    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Tue, 30 Jul 2019 18:35:12 +0200
    <5d3705f4$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qh71p1$pbk$1@gioia.aioe.org>
    <5d370f45$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh74ko$16mj$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhefah$1slo$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhfhq5$12r1$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhn32e$1qm6$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhnm48$ilj$3@gioia.aioe.org>
    <3myeuywy5y0t$.1wascvqbsdly6$.dlg@40tude.net>
    <qhopsr$17j0$1@gioia.aioe.org>
    <5d402439$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhp9ll$1qo6$1@gioia.aioe.org>
    <5d404869$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhpj8l$1heq$1@gioia.aioe.org>
    <5d4055ae$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhplcf$1qqq$1@gioia.aioe.org>
    <5d4062a1$0$535$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 17:28, J.F. pisze:
    > Moze i wiekszosc nie posiada, ale miliony jednak posiadaja.

    Te miliony mogą być łudzące. Już dziś kart jest więcej niż Polaków.

    > Wiec nie 1 klient.

    Tak, 15%.

    > Ale to chyba musialbym pojsc do banku, odstac swoje w kolejce ... a
    > potem nie byloby kolejki premium ?

    JAK PISAŁEM - w niektórych bankach klient Premium obsługiwany jest poza
    kolejnością (np. CA). Zazwyczaj w osobnym pomieszczeniu.

    > Zrezygnujesz z gotowki, to dwie odpadna :-)

    Niestety dostałem gotówkę do ręki. Nie było opcji zrezygnowania z niej.
    To jeśli chodzi o wpłatomat.
    W przypadku USD chodziło o przeniesienie kapitału z PKO BP. Można
    zrezygnować z gotówki, ale wówczas przelew jest obarczony prowizją (ok.
    200 zł) i trwa dłużej.

    > A Ty sie zapiszesz do premium ? :-)

    To nie kwestia "zapisania się", ale rozważenia oferty. Miałem w CA, bo
    wówczas konto było darmowe. Mam w EB, bo token dawali za darmo w
    Premium. Miałem w Multi, bo mnie prosili, aby skorzystał, gdy miałem tam
    lokaty.
    Nie kręci mnie "prestiż", ale jeśli mogę mieć dzięki opcji premium coś
    taniej lub wyżej oprocentowane - dlaczego nie?

    > Myslalem o darmowych ... ale moze darmowe znikna ...

    Nie o to chodzi. Jeśli limit 50000 w Mille Cię nie satysfakcjonuje, a
    wskazujesz na 10 kont to rozumiem, że masz potrzebę przelania pół
    miliona. Aby tego dokonać 1 dnia, musisz mieć po 50k na konto. Czyli
    trzymasz tam pieniądze. A ponieważ zazwyczaj ROR nie jest oprocentowany
    - tracisz.
    Łopatologicznie: masz 500.000 w Mille to trzymasz sobie na - powiedzmy
    1,9%. Rocznie blisko 10.000 brutto. Ale jak chcesz tyle przelać, bo inni
    np. dali więcej to:
    a/ tuptasz do placówki, bo tylko tak się da
    b/ robisz 10 dni przelewów po 50k

    Jeśli masz 500.000 na 10 kontach to obawiam się, że trudno będzie
    wykręcić taki procent. Szczególnie, iż limity są na całość (np. przelew
    walutowy też wchodzi w limit). Zatem... 50k masz w mille na 1,9%, ale
    kolejne 50k w banku X na mniejszy itd. De facto - tracisz poprzez brak
    optymalizacji zysków.

    > No co ty - BM bez dostepu przez internet ?
    > To ja tego nie chce :-)

    Biura Maklerskie oczywiście obsługiwane są przez net. Ale często przez
    BANK. Przed chwilą pisałeś "oszczednosci nie bedzie sie trzymalo w
    >>> bankach". No to chyba jednak będzie ;-)