać papiery... "łyknęli" to i nie wołali już historii :)... może
    warto poszperać w innym banku bo ofert jest sporo, a skoro Ci wymagają tony
    papieru to pewnie generalnie masz do czynienia z dość upierdliwym bankiem

  • 10. Data: 2003-04-23 14:45:20
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > dokumenty należy przechowywać przez 5 lat
    > ciekawe co zrobisz, jeśli US zakwestionuje twój PIT ? jak odszukasz fakturki
    > i dokumenty skoro nie masz kopii PITa ??

    bez problemu poniewaz mam wszystkie fakturki! nie mam tylko kopii pitka!
    O.