  • 11. Data: 2003-04-09 14:51:47
    Temat: Re: Szanowni !
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Krzysztof Piotrowski wrote:
    > Uýytkownik "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> napisa¸ w wiadomoćci
    > [ciecie]

    > Jak napisalem wczesniej - jestem kompletnie 'zielony' na tym polu wiec moze
    > jakies nazwy, przyklady czy chocby wskazowki na co zwrocic uwage.
    > Nie jestem jakims 'rekinem' i nie planuje jakichs wielkich srodkow tam
    > przekazywac. Moze po prostu trzeci filar (czy jak to tam sie nazywa). Co o
    > tym myslicie?
    Zasadniczo to spójrz niżej, a trzeci filar to nic innego jak wszelkie
    formy dobrowolnego oszczędzania na starość i Pracownicze Programy
    Emerytalne. na te ostatnie nie masz jednak żadnego wpływu, bo wszystko
    załataiwają ( a raczej niezałatwiają) pracodawcy.

  • 12. Data: 2003-04-09 15:25:00
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Uýytkownik Kamil Kosinski napisa¸:

> [...]
    > jest jeszcze jedna kwestia. Statuty TFI okrećlajˆ minimalnˆ wysokoć
    > pierwszej wp¸aty i nastŤpnych. W przypadku PSI sˆ one wyranie niýsze od
    > tych, kt—re oczekujˆ towarysztwa przy wp¸atach nieregularnych. M—wiˆc
    > wprost jesli towarzystwo przy wp¸atach nieregularnych oczekuje, ýe
    > pierwsza wp¸ata bŤdzie wynosi co najmniej 1000 z¸, a kaýda nastepna
    > minimum 200 z¸, to w przypadku PSI wartoćci te mogˆ spać np. do 200 i
    > 50 z¸.
    >
    > W praktyce przypadku PSI pierwsze wp¸aty muszˆ najczŤćciej opiewa na

    To mozna "obejsc" lokujac po 50-100 zl na eMax, a jak uzbiera sie
    100-500 zl - zakupic jednostki. Jedyna "wada" bylaby taka ze przez okres
    kilku "skladek" to mBank pomnazalby moje pieniadze a nie TFI (a to
    czasami bywa nawet zaleta ;)

    > Warto teý zauwaýy, ýe mBank oferuje fundusze tylko czŤćci istniejˆcych
    > na rynku towarzystw.

    Tu sie zgadza, ale wydaje mi sie ze w perspektywie kilkudziesieciu lat
    oszczedzania nie ma znaczenia jaki konkretnie fundusz wybiore. Poza tym
    mam nadzieje ze SMFI mB bedzie sie rozrastal o nowe fundusze.

    Czyli patrzac dlugofalowo, mozna zaryzykowac twierdzenie ze dla
    posiadaczy konta w mBanku atrakcyjnosc PSI w TFI zmierza do zera?

    Przy okazji pytanie: co sie stanie z moim jednostkami w funduszu A ktore
    kupilem przez SMFI w przypadku gdyby TFI A upadlo i zostalo przejete
    przez TFI B, a TFI B nie bedzie obecny w SMFI mB?

    MiKo

  • 13. Data: 2003-04-09 15:39:25
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    MiKo wrote:

    > Tu sie zgadza, ale wydaje mi sie ze w perspektywie kilkudziesieciu lat
    > oszczedzania nie ma znaczenia jaki konkretnie fundusz wybiore.

    Ja bym tak nie powiedzia¸. Fundusze o jakich rozmawiamy majˆ strukturŤ
    zblizonˆ do OFE. Wszystkie OFE startowa¸y od ustalonej sztucznie
    wartoćci 10 z¸ za jednostkŤ uczestnictwa. Obecnie wartoć tych jednostek
    waha siŤ od 13,71 z¸ do 16,96 z¸ i jakoć nie chce mi siŤ wieýy, ýe
    nastapiˆ tu jakieć wielkie przetasowania i te fundusze, na razie radzi¸y
    sobie najlepiej bŤdˆ mia¸y wyniki najgorsze i na odwr—t.

    Nie potrafiŤ tego racjonalnie wyt¸umaczy, ale moim zdaniem wyb—r
    konkretnego funduszu jest waýny.

    > Czyli patrzac dlugofalowo, mozna zaryzykowac twierdzenie ze dla
    > posiadaczy konta w mBanku atrakcyjnosc PSI w TFI zmierza do zera?

    Chyba moýna zaryzykowa takˆ opiniŤ.

    > Przy okazji pytanie: co sie stanie z moim jednostkami w funduszu A ktore
    > kupilem przez SMFI w przypadku gdyby TFI A upadlo i zostalo przejete
    > przez TFI B, a TFI B nie bedzie obecny w SMFI mB?

    W przypadku fuzji nie ma znaczenia czy nowy fundusz jest w ofercie
    mBanku. mBank jest tylko posrednikiem,
    a Twoje oszczŤdnoćci w funduszach sˆ zapisywane na rejestrach, kt—re
    mozna przr—wna do kont bankowych i mBank do nich nic nie ma.

  • 14. Data: 2003-04-11 19:24:11
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> napisał w wiadomości

    Witam, cos mi sie dziwnego dzialo z ta wiadomoscia (cos mi sie probowalo
    zainstalowac, ale poniewaz bylem offline, napisal tylko, ze nie moze
    zainstalowac). Czyzby wirus ?...

    Pozdrawiam, Grzegorz