  • 111. Data: 2009-03-15 19:30:06
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > No właśnie, bo tamten kolega sugerował, że pod mostem albo w kartonie.

    Bynajmniej. To Ty już w kolejnym wątku podajesz taki argument.

  • 112. Data: 2009-03-15 19:31:17
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    [ciach]

    > Niestety system jest pomyslany tak, by ludzie dostawali tylko resztki,
    > i by jeszcze cieszyli sie z tego, nie zdajac sobie sprawy ze tak
    > naprawde to jest inny, bardziej efektywny rodzaj niewolnictwa.

    Nic dodać, nic ująć :(

  • 113. Data: 2009-03-15 19:40:42
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > Udzielono kredytu w CHF na 100% wartości. Frank poszedł np 50% w górę.

    A LIBOR poszedł w dół (po raz kolejny i jak zapowiadał NBS nie ostatni).
    Reasumując - "frankiści" mają oprocentowanie kredytów na poziomie 1.4%
    (oprocentowanie, nie marża!), a raty niższe, niż przy zaciąganiu kredytów.
    Spłacają praktycznie sam kapitał, bo odsetki są symboliczne. Nadal to im
    właśnie bardziej opłaca się ten kredyt, niż kredyt brany w walucie
    narodowej.
    Pominę fakt, że NBS zapowiedział działania mające na celu osłabienia franka
    (dodruk waluty), ponieważ bije to mocno w gospodarkę szwajcarską.
    Pomijam też fakt, że frank jak dotąd poszedł w górę "zaledwie" 35%, więc
    wyliczenia są chybione ;-)

    > W tym momencie mamy kredyt na na 150% wartości nieruchomości.
    > Jest znacznie gorzej niż w USA.

    Przy takich "gołych" założeniach, jakie poczyniłeś miałbyś rację.
    Rzeczywistość jednak nadal wygląda inaczej.

  • 114. Data: 2009-03-15 19:42:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Chodziło mi tylko o to, że sformułowanie:
    > "ja płacę ileś tam za dom ileś tam metrów"
    > nie niesie żadnej informacji.

    Podawałem też lokalizację tej nieruchomości, jeśli o to Ci chodzi :)
    Fakt, nie jest to Warszawa, ale tak czy owak przedmieście aglomeracji
    zbliżonej doń wielkościowo.

  • 115. Data: 2009-03-15 19:45:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Umowy. Zwykle w umowie jest zastrzeżenie, że masz informować bank o
    > zmianie twojej sytuacji finansowej.
    > Jak nie od razu to bank dowie się o tym w ciągu najbliższych 30 dni,
    > kiedy po prostu raty nie zapłacisz bo nie będziesz miał z czego.

    O ile nie zapłacę raty. Utrata pracy nie jest równoznaczna z taką sytuacją.

    > Znajdź takie, które to pokrywa. Chetnie wówczas "utrace pracę" a oni
    > niech za mnie płacą.

    Utrata zdolności do pracy, a nie utrata pracy. Pierwsze lepsze
    ubezpieczenie na życie to gwarantuje, oczywiście przy ujęciu odpowiedniej
    klauzuli. I oczywiście nie za darmo ;-)

    > Zwykle takie ubezpieczenie pokrywa całkowitą niezdolność do pracy. To
    > słowo całkowita oznacza, że nie jesteś w stanie robić nic. Nawet pracować
    > jak zamiatacz. Co w praktyce oznacza, że jesteś roślinka.

    No i o takiej sytuacji pisałem. Bo jeśli ktoś jest jednak w stanie jakąś
    pracę wykonywać, to trudno to nazwać utratą zdolności do pracy.

  • 116. Data: 2009-03-15 19:46:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Niestety system jest pomyslany tak, by ludzie dostawali tylko resztki,
    > i by jeszcze cieszyli sie z tego, nie zdajac sobie sprawy ze tak
    > naprawde to jest inny, bardziej efektywny rodzaj niewolnictwa.

    Diagnoza celna. :) Żeby tylko zbyt szybko zbyt wiele ludzi tego nie
    zauważyło, bo strach myśleć co wtedy się może wydarzyć. ;-) Dobrze że newsy
    wyszły już z mody i nowe pokolenia przebywają już raczej na różnorakich
    forach.

    marekz

  • 117. Data: 2009-03-15 19:47:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Inwestycyjny na samochód do firmy.

    Ale po co brałeś, jak nie musiałeś?

    > Branie kredytów Ci imponuje??? Jesteś pewien?

    To była ironia ;-)

  • 118. Data: 2009-03-15 19:52:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > O ile nie zapłacę raty. Utrata pracy nie jest równoznaczna z taką sytuacją.

    A to już zależy od umowy i banku.

    > No i o takiej sytuacji pisałem. Bo jeśli ktoś jest jednak w stanie jakąś
    > pracę wykonywać, to trudno to nazwać utratą zdolności do pracy.

    Przy czym jak ktoś dobrze zarabiał i nagle został cieciem, to takie
    ubezpieczenie jest do d.., bo nie działa, a szans na spłatę i tak nie ma.

  • 119. Data: 2009-03-15 19:53:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ale po co brałeś, jak nie musiałeś?

    Bo mnie stać na kredyt. Opłacało mi się kupić. I inne zalety. Nie mówiąc o
    tym, że 1/3 wartości zakupu odliczam od podatku.
    Gdyby bank żażądał natychmiastowej spłaty kredytu, to wartość samochodu
    sprzedanego na szybko, w każdym okresie kredytowania przewyższała kwotę
    pozostałego kapitału.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 120. Data: 2009-03-15 19:57:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Bo mnie stać na kredyt.

    Rozumiem, ale napisałeś, że nie musiałeś brać na kredyt. Więc skąd ta
    decyzja?

    > Opłacało mi się kupić. I inne zalety. Nie mówiąc o tym, że 1/3 wartości
    > zakupu odliczam od podatku.

    A przy kupnie za gotówkę nie odliczyłbyś?
    Na marginesie - bardziej opłaca się leasing ;-)

    > Gdyby bank żażądał natychmiastowej spłaty kredytu, to wartość samochodu
    > sprzedanego na szybko, w każdym okresie kredytowania przewyższała kwotę
    > pozostałego kapitału.

    Samochód cholernie szybko traci na wartości, więc trochę trudno w to
    uwierzyć ;-)