    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Tue, 30 Jul 2019 16:07:28 +0200
    <m...@p...waw.pl> <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qhefah$1slo$1@gioia.aioe.org>
    <5d3ae1e3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhequ9$1kmm$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <8...@a...kjonca>
    <5d402a0b$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <qhpf4k$qua$1@gioia.aioe.org>
    <5d40474a$0$523$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 15:31, J.F. pisze:
    > Jest to jakis argument, ale skoro mialoby to byc "drugie konto", to po
    > co karty - wystarczy przelew do banku.
    > I po co darmowe przelewy ?

    Bo ROR daje większe możliwości rozwijania oferty niż KO.

    > (Hm, byly na poczatku darmowe, czy tylko tanie ?)

    Darmowe.

    > Potencjalnie jak ukradna ?

    Albo gdy zapadniesz w śpiączkę.

    Artykuł w fraudami na dziś:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/ZBP-zablokowano-112
    2-proby-wyludzen-kredytow-na-kwote-92-mln-zl-7714971
    .html

    > Jesli o mnie chodzi - bez problemu je spelniam, wiec to zadna wada.
    > tzn tych 12 tys obrotu rocznie.

    Wydaje mi się jednak, iż wydatki kartą >1000 zł./mc uchodzą za
    ponadstandardowe.

    15% KK w koszyku wszystkich kart też o czymś świadczy.

    > Niewiele.
    > Tym, ze potrzebne beda w scisle okreslonym dniu.

    No tak - więc w ramach bezpiecznych widełek przy automacie warto kapkę
    szybciej zapewnić środki i kapkę więcej.

    > Tym, ze nie trzeba ich tam trzymac, aby moc wydac ...

    Dużo tych warunków jak na kartę, która ma być mało problematyczna. ;-)

    > Ale trzeba zadbac o stan konta.

    Nie. Przy KK musisz o tym myśleć. Co do grosza spłacić, jeśli chcesz się
    załapać na okres bezodsetkowy.

    > Bynajmniej. Bankomaty kosztuja zero, bo KK sie do nich nie wsadza.

    Wow! Faktycznie! To ja mam benzynę za darmo! Tzn. nie kupuję jej, bo nie
    mam auta. Czyli jest za darmo! ;-)

    > Ale rozmawiamy o jakis hipotetycznych nieudacznikach, czy o osobach,
    > ktore bez problemu KK dostana ?

    Pisałeś o tych, dla których utrata pracy jest problemem, muszą pracować
    z połamanymi nogami i nie starcza im do pierwszego.

    > Taaa, ide po chleb, a potem klne, ze wozka nie wzialem :-(

    Wózka? Taki chleb to w rękę bierz, a nie się gramol z wózkiem ;-)

    > Problem w tym, ze do tej KD mam konto z saldem znacznie wyzszym niz 100 zl.

    Nikt Ci nie zakazuje marnotrawić pieniędzy. Ja wolę, by procentowały.
    Wprawdzie mój ROR procentuje, ale mało ;-)

    > Niby teraz mozna zawsze uzupelnic, ale ja jakos tym telefonom nie
    > dowierzam,

    Gdybyś umiał zaplanować wydatki z perspektywą dłuższą niż kilka minut to
    nie trzeba byłoby przy kasie tego robić.

    > i wole miec rezerwe w gotowosci ...

    Zatem wrzuć sobie ile tam potrzebujesz.

    > A KK taka rezerwe zapewnia, nawet wyzsza.

    Nawet kilka tysięcy razy wyższą. Ja też lubię mieć luz w samochodzie.
    Smarta bym nie kupił. Ale TIR-em nie muszę jeździć - owszem - naczepa ma
    więcej miejsca niż największe osobowe combi, ale...

    > Tzn moglbym miec i taki limit na koncie, ale ciagle jeszcze da sie 3%
    > wyciagnac :)

    OK. Jeśli wydajesz 1000 zł/mc. I powiedzmy masz stan 1500 zadłużenia na
    KK (celowo upraszczam) to 3% z tego rocznie daje 45 zł. Netto 36 zł.
    Jest zysk.

    Apropos - gdybyś kupił euro kilka dni temu za 4,25 to dziś jest do
    sprzedania za 4,285. 0,8% w 4 dni. Jakieś... 73%. Ze 100.000 miałbyś
    3500 zł.
    USD też dobrze się trzyma. Już po 3,85. Czekaj... zerknę na złoto...
    Zerk: 1425 USD. Stoi. ;-)