  • 1. Data: 2004-02-24 23:11:41
    Temat: Supermarket w mBanku
    Od: " Shreek" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Kto z was korzystał z supermarketu funduszy w mBanku?
    Chciałem się trochę pobawić agresywnymi funduszami akcji (tak sobie
    pospekulować) tylko zastanawiam się czy okresy nabycia i odkupienia
    jednostek nie są zbyt długie (dwa, trzy dni)
    Ogólnie co sądzicie o tego typu zabawie w inwestycje. Nie posiadam jakiejś
    dużej gotówki, raczej chodzi mi o naukę no i może :-) uda się zarobić
    (bardziej procentowo niż kwotowo bo wiadomo jak zainwestuję 2kzł to nawet
    jak bym 100% zarobił to i tak nie wiele) coś w krótkim dystansie
    inwestycyjnym.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 2. Data: 2004-02-25 06:36:03
    Temat: Re: Supermarket w mBanku
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Shreek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pospekulować) tylko zastanawiam się czy okresy nabycia i odkupienia
    > jednostek nie są zbyt długie (dwa, trzy dni)

    Poprzez mBank raczej nie da się pospekulować.
    Po pierwsze wyceny funduszy dokładnie nie nadążają za rynkiem.
    Po drugie terminy zakupu/odkupienia nie są sztywne i odległe w czasie.
    Marne szanse na spekulacje i duży stres :-))
    Radziłbym po prostu poczekać okazję niskich wartości wybranego funduszu i
    kupić z myślą o lokacie długoterminowej.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2004-02-25 07:23:00
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Robert Wicik wrote:

> [...]
    > Radziłbym po prostu poczekać okazję niskich wartości wybranego funduszu i
    > kupić z myślą o lokacie długoterminowej.

    Ogólnie się zgadzam. Doprecyzować chyba jednak należy, że nie jest to
    przypadłość mBanku, a w ogóle FI.

    > Pozdrawiam
    > Robert Wicik

    pzdrw
    PK

  • 4. Data: 2004-02-25 07:48:35
    Od: i...@p...onet.pl

    HaHaHa. Agresywna spekulacja z kapitałem 2k PLN. Przeciez prowizje od
    zakupu/sprzedaży jednostek przy tym wolumenie dochodzą do kilku procent.
    Naprawdę sądzisz ze zmiany kursów w ciągu 2-3 dni będą wystarczające na pokrycie
    tych prowizji i jeszcze zostanie jakiś zarobek?. Generalnie fundusz są do
    inwestowania w dłuższym horyzoncie. Jak chcesz agresywnie spekulować to spróbuj
    kontrakty terminowe albo forex, ale 2k PLN to zdecydowanie za mało.
    Pozdrawiam
    Ilat

  • 5. Data: 2004-02-25 07:59:05
    Od: "Zeus" <y...@p...onet.pl>

    > Chciałem się trochę pobawić agresywnymi funduszami akcji (tak sobie
    > pospekulować)

    no to platformy forexowe :-)

    > dużej gotówki, raczej chodzi mi o naukę no i może :-) uda się zarobić

    jak zagrasz i starcisz to te nauke na dlugo zapamiatasz

    > (bardziej procentowo niż kwotowo bo wiadomo jak zainwestuję 2kzł to nawet
    > jak bym 100% zarobił to i tak nie wiele) coś w krótkim dystansie
    > inwestycyjnym.

    a tak na serio skoro wiesz ze zarobek 2000 to nie jest duzo to mysle ze
    starata 400 zl tez cie nie zalamie. wiec zagraj na akcjach przy 2K
    prowizynie sie juz oplaca. nie stracisz wiecej niz 400 - 500 a nauczuc tez
    sie czegos mozna

    pozdr
    Zeus

  • 6. Data: 2004-02-25 08:25:42
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > HaHaHa. Agresywna spekulacja z kapitałem 2k PLN. Przeciez prowizje od
    > zakupu/sprzedaży jednostek przy tym wolumenie dochodzą do kilku procent.

    Chyba nie bardzo wiesz jak działa SFI w mBanku lub Centrum Ozczędzania w
    MultiBanku.
    Ja mam portfel w CO taki, że obecnie opłaca mi się kredytować częścią Planu
    Finansowego zakup jednostek - jestem do przodu :))) (ok, ok, bez złośliwości
    na temat tego jak długo taka dobra passa potrwa ;)

    pzdr
    KK

  • 7. Data: 2004-02-25 08:38:44
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Zeus wrote:

    > wiec zagraj na akcjach przy 2K
    > prowizynie sie juz oplaca. nie stracisz wiecej niz 400 - 500 a nauczuc tez
    > sie czegos mozna

    Na litość boską! Przecież w SFI mBanku i w CO Multi nie ma żadnych prowizji!

  • 8. Data: 2004-02-25 08:41:49
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pa_K" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ogólnie się zgadzam. Doprecyzować chyba jednak należy, że nie jest to
    > przypadłość mBanku, a w ogóle FI.

    Dokładnie.
    Jeśli ktoś chce pograć na giełdzie, to trza otworzyć najtańszy rachunek
    inwestycyjny (coś kole 30zł za rok w BPH) z dostępem przez sieć i tam grać
    bezpośrednio na akcjach. Trzeba pamiętać, że na takim rachunku prowizja od
    obrotu wynosi c.a. 1%.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 9. Data: 2004-02-25 08:43:07
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > HaHaHa. Agresywna spekulacja z kapitałem 2k PLN. Przeciez prowizje od
    > zakupu/sprzedaży jednostek przy tym wolumenie dochodzą do kilku procent.

    W SFI mBanku nie ma prowizji od zakupu/sprzedaży jednostek FI.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 10. Data: 2004-02-25 10:29:07
    Od: i...@p...onet.pl

    > Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W SFI mBanku nie ma prowizji od zakupu/sprzedaży jednostek FI.
    >
    > Pozdrawiam
    > Robert Wicik

    A to dziwne.
    ctrl-c ctrl-v z regulaminu na stronie Multibanku:

    § 8

    Prowizje

    1. MultiBank nie pobiera od Klienta opłat i prowizji z tytułu usługi
    pośrednictwa w nabywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa w funduszach
    inwestycyjnych. MultiBank pobiera opłaty i prowizje za czynności bankowe,
    dokonywane w celu realizacji zleceń czy dyspozycji Klienta w ramach pośrednictwa
    w nabywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych (
    np. dokonanie przelewu celem złożenia zlecenia nabycia Jednostek Uczestnictwa)
    zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat w MultiBanku oraz umową o
    prowadzenie rachunku MultiKonto. Kwoty opłat i prowizji za dokonywanie czynności
    bankowych obciążają MultiKonto Klienta.

    2. Klient ponosi koszty opłat i prowizji należnych Funduszom z tytułu
    dokonywanych transakcji, zgodnie ze Statutami oraz innymi regulacjami
    obowiązującymi w Funduszach. Informacja o aktualnych stawkach w/w opłat i
    prowizji pobieranych przez Fundusze dostępna będzie w CUF, na stronach
    internetowych MultiBanku oraz za pośrednictwem multiLinii.

    Pozdrawiam
    Ilat