  • 11. Data: 2009-06-19 19:18:37
    Temat: Re: Token
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 15:06, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > to taki kierunek zmierzajacy do zintegrowania tokena z karta platnicza
    >
    > dosc prymitywne rozwiazanie, wieksze szanse moga miec troche
    > bardziej zaawansowane tego typu karty z tokenem ktory potrafi
    > rowniez podpisywac konkretna transakcje i potwierdzac tozsamosc
    > telefonujacego do klienta banku
    >
    > http://www.emue.com/site/home.htm

    Bardzo ciekawe, dzieki!

    Wyglada na to, ze ten karto-token w linku emue ma pasek magnetyczny i
    wyswietlacz tuz pod nim. Ciekawi mnie jak wyglada trwalosc tego
    rozwiazania -- sadzac po stanie moich kart, podejmuje sie zniszczyc
    wynalazek w ciagu tygodnia. :)

  • 12. Data: 2009-06-19 19:40:48
    Od: MK <h...@p...onet.pl>

    bradley.st wrote:

> [...]
    > wyswietlacz tuz pod nim. Ciekawi mnie jak wyglada trwalosc tego
    > rozwiazania -- sadzac po stanie moich kart, podejmuje sie zniszczyc
    Lepiej nie bo to pewnie znowu 20$ ;)

  • 13. Data: 2009-06-19 19:46:43
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 15:40, MK <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Lepiej nie bo to pewnie znowu 20$ ;)

    No nigdy! Najwyzej $19.99 :) Zeby klienta nie odstraszyc. Albo nawet:
    "Yours for three easy payments of $9.95". Od razu lepiej wyglada.
    Jesli ktos nie potrafi mnozyc, oczywiscie. :)

  • 14. Data: 2009-06-19 21:01:49
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    On 19 Cze, 13:16, Danny <d...@g...com> wrote:

    > kiedyś w BZWBK były z pinem, teraz np. wyglądają
    > tak:http://www.rsa.com/node.aspx?id=1158

    O to, to! Ten gorny (700) wyglada jak cos czego sie spodziewalem. Za
    to dolny (900) jak cos, co mi przyslali, ale chyba jest z PINem - bo
    widze cyfry w szeregu na dole.

    Czy ktorys z bankow w PL ma moze token, ktory dziala z karta bankowa
    (chipowa), jak te tutaj?:

    http://farm4.static.flickr.com/3027/2816991602_7ef1c
    77e54.jpg?v=0

    Mam takowe cudo z czasow jak bylem w UK, akurat z Natwest. W polskich
    bankach ten typ tokena chyba niespotykany.

  • 15. Data: 2009-06-19 21:06:08
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 17:01, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam takowe cudo z czasow jak bylem w UK, akurat z Natwest. W polskich
    > bankach ten typ tokena chyba niespotykany.

    Czy ten wynalazek dziala tak, jak mysle, tzn. wkladasz karte,
    wystukujesz PIN (taki sam jak przy zakupach) i zwraca Ci haslo do
    zalogowania sie w internecie?
    Czy ma jeszcze jakies inne funkcje poza ta jedna?

  • 16. Data: 2009-06-19 21:20:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > Czy ten wynalazek dziala tak, jak mysle, tzn. wkladasz karte,
    > wystukujesz PIN (taki sam jak przy zakupach) i zwraca Ci haslo do
    > zalogowania sie w internecie?
    > Czy ma jeszcze jakies inne funkcje poza ta jedna?

    Uzywalem to tylko do potwierzania przelewow, wpisujesz pin na poczatek,
    potem na stronie przy przelewie dostajesz numer zwiazany z rachunkiem na
    ktory wysylasz przelew, wpisujesz ten numer do tokena i on generuje kod ,
    ktorym podpisujesz przelew. Ogolnie bardziej klopotliwe niz polskie tokeny z
    np. z Lukasa, ktore jak zegarek co 1 min wyswietlaja nowy kod.

  • 17. Data: 2009-06-19 21:29:18
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 17:20, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ktorym podpisujesz przelew. Ogolnie bardziej klopotliwe niz polskie tokeny z
    > np. z Lukasa, ktore jak zegarek co 1 min wyswietlaja nowy kod.

    Tego nie przewidzialem... Myslalem, ze wszystko obracalo sie dookola
    PINu "zakupowego", zeby przyzwyczaic narod do "Chip and PIN".

    A tu jakies przepisywania kodow na token i z tokena... Rzeczywiscie
    raczej uciazliwy system.

  • 18. Data: 2009-06-19 21:48:26
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > PINu "zakupowego", zeby przyzwyczaic narod do "Chip and PIN".
    >
    > A tu jakies przepisywania kodow na token i z tokena... Rzeczywiscie

    Rozsylali za darmo kazdemu kto mial konto. W UK w porownaniu do tego co mamy
    w PL, to bankowosc internetowa bardzo prymitywna, przed tym tokenem to
    wszystko mozna bylo robic na login i haslo po zalogowaniu, ale podstawowe
    konto dla Angoli, karta, przelew przez net, wyplaty z bankomatow roznych
    bankow sa darmo, a nie jak w PL, ze wyjatkiem jest nieplacenie za konto i to
    sie reklamuje. Potem puszczaja rozne gatki o ubankowieniu spoleczenstwa a
    klientow traktuja jak dojne krowy.

  • 19. Data: 2009-06-20 10:07:11
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof"

    dawniej token o takiej funkcjonalnosci mialem w BGZ i pewnie jest on do
    dzis.
    jedyna jego przewaga nad tym co piszesz to byla taka, ze umial sobie
    odczytac
    kod z ekranu po czym generowal odpowiedz.

    > konto dla Angoli, karta, przelew przez net, wyplaty z bankomatow
    > roznych bankow sa darmo, a nie jak w PL, ze wyjatkiem jest nieplacenie
    > za konto i to sie reklamuje. Potem puszczaja rozne gatki (...)

    myslalem, ze puszczaja klientów w gatkach :-)
    *** blad ***