  • 11. Data: 2003-11-20 15:51:17
    Temat: Re: Utworzenie OGROMNYCH rezerw przez KB
    Od: t...@p...onet.pl

    > Przeglądam pl.biznes.banki

    > na 100% nie w 100% ;-)
    >
    > A mnie ciekawi trochę jak to wpłynie na ofertę i ceny kredytów KB?

    Te stare i aktualne (oparte o WIBOR) zmienić się oczywiście nie mogą - i to
    jest właśnie ich zaleta. Czy w nowych marża wzrośnie, to zobaczymy.
    Tensor1.

    PS. I teraz może ktoś doceni moje rady, aby brać kredyty długoterminowe TYLKO w
    oparciu o stawki rynku międzybankowego. Nawet gdyby KB padł, to jestem prawie
    pewien, że nic by się nie zmieniło. W przeciwnym wqypadku zachwiało by to
    poważnie całym sektorem bankowym i dlatego inne banki nigdy nie dopuszczą, aby
    w momencie padnięcia ich dużego konkurenta umowy kredytowe przez niego
    zawierane - przestały obowiązywać. Inna sprawa gdyby to dotyczyły jakiegoś
    bardzo małego banku poniżej np. 50 miejsca na listach rankingowych ułożonych wg
    sumy bilansowej. W przypadku, gdy oprocentowanie jest ustalane przez prezesa
    jego funkcję przejął by syndyk, a wtedy??????.

  • 12. Data: 2003-11-20 16:32:30
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > sumy bilansowej. W przypadku, gdy oprocentowanie jest ustalane przez prezesa
    > jego funkcję przejął by syndyk, a wtedy??????.

    Trochę to śmieszne co piszesz. Bank ma spore kłopoty (i nie chodzi tylko o tą
    rezerwę, ale raczej o kolejny kiepski rok), a Ty nadal zachwalasz kredyty oparte
    o WIBOR. Nie mówiąc już o tym, że obecnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że
    te kredyty (przy tym co się dzieje w kraju) będą drożeć !!!

    IMHO takie dywagacje są bez sensu, bo tego nie sposób przewidzieć co się stanie
    np. z kredytami - niezależnie od tego czy to jest WIBOR czy inny sposób
    ustalania oprocentowania. Po drugie nie wyobrażam sobie, zeby mógł upaść któryś
    z większych banków. Po trzecie IMO w takiej sytuacji liczy się przede wszystkim
    możliwość wcześniejszej spłaty kredytu (bez prowizji), albowiem zawsze można
    przenieść kredyt do innego banku.

    --
    Witek

  • 13. Data: 2003-11-20 17:37:34
    Od: "bob" <b...@o...pl>

    jak się topi miliony złotówek w szemrane inetersy z x.Glempem i jego
    drużyną (Bosko i jego fundacja i inne) albo ze złodzejami z Kolebki
    (stocznia w Gdańsku) to nie dziwi miliardowa rezerwa

  • 14. Data: 2003-11-20 19:11:36
    Od: t...@p...onet.pl

    > jak się topi miliony złotówek w szemrane inetersy z  x.Glempem i jego
    > drużyną (Bosko i jego fundacja i inne) albo ze złodzejami z Kolebki
    > (stocznia w Gdańsku) to nie dziwi miliardowa rezerwa

    Czyżbyś nie wiedział, że Pacuk (były ich Prezes) miał wspaniałe układy z
    drużyną Millera. A fe. Tensor1
    PS. Trzeba tylko było przeczytać jego życiorys wielokrotnie publikowany.

  • 15. Data: 2003-11-21 07:53:29
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Witek pisze:

    > IMHO takie dywagacje są bez sensu, bo tego nie sposób przewidzieć co się stanie
    > np. z kredytami - niezależnie od tego czy to jest WIBOR czy inny sposób
    > ustalania oprocentowania.
    Miałeś kiedyś kredyt gdzie % ustalane było na podstawie uchwały zarządu?

    > Po trzecie IMO w takiej sytuacji liczy się przede wszystkim
    > możliwość wcześniejszej spłaty kredytu (bez prowizji), albowiem zawsze można
    > przenieść kredyt do innego banku.
    Przy hipotecznych za duże koszty. Poza tym kłopot, strata czasu...

  • 16. Data: 2003-11-21 08:30:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> wrote:
    > Miałeś kiedyś kredyt gdzie % ustalane było na podstawie uchwały
    > zarządu?

    Wydaje mi sie, ze ta dyskusja miala wiekszy sens przy spadajacej inflacji. W
    tym momencie WIBOR rosnie nie maleje, a jakos nie wyobrazam sobie, zeby
    prezes mial podwyzszyc oprocentoqwanie kredytow.
    Chociaz Fortis tak zrobil ostatnio ;)

  • 17. Data: 2003-11-21 08:44:47
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Michał pisze:

> [...]
    > tym momencie WIBOR rosnie nie maleje, a jakos nie wyobrazam sobie, zeby
    > prezes mial podwyzszyc oprocentoqwanie kredytow.
    Też z doświadczenia wiem, że kredyty ustalane gdzie % ustalane jest
    drogą uchwały przypominają bardziej kredyty o % stałym niż zmiennym
    ;->