  • 11. Data: 2006-06-21 08:20:43
    Temat: Re: 'Trudny' kredyt hipoteczny
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    Oczywiscie wiem o BIK, ale np. czy informacja przechowywana tam wplywa
    na sama decyzje przyznania kredytu, czy raczej na warunki kredytu
    (oprocentowanie...)?

    Przede wszystkim na samą decyzję.

    Wiem ze przez kilka lat bede mial problemy, natomiast czy bycie w BIK
    przekresla szanse na kredyt hipoteczny?

    Nie przekreśla.

    A czy zaswiadczenie ze splacilem bedzie pomocne? Jak to jest wlasnie w
    bankach typu DomBank i GE?

    Zdecydowanie pomocne.

    Jak mowilem jestem gotowy na wysokie oprocentowanie...
    A np. czy to ze teraz splacam inny kredyt rzetelnie ma wplyw?

    Niewielki. Banki głónie biorą pod uwagę ewentualne przeterminowane
    płatności.

    Generalnie termin miesiaca jest do zaakceptowania. Nie podpisalem
    jeszcze umowy przedwstepnej, wiec nie pali mi sie.

    Chodzi mi o prawdopodobienstwo decyzji pozytywnej w przynajmniej jednym
    bank.

    Zrób tak jak ja, złóż papiery np. do 5 banków. Z 2 dostałem decyzję
    pozytywną, z 2 negatywną, a jeden już od pół roku nic nie mówi...

  • 12. Data: 2006-06-21 08:48:32
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    ctx wrote on 2006-06-21 10:07:
    > Jak mowilem jestem gotowy na wysokie oprocentowanie...
    > A np. czy to ze teraz splacam inny kredyt rzetelnie ma wplyw?
    A może spróbuj po prostu w banku, w którym spłacasz aktualnie ten inny
    kredyt? Znają sytuację od podszewki, zdolności kredytowej i tak Ci
    branie w innym banku nie podwyższy.
    Pozdrawiam
    Michał M

  • 13. Data: 2006-06-21 14:45:10
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    MrMrooz napisał(a):
    > A może spróbuj po prostu w banku, w którym spłacasz aktualnie ten inny
    > kredyt? Znają sytuację od podszewki, zdolności kredytowej i tak Ci
> [...]

    Zrobilem male sledztwo i w mojej historii kredytowej z ostatnich 5 lat,
    nie powienienem miec opoznien w ratach wiekszych niz 60 dni, jutro jade
    do BIK po raport, a sprawa kredytu studenckiego i problem wynikal z
    tego, ze trafilem na dosc niemila pania, ktora nie mogac poczekac na
    mnie (zadluzenie ok 300 pln splacilem zanim sie dowiedzialem ze kredyt
    jest w windykacji, doslownie byla to kwestia 1-2 dni) wyslala kredyt do
    windykacji. A windykacja z roznych powodow PRAWDOPODOBNIE umiescila
    mnie w MIG. Pozniej byla ugoda (teraz wiem ze w grudniu'04 -
    styczniu'05) i ustalenie harmonogramu splat. Aktualne saldo zadluzenia
    wynosi okolo 2000 pln.
    I to tyle...
    Jestem gotowy to splacic na raz, i blagac o kredyt...

    Chocby w DomBanku...
    Liczac na szczescie,
    pozdrawiam
    T.

  • 14. Data: 2006-06-21 14:58:57
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    ctx napisał(a):

> [...]
    > wynosi okolo 2000 pln.
    > I to tyle...
    > Jestem gotowy to splacic na raz, i blagac o kredyt...

    Czy to co napisałem wyzej zmienia postac rzeczy choc troche?

  • 15. Data: 2006-06-21 21:01:42
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

> [...]
    > pozdrawiam
    > T.

    Czy to co napisałem wyzej zmienia postac rzeczy choc troche?

