    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Statystyczny frankowicz
    Date: Wed, 8 Jun 2016 15:31:45 +0200

    "Tomasz Chmielewski" nj5rss$18uv$...@g...aioe.org

    > No ale już kiedyś mieliśmy okres w kraju, gdy wszystkie waluty
    > poza złotym polskim i rublem były zakazane, historia widać lubi
    > się powtarzać...

    Historia lubi powtarzać się i powtarza się z upodobaniem od zawsze,
    tyle tylko, że ludzie nie żyją tak długo, by dostrzegać gołym okiem
    pełne okresy. Kto fałszuje historię -- ten zyskuje władzę nad ludźmi.

    Ale tylko nad głupimi ludźmi -- mądrzy ludzie poznając historię
    prawdziwą, uodparniają się na oszustów. Pomocą są dawne pisma,
    relacje świadków itp. Obecnie łatwo o dostęp do informacji -- za
    sprawą internetu, który zmienił zupełnie reguły ,,kanciastej'' gry.
    (nie tylko intermetu -- fotografia jest w zasięgu każdej komórki...
    ogólnie -- dziś łatwiej o ukazywanie prawdy niż kiedyś)

    Za jakiś czas (może za sto lat? -- imo szybciej) znów Polacy zaczną
    krzyczeć o niewoli złotówkowej? Znów zaczną tęsknić za ,,światem'',
    którego nie znają? Diabli wiedzą -- toż Polska zmierza q strefie
    euro, która (za sprawą AMErkel) nie tyle podupada, co niemal zapada
    się -- kolapsuje. :)

    Ja mam swoje lata i pamiętam tęsknotę Polaków do obcych walut.
    Widzę też wyraźnie, że od samego początku wyzwalania się,
    Polacy tęsknią do dawnych czasów, gdy byli niewolnikami.
    [no i wygadałem się... widzę wyraźnie... Elt Cenzor źle pilnuje?]

    W mętnej wodzie ryby (czyli głupie istoty) ponoć łatwiej łowić.
    Dlatego cwani ludzie raz za razem mącą, aby coś na tym mąceniu wygrać.
    Traci całe społeczeństwo -- promując oszustów i niszcząc ludzi mądrych.
    (mącenie -- czyli zakazywanie franków bądź nakłanianie do franków;
    obecnie chyba mamy nakłanianie do euro)

    System, który zaspakaja żądania mas, jednocześnie niszcząc jednostki
    uczciwe i pokorne -- niekoniecznie rozwinie się w dobrym kierunku.
    To w ateistycznym świecie. A co tam, gdzie jednak jakiś Stwórca
    bacznie obserwuje i interweniuje? Ano cwaniacy upadną -- za sprawą
    dziwnych zdarzeń, klęsk, wojen itd... Tego uczono mnie na lekcjach
    religii, gdy (jak piszesz -- i czego nie chcę komentować, bo jednak
    niekoniecznie karano tych, którzy mieli forinty czy czeskie korony,
    choć w prasie można było dać ogłoszenie typu: 'bony kupię', nie zaś:
    'dolce kupię') poza złotówką i rublem nie było legalnych walut w Polsce.

    Wracamy do obłędu sprzed lat -- jak papuga do klatki. :)
    Klatka nie jest tak ciekawa jak świat za oknem, ale (choć
    jest nieźle zasr..a) daje bezpieczeństwo.

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=eH4ra2lMbpg&spfreloa
    d=10
    Poland Superpower - Polska może być supermocarstwem - wywiad z Maxem Kolonko

    Laufer chyba zarobił niezbyt uczciwie:

    http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/wyciagi.htm

    Wracając do wywiadu:

    https://youtu.be/eH4ra2lMbpg?t=78

    Moim zdaniem w Polsce nie ma szacunku do ludzkiej pracy.
    Jedni ludzie pracują za darmo a inni -- biorą forsę za nic.

    Nie można zbudować sprawnego systemu sprawiedliwego_jedynie_lokalnie.
    Ale do tego, by zbudować system_uczciwy_globalnie trzeba mieć i rozum,
    i odwagę, której ludziom zwykle brakuje. Krzywdy wyrządzone poszczególnym
    ludziom dają efekty podobne do fal na wodzie wytworzonych wrzuceniem
    kamienia czy splunięciem. :) Aby tych fal nie było (aby woda była gładka)
    trzeba zbudować system uczciwy globalnie, trzeba tak rządzić, żeby ani
    jeden człowiek nie był krzywdzony w imię społeczeństwa. (de facto
    w imię zysków ekipy rządzącej) Lokalne gaszenie fal -- daje efekty
    śmieszne z punktu widzenia zewnętrznego obserwatora, dostrzegającego
    i przyczynę marszczenia się wody, i skutki lokalnych posunięć... :)