    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <m...@p...waw.pl> <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qhefah$1slo$1@gioia.aioe.org>
    <5d3ae1e3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhequ9$1kmm$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <8...@a...kjonca>
    <5d402a0b$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <qhpf4k$qua$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Tue, 30 Jul 2019 15:31:35 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-30 o 13:26, J.F. pisze:

    >Choćby po to, aby w przypadku skimmingu nie stracić dużych pieniedzy.

    Jest to jakis argument, ale skoro mialoby to byc "drugie konto", to po
    co karty - wystarczy przelew do banku.
    I po co darmowe przelewy ?

    (Hm, byly na poczatku darmowe, czy tylko tanie ?)

    >Ja widzę wady - Ty nie.

    Bo ja uzywam KK i trudno mi dostrzec te wady :-)

    >Potencjalnie kosztuje o wiele (!) więcej.

    Potencjalnie jak ukradna ?

    >Zero przy spełnieniu o wiele wyższych progów (np. 12 wobec 240
    >transakcji).

    Jesli o mnie chodzi - bez problemu je spelniam, wiec to zadna wada.
    tzn tych 12 tys obrotu rocznie.

    Z KK BZ zrezygnowalem, jak sie podniesli na 10 transakcji
    miesiecznie...

    >Spłaca się automatycznie w ściśle określonych okolicznościach. W
    >szczególności, gdy masz pokrycie wydatków na ROR. Ale jeśli mam
    >trzymać na ROR tyle, ile wydaję KK, aby mieć pewność spłaty... to
    >czym się różni od KD?

    Niewiele.
    Tym, ze potrzebne beda w scisle okreslonym dniu.
    Tym, ze nie trzeba ich tam trzymac, aby moc wydac ...

    >Tak, ręcznie spłacać można... Jeśli nie masz ważniejszych problemów
    >to nawet łatwo. Ale wiesz co? KD W OGÓLE nie trzeba spłacać.

    Ale trzeba zadbac o stan konta.

    >Bankomaty? Droższe.

    Bynajmniej. Bankomaty kosztuja zero, bo KK sie do nich nie wsadza.
    Owszem - trzeba miec tez KD.

    >Łatwość otrzymania? KD standardowo wydają, KK nie. Dla tych
    >nieradzących sobie w życiu KK może być bardzo trudno dostępna.

    Ale rozmawiamy o jakis hipotetycznych nieudacznikach, czy o osobach,
    ktore bez problemu KK dostana ?

    >Zakupy w walutach? Przy KD wielowalutowej vs. KK - wynik łatwy do
    >przewidzenia.

    Teraz owszem. Dawniej inaczej bylo.

    >Z tym, że przy KK nosisz dwie karty (bo przecież a nuż bankomat!).
    >Zatem... Ja idę po chleb do biedronki i mi KD z podpiętymi 100 zł

    Taaa, ide po chleb, a potem klne, ze wozka nie wzialem :-(

    >starcza. Ty ciągniesz KK z kredytem pewnie z 10.000 i KD (bo jednak
    >terminal może nie działać) z saldem ileś tam.

    Problem w tym, ze do tej KD mam konto z saldem znacznie wyzszym niz
    100 zl.

    Niby teraz mozna zawsze uzupelnic, ale ja jakos tym telefonom nie
    dowierzam,
    i wole miec rezerwe w gotowosci ...
    A KK taka rezerwe zapewnia, nawet wyzsza.
    Tzn moglbym miec i taki limit na koncie, ale ciagle jeszcze da sie 3%
    wyciagnac :)

    J.