  • 1. Data: 2007-08-09 16:57:50
    Temat: TO + CVC2/CVV2
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Zaobserwowalem, ze dzieja sie jakies zmiany w transakcjach zdalnych TO. Do
    tej pory podawalo sie imie, nazwsko, numer karty i date waznosci. W
    ostatnich tygodniach spotkalem sie z 2 przypadkami gdzie zadany jest takze
    CVV2/CVC2. Jeden przypadek dotyczy lotu przy zamawianiu biletu, a drugi UPC
    przy zaplacie abonamentu.
    Czyzby ktorys z aklajerow uruchomil usluge 'internetowy POS'? Z informacji
    na wyciagu niestety nie mozna nic wysnioskowac... Mam nadzieje, ze nie jest
    to wlasna inicjatywa pracownikow i tworzenie jakiejs bazy danych z kodami
    CVV2/CVC2 ;).
    Moze ktos spotkal sie w innych miejscach z takimi praktykami?

    MK

  • 2. Data: 2007-08-09 17:04:28
    Temat: Re: TO + CVC2/CVV2
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    MK napisał(a):

    > Moze ktos spotkal sie w innych miejscach z takimi praktykami?

    Tak. Opłacanie rachunków Cyfra+ w ichnim IVR. Ecard im to obsługuje.

  • 3. Data: 2007-08-09 17:13:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:f9fh4g$g4o$1@kushnir.sileman...

    > Tak. Opłacanie rachunków Cyfra+ w ichnim IVR. Ecard im to obsługuje.

    Juz znalazlem...
    http://www.ecard.pl/platnosci-w-call-centre.htm
    Ciekawe czy ma to byc bezpieczniejsze i dla kogo...

    MK

  • 4. Data: 2007-08-09 17:16:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > Juz znalazlem...
    > http://www.ecard.pl/platnosci-w-call-centre.htm
    > Ciekawe czy ma to byc bezpieczniejsze i dla kogo...

    No ale w przypadku UPC jest cos nie tak... na stronie eCardu pisza

    Wszystkie dane dotyczące transakcji podawane są konsultantowi za WYJĄTKIEM
    INFORMACJI O KARCIE (NUMER KARTY, DATA WAŻNOŚCI, NUMER CVV2/CVC2), które
    podawane są przez Klienta po przełączeniu go do systemu IVR.

    W UPC o te informacje prosi konsultant... Chyba wysle zapytanie do eCardu...

    MK

  • 5. Data: 2007-08-09 17:35:50
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > CVV2/CVC2 ;).
    > Moze ktos spotkal sie w innych miejscach z takimi praktykami?

    MK to chyba dobrze( nie powinno Cię dziwić) że dodatkowo żądane jest podanie
    CVV2(VC Card Verification Value)/CVC2( MC Card Validation Code ) mowa oczywiście
    o bezpieczeństwie, standardem powinno być już 3D Secure ale poczekajmy . . .

  • 6. Data: 2007-08-09 18:08:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > oczywiście
    > o bezpieczeństwie, standardem powinno być już 3D Secure ale poczekajmy . .

    Napisalem, ze zauwazylem zmiany. Do tej pory nie bylo to konieczne. Czy
    jest to potrzebna zmiana? Ja nie widze zadnej wartosci dodanej.

    MK

  • 7. Data: 2007-08-09 19:35:48
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > przy zaplacie abonamentu.

    > Moze ktos spotkal sie w innych miejscach z takimi praktykami?

    Tak. Rezerwacja uzgadniana mail (polaczona z oplaceniem) hotelu w Rosji
    Dla bezpieczenstwa czesc danych przeslalismy mail a czesc, wraz z CV2 faksem.

    Tego samego dnia hotel pobral z karty nalezna mu kwote na rezerwacje.

  • 8. Data: 2007-08-10 06:05:44
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

> [...]
    > jakiejs bazy danych z kodami CVV2/CVC2 ;).
    > Moze ktos spotkal sie w innych miejscach z takimi praktykami?

    W lipcu dopłacając coś drobnego (dokładnie 24 zł) w call-center
    Ryanaira (BTW. telefon do Irlandii, obsługa po polsku) musiałem podać
    paszczowo wszystkie dane łącznie z CVV2/CVC2. Nie podobało mi się to,
    ale ....Zobaczymy co z tego wyniknie...

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 9. Data: 2007-08-10 17:07:52
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 09-08-2007 o 18:57:50 MK <m...@i...pl> napisał:

> [...]
    > jakiejs bazy danych z kodami CVV2/CVC2 ;).
    > Moze ktos spotkal sie w innych miejscach z takimi praktykami?

    Przy transakcjach mo-to podanie cvv2/cvc2 jest spowodowane wymogiem, który
    visa i mc zastrzegły sobie jakiś czas temu w umowach z ekłajerami.
    Standardowe formularze wg wzoru visy/mc zawierają rubryki cvv2/cvc2 z
    adnotacją "obowiązkowe". Elektroniczne autoryzowanie transakcji mo-to w
    posach też wymaga podania kodów.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://pl.opera.com/

  • 10. Data: 2007-08-13 15:57:32
    Od: "Cmx" <c...@d...plUSUN_TO.INVALID>

    a...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > oczywiście
    > o bezpieczeństwie, standardem powinno być już 3D Secure ale poczekajmy .

    Tak tylko niektore banki jakis czas temu (niewiem jak teraz) nie sprawdzaly
    cvv.

    Mozna bylo w ecard np podac numer i exp a cvv podac jakis losowy :P zawsze
    przechodzilo. A jeden bardzo duzy bank w Polsce nie dosc ze nie sprawdzal
    cvv to nawet EXP DATE!!! partactwo, wystarczyl tylko numer karty nawet bez
    imienia i nazwiska..

    pozdro pko BP !! (dane z 1.5roku temu) póki nie wpadlem :( (czlowiek
    mlody glupi byl)