  • Data: 2018-12-21 13:09:19
    Temat: Re: Ubiłem krokodyla
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 12:32:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A, pamietam - bardziej mi sie podobalo "bez prowizji za
    > przewalutowanie" na MC World.
    > To "bez prowizji" okazalo sie dosc iluzoryczne i w sumie nie
    > skorzystalem wiele .. trzeba bylo zmienic.

    Na takie "bez prowizji" czy też "mała prowizja" (np. 2%) można się nadziać jeszcze w
    kilku innych bankach - szczególnie w połączeniu z mitem, że "visa wymusiła na
    polskich bankach rozliczanie w PLN" - co nie jest prawdą, kilka banków się nie dało.
    M.in. PKO, pekao, santander (oraz przy okazji krokodyl, któremu santander obsługuje
    karty), milek, ing - hehe, jeszcze się okaże, że tych, które visa "zmusiła", jest
    mniej niż tych, których się nie udało zmusić.
    Oprócz tego są banki, które wydają tylko mc (lub visa jest marginalizowana) - pekao,
    alior, citek, bgż, idea.
    Zawsze więc trzeba sprawdzić, jaka jest waluta rozliczeniowa.
    Np. w aliorze masz "bez prowizji", ale z kursu zapłacisz 7,5%.

    Najdziwniejsza ze znanych mi kombinacji jest w pekao.
    Dla transakcji w walutach innych niż PLN i USD, waluta transakcji przeliczana jest
    najpierw na USD, a następnie na PLN.
    Ale OBA przeliczenia są po kursie MC/visa!
    Dlaczego tak jest, to podobno jakaś tajemnica - tak mi powiedziała infolinia i że
    może mi to wyjaśnią w drodze reklamacji - takąż złożyłem i czekam na odpowiedź.
    Nie żeby to była zła oferta - bo obok visy z getoutu jest najlepszą na rynku dla
    płatności w walucie bezpośrednio z konta złotówkowego - ale po co dwa przewalutowania
    po kursie MC, skoro może być jedno?