  • 61. Data: 2016-05-30 11:08:16
    Temat: Re: Statystyczny frankowicz
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak nie przymierzając BZWBK pod niejakim Morawieckim.

    -----

  • 62. Data: 2016-05-30 11:11:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-27 o 18:34, cef pisze:

    > Długoletni to się zaciąga tylko w walucie, w której się zarabia.
    > Tego to chyba uczą w przedszkolu :-).

    Nie uczą. To tylko taki "mem" powstały po tąpnięciu franka.

    Jak runie złotówka i odsetki będą po 100%, to powstanie kolejny - że już
    w przedszkolu uczą, aby nie brać kredytów w niestabilnej walucie, nawet
    jak się w niej zarabia.

    I nawet cef będzie pamiętał, że o tym mówili w przedszkolu ;)

    To się nazywa wróżenie post factum.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2016-05-30 13:13:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 11:11, Liwiusz pisze:

> [...]
    > jak się w niej zarabia.
    >
    > I nawet cef będzie pamiętał, że o tym mówili w przedszkolu ;)

    Będę będę się trzymał swojej wersji:
    lepszy kredyt w niestabilnej walucie, w której się zarabia niż w jakiejś
    innej niestabilnej.
    PS
    W moim przedszkolu uczyli, żeby unikać kredytów w ogóle :-)
    więc każdy kredyt to jest wróżenie.

  • 64. Data: 2016-05-30 13:22:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Będę będę się trzymał swojej wersji:
    >lepszy kredyt w niestabilnej walucie, w której się zarabia niż w
    >jakiejś innej niestabilnej.

    Juz taki jeden (a nawet wiecej) bylo, Lepper sie nazywal.
    Jak sie zlotowka zdestabilizowala i odsetki doszly do 100%, to
    zarobkow nie starczylo.
    Mimo ze zarobki tez poszly w gore.

    >W moim przedszkolu uczyli, żeby unikać kredytów w ogóle :-)

    "Dobry zwyczaj nie pozyczaj" ?
    I tego sie trzymac ... w zasadzie :-)

    J.

  • 65. Data: 2016-05-30 13:27:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Jak nie przymierzając BZWBK pod niejakim Morawieckim.
    >-----
    > Tu zlotoweczka, tam 3zl i sie uzbiera na zasluzona nazwe "bankster".

    Inne banki podobne, wiec Morawieckiemu wyrzutow specjalnych nie
    czynie, a wprowadzano to tez w miare jawnie.

    Pluje sobie tylko w brode, bo jakos mi sie zapamietalo, ze kartami
    BZWBK mozna tez wyplacac pieniadze w bankomatach PKOBP, i raz sie
    zlapalem, w dodatku na grubsza kwote.

    Ot nauczka na przyszlosc - zawsze starannie przeczytaj wszystkie
    zmiany i zrob notatki :-(

    Albo ... nie zakladaj konta w bankach, gdzie nie ma "wszystkie
    bankomaty za darmo" :-)

    J.

  • 66. Data: 2016-05-30 13:55:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 13:22, J.F. pisze:

    > Juz taki jeden (a nawet wiecej) bylo, Lepper sie nazywal.
    > Jak sie zlotowka zdestabilizowala i odsetki doszly do 100%, to zarobkow
> [...]

    Ja znam jeszcze inna zasadę dotyczącą pożyczania.
    Pożyczyć można, ale trzeba dużo pożyczyć, nawet bardzo dużo.
    Bo jak pożyczysz kilkaset tysięcy, to masz problem, bo
    jak są jakieś zawirowania, to musisz oddać i spłacasz i spłacasz
    i się tylko męczysz.
    A jak pożyczysz kilkanaście a lepiej kilkadziesiąt milionów, to już
    problem ma ten, kto
    pożyczył :-)

  • 67. Data: 2016-05-30 18:09:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 09:10, Kris pisze:

    > 99% pewnie.

    aż tak źle nie jest, część jestem w stanie namówić, aby jednak się z
    umowami zapoznali...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 68. Data: 2016-05-30 18:32:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I vice versa.
    Ciekaw jestem, jak bank Ciebie poinformował o zmianie tabeli opłat?

    -----

  • 69. Data: 2016-05-30 19:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > W których krajach się udaje i ten regulamin mieści się na jednej, dóch
    > stronach?
    >
    > Pierwszy z brzegu - coś jak u nas, 40 stron:
    >
    > http://www.barclays.co.uk/ImportantInformation/Terms
    andconditionsforPer
    > sonalcustomers/P1242558103284

    I tu mnie masz.
    Nie wiem, przyznaje ze to opinia ktora słyszałem w wielu programach
    ekonomiczno-publicystycznych.

    Ale mamy przykład z Polski ze sie da:
    http://samcik.blox.pl/2015/07/Umowa-z-bankiem-ktora-
    da-sie-przeczytac-w-
    kilka.html

  • 70. Data: 2016-05-30 19:11:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > Serio?
    >
    > https://www.aliorbank.pl/dam/jcr:1a45cd5b-607f-4fbe-
    8a1a-0e65fc51cca8/r
    > egulamin-rachunkow-depozytowych.pdf
    >
    > Razem 33 strony (w tym, do porównania, wersja stara, i wersja nowa;
    > jak komuś się nie chce czytać starej, to do czytania będzie 16 stron).
    > Choć oczywiście są banki, gdzie tych stron jest więcej.
    >
    > Nie jest to jakaś przyjemna lektura, ale żeby "nikt tych umów nie
    > rozumie"? Raczej "e, nie chce mi się czytać, bo i tak nie ma tam nic
    > ciekawego".

    Bo to nie jest kwestia zrozumienia literalnego - chodzi o zrozumienie
    konsekwencji, kruczków, terminologii prawniczej ktora potocznie znaczy
    jedno a prawniczo zupełnie cos innego.
    Itd.

    Ale jak widac po przykładzie mbank - sa tez pozoytywne przykłady.

    http://samcik.blox.pl/2015/07/Umowa-z-bankiem-ktora-
    da-sie-przeczytac-w-
    kilka.html

    Widziałem tez ostatnio proces zakładania w millenium - jest umowa ale do
    tego jednostronicowe podsumowanie najwazniejszych rzeczy, ewentualnych
    opłata + warunki jak ich uniknac, terminy itp - dosc fajnie i czytelnie.