    Pewnie tak, ale nikt tak naprawdę nie wie w którą stronę zmienia.
    Ja osobiście nie byłem w takiej sytuacji, tylko lekko podobnej, więc mogę
    tylko teoretyzować.
    Najpierw zrób to co ci radzą inni, złóż do kilku banków jednocześnie wnioski
    (po spłaceniu zaległości i upewnieniu się, ze ta spłata jest widoczna dla
    innych banków) i oglądaj co bedzie dalej. NIkt Ci nie jest w stanie
    zagwarantować dalszego rozwoju sytuacji, bo zależy ona od zbyt wielu
    czynników, głównie od nieprzewidywalnych czyli ludzkich.
    Ja złożyłbym do DomBanku, PTFu, BPH, Fortisa, GEMoney.
    Na pewno nie dadzą ci w: PeKaO SA, Millenium, ING, DB.
    Tu piszę o kredytach w CHF, w PLN moze być inaczej.
    Powodzenia i napisz co zrobiłeś i jak wyszło, sam jestem ciekaw.

  • 16. Data: 2006-06-21 22:36:27
    Od: "J.P." <b...@o...pl>

    Takimi sprawami zajmuje sie firma warszawska www.buf.com.pl

    Użytkownik <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam,

    wiem ze było milion razy na grupie, ale czy istnieje JAKAKOLWIEK
    mozliwosc zaciagniecia kredytu hipotecznego (nawet na warunkach
    wysrubowanych - tzn podwyzszone oprocentowanie) w JAKIMKOLWIEK banku, w
    przypadku kiedy figuruje sie na MIG-BR, a zobowiazanie nie zostalo
    jeszcze splacone (aczkolwiek jest splacane caly czas)?

    Pozdrawiam,
    ctx

  • 17. Data: 2006-06-22 08:01:38
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    Taddy napisał(a):

> [...]
    > Tu piszę o kredytach w CHF, w PLN moze być inaczej.
    > Powodzenia i napisz co zrobiłeś i jak wyszło, sam jestem ciekaw.

    Co to znaczy, ze w PLN moze byc inaczej? Czy analityk ocenia ryzyko
    inaczej w zaleznosci od waluty?
    Dodam jeszcze ze mam KK oraz jak mowilem kredyt gotowkowy, i limit w
    ROR - ale tu nie ma zaleglosci (no moze kilka dni)...
    Tak czy inaczej dzis jade do BIK'u. Zobacze co tam maja.
    Moze rowniez do MIG-BR, zeby upewnic sie ze tam jestem (nie jestem tego
    do konca pewien). Tylko tam trzeba czekac tydzien.

    I jeszcze jedno, czy jesli bank wyda promese, to moge spokojnie
    podpisywac umowe przedwstepna?

  • 18. Data: 2006-06-22 11:06:49
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    ctx napisał(a):

> [...]
    > do konca pewien). Tylko tam trzeba czekac tydzien.
    >
    > I jeszcze jedno, czy jesli bank wyda promese, to moge spokojnie

    Wlasnie wrocilem z BIK'u i wg raportu jestem... czysty jak lza...
    No i teraz mam zgryz czy jestem w MIG'u... Czy mozna to jakos
    sprawdzic?
    We wszystkich pozycjach na raporcie konsumenckim mam status N
    (0-30dni).
    Czy to zmienia sytuacje?
    No i czy moge sprawdzic czy jestem w MIG'u dosc szybko.
    Pozdrawiam,

  • 19. Data: 2006-06-22 12:27:29
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    ctx napisał(a):

> [...]
    > (0-30dni).
    > Czy to zmienia sytuacje?
    > No i czy moge sprawdzic czy jestem w MIG'u dosc szybko.

    No coz, jestem w MIG...
    Cholera...
    No wiec teraz mam dylemat, czy jesli splace zobowiazanie i wyblagam
    wykreslenie z MIG, to jaka jest szansa, ze historia przejdzie do
    BIK'u? I jaki bedzie mialo to wtedy wplyw...
    Hm...
    Mam wrazenie ze wracam do punktu wyjscia.

  • 20. Data: 2006-06-22 13:23:58
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    ctx napisał(a):

> [...]
    > BIK'u? I jaki bedzie mialo to wtedy wplyw...
    > Hm...
    > Mam wrazenie ze wracam do punktu wyjscia.

    No i teraz dowiedzialem sie ze DB nie sprawdza w MIG przy kredytach
    hipotecznych.
    Ale czy to mozliwe?
    Hmmm.