  • 1. Data: 2009-06-19 16:39:39
    Temat: Token
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Pytanie: Jak zazwyczaj wygladaja "normalne" tokeny wydawane przez
    banki w PL? Chodzi mi o te "fizyczne", nie w telefonie.

    Poniewaz Bank of America niedawno odtrabil nowatorskie rozwiazanie
    czyli token, zalozylem sobie konto i kupilem nowa zabawke. :)
    To, co przyszlo poczta ma sie nijak do moich oczekiwan, tzn wyglada
    tak:

    http://www.bankofamerica.com/privacy/index.cfm?templ
    ate=learn_about_safepass

    - czyli jak krzyzowka miedzy tanim chinskim kalkulatorem na baterie
    sloneczne a europejska karta bankowa. Ma toto chip (przeznaczenie
    nieznane) oraz maly "kalkulatorowy" ekran.

    Spodziewalem sie raczej czegos po pierwsze bardziej solidnego (jak
    tokeny, ktorych uzywam w pracy), po drugie zabezpieczonego jakims
    PINem.

    To standard swiatowy, czy raczej rezultat masowej produkcji "dla
    milionow" - tanio i szybko?

  • 2. Data: 2009-06-19 17:16:53
    Temat: Re: Token
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 09:39:39 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

> [...]
    >

    > Spodziewalem sie raczej czegos po pierwsze bardziej solidnego (jak
    > tokeny, ktorych uzywam w pracy), po drugie zabezpieczonego jakims

    kiedyś w BZWBK były z pinem, teraz np. wyglądają
    tak:http://www.rsa.com/node.aspx?id=1158

    Daniel
    http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 3. Data: 2009-06-19 17:24:01
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Uzytkownik "bradley.st" napisal:

    > Jak zazwyczaj wygladaja "normalne" tokeny wydawane przez
    > banki w PL? Chodzi mi o te "fizyczne", nie w telefonie.

    W Lukasie wyglada tak jak ponizej, tylko logo ma inne oczywiscie.
    http://tinyurl.com/nxszpc

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 4. Data: 2009-06-19 17:27:45
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 13:16, Danny <d...@g...com> wrote:

    > kiedyś w BZWBK były z pinem, teraz np. wyglądają
    > tak:http://www.rsa.com/node.aspx?id=1158

    O to, to! Ten gorny (700) wyglada jak cos czego sie spodziewalem. Za
    to dolny (900) jak cos, co mi przyslali, ale chyba jest z PINem - bo
    widze cyfry w szeregu na dole.

    Czy ktorys z bankow w PL ma moze token, ktory dziala z karta bankowa
    (chipowa), jak te tutaj?:

    http://farm4.static.flickr.com/3027/2816991602_7ef1c
    77e54.jpg?v=0

  • 5. Data: 2009-06-19 18:36:30
    Od: MK <h...@p...onet.pl>

    bradley.st wrote:
> [...]
    > PINem.
    >
    > To standard swiatowy, czy raczej rezultat masowej produkcji "dla
    Czy musisz za to placic w BoA?

  • 6. Data: 2009-06-19 18:44:24
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 14:36, MK <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy musisz za to placic w BoA?

    I owszem, $19.99!

    Ale odczekalem do promocji, za otwarcie konta dawali $75, wiec wmawiam
    sobie ze gadzet byl gratis. :)

  • 7. Data: 2009-06-19 18:46:47
    Od: MK <h...@p...onet.pl>

    bradley.st wrote:

    > I owszem, $19.99!
    >
    > Ale odczekalem do promocji, za otwarcie konta dawali $75, wiec wmawiam
    > sobie ze gadzet byl gratis. :)
    to jednorazowo czy rocznie?
    Nio tak masz racje ze gratis :)

  • 8. Data: 2009-06-19 18:52:36
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 14:46, MK <h...@p...onet.pl> wrote:

    > to jednorazowo czy rocznie?

    Nie, no, panie szanowny, AZ TAK bardzo to ja nie chcialem nowej
    zabawki! :)
    Jednorazowo. I dosc!

  • 9. Data: 2009-06-19 18:54:28
    Od: MK <h...@p...onet.pl>

    bradley.st wrote:

    > Nie, no, panie szanowny, AZ TAK bardzo to ja nie chcialem nowej
    > zabawki! :)
    > Jednorazowo. I dosc!
    Haha - wielkie dzieki ze info, pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-06-19 19:06:11
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    bradley.st wrote:

    > To standard swiatowy, czy raczej rezultat masowej produkcji "dla
    > milionow" - tanio i szybko?

    to taki kierunek zmierzajacy do zintegrowania tokena z karta platnicza

    dosc prymitywne rozwiazanie, wieksze szanse moga miec troche
    bardziej zaawansowane tego typu karty z tokenem ktory potrafi
    rowniez podpisywac konkretna transakcje i potwierdzac tozsamosc
    telefonujacego do klienta banku

    http://www.emue.com/site/home.htm