    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 20 Aug 2019 04:41:58 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 11:35:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Tak swoją drogą jakie jest ubezpieczenie transakcji kartami walutowymi z AliKa?

    Po pierwsze nie muszą to być karty IKA - np. mBank też ma funkcję wielowalutową dla
    debetówek.

    Po drugie - jakie ubezpieczenie?
    Oczywiście jest chargeback, czyli coś bardzo dobrego, co, jakby się mocno uprzeć, pod
    "ubezpieczenie" można podciągnąć.
    Ale jakiekolwiek inne widziałeś kiedyś na oczy?

    Na visie platinum mam ubezpieczenie, ale towaru, który kupię - jak mi się w ciągu pół
    roku zgubi, ukradną mi czy się popsuje, to dostanę odszkodowanie.
    Albo jak ktoś mi kasę tą kartą wypłaconą z bankomatu ukradnie.
    Ale żadnego ubezpieczenia samej "transakcji" nie ma.

    > Ciekawe też, czy pozwalając przeliczyć PayPalowi cenę z dolarów na złotówki
    dostaniemy zwrotu złotówek dokładnie tyle, co
    > zapłaciliśmy, czy jednak PP tez potrąci za przeliczenie po swoim kursie..
    > Czy spread PP jest znany (np. w %) i łatwy do znalezienia?

    Każ paypalowi przeliczyć i porównaj ze średnim NBP - będziesz miał odpowiedź.
    Ale rzeczywiście na temat tego, co zrobi przy zwrocie z własnym przeliczeniem, można
    jedynie spekulować - albo sprawdzić w regulaminie bądź empirycznie.