  • Data: 2016-05-14 21:11:01
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    <r...@k...pl> n...@4...com

    > -- a jednak ów sędzia kwestionuje ustawę o TK w sposób inny niż ustawa o TK
    > narzuca trybunałowi i twierdzi ów sędzia, że ustawa o TK jest ,,wyjątkowa'',
    > choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK w ten (lub
    > zanczeniowo podobny) sposób

    : Gdyby PiS uchwalił ustawę nakazującą sędziom wydawanie wyroków
    : stojąc na głowie, TK miałby obowiązek się do niej zastosować?

    Chyba niekoniecznie, bo chyba nie można nakazać czegoś, co nie jest możliwe -- ale
    nie jestem prawnikiem. Na szczęście nie mamy takiej sytuacji, o jakiej piszesz. PiS
    (czy raczej sejm RP obecnej kadencji) uchwalił ustawę nakazującą prezesowi włączenie
    do rozprawy sędziów spoza ,,listy Schetyny'', co akurat jest (i było w czasie
    wiadomej
    rozprawy) możliwe.

    Nie warto wybiegać myślami tak daleko, jak Ty to czynisz?
    Warto.

    Niejeden prawnik ZABRANIAŁ mi takich wybiegów. :)

    I prokuratorzy mi zabraniali, i sędziowie, i adwokaci...
    (i adwokaci in spe -- studenci, i adwokaci po aplikacjach)

    Wszelkie moje wybiegi (co by było, gdyby) gaszono natychmiast jakoś tak:

    -- gdyby tak było, to byśmy zastanawiali nad tym, ale tak nie jest

    -- gdyby tak było, wszystko dookoła wyglądałoby inaczej, dlatego
    nie możemy zastanawiać się nad tym: ,,co by było, gdyby było''

    -- donikąd nie dojdziesz takimi przemyśleniami; trzymaj się
    rzeczywistości, nie fantazji

    Nie można zmienić czegoś bez zmieniania reszty/otoczenia, dlatego
    Twoje rozważania nie są wiele warte. :) Ja (powody studzenia przez
    prawników moich zapędów) rozumiałem -- Ty zapewne też (inni -- tak
    samo) zrozumiesz.

    W życiu codziennym mamy przysłowia:

    -- gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem
    -- gdyby szafa miała sznurek, to by była windą

    nie bez powodu gaszące podobne deliberacje/rozstrząsanie. :)

    -=-

    Prezes AR dostał od sejmu RP proste (łatwe do wykonania) zadanie.
    Jeśli ów prezes (czy inny prezes TK) szanuje konstytucję -- dostosuje się do tego
    zadania.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_