  • Data: 2019-08-18 21:24:26
    Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, August 18, 2019 at 4:39:02 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > Kupiłem coś w USD płacąc złotówkową debetówką (V.), wybrałem obciążenie karty w
    dolarach wyszło 420 zł.
    > Sprzedawca się nie wywiązał dostałem zwrot wyszło 405 zł.
    > No 15 zł w plecy :-(
    > Jak są rozwiązywane podobne spory?
    > Załóżmy przez chwilę, że kursy dnia były takie same lub bardzo podobne, rzecz w
    widełkach (opłacie za przewalutowanie bodajże 3,5% w
    > konkretnym banku).
    > Czy bank zawsze musi na nas zarobić?

    Miałem kiedyś podobny problem na dużo większą kwotę i dużo większą różnicę. Złożyłem
    reklamacje i została uznana (Citi). Całkiem niedawno chyba w ub roku miałem podobny
    problem z kartami Kantor Alior, złożyłem reklamacje którą uznali i zwrócili różnicę,
    chociaż napisali, że to w drodze wyjątku za dobrą współpracę, gdyż normalnie wg
    regulaminu nie muszą.

    Pomyśleć że kiedyś skubałem mBank regularnie na zwrotach walutowych na kartę (tzw.
    wypłata na kartę - chargeback), otóż takie zwroty rozliczane były po.... kursach
    sprzedaży banku :)