  • 1. Data: 2003-02-02 15:06:08
    Temat: Stare konto w Pekao
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Witam.

    W 1998 roku otworzylem sobie Eurokonto studenckie w Pekao SA.
    Oplata za prowadzenie do niedawna to 3PLN a minimalna miesieczna
    wplata to 200PLN. Pomijam fakt, ze juz studentem nie jestem od
    paru lat :)

    Teraz korzystam wylacznie z mBanku, ale jakos nie mialem czasu
    pomyslec o tym, co zrobic ze starym