    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Stopy procentowe, kurs walut długoterminowy, kredyt.
    Date: Sun, 6 Dec 2009 11:35:40 +0100

    grup dyskusyjnych:s...@l...locald
    omain...

    > Podejrzewam, że bardzo upraszczam mechanizmy, za których dokładne opisanie
    > pewnie ktoś kiedyś dostanie Nobla. :) Ale pytanie brzmi - czy da się
    > znaleźć zależność między długoterminowym wzrostem kursu waluty, a stopami
    > procentowymi w kraju waluty i PL? Coś mi się wydaje, że da się, ale różne
    > inne, trudniejsze do opisania statystycznego czynniki mają na te kursy
    > dużo większy wpływ.

    Do danych historycznych zawsze da się dopasować dobry model, bazując nawet
    na niewielu zmiennych objaśniających. Niewielkim nakładem sił można sprawić,
    że taki model będzie "mądrze wyglądał". Niemniej jednak wartość
    prognostyczna takiego modelu będzie znikoma. IMO taka działalność jest
    stratą czasu (chyba, że jest ona celem samym sobie, tzn. zarabianiem za same
    próby tworzenia modelu), podobnie jak na przykład próby znalezienia
    regularności w dźwiękach wydawanych przez agregat lodówki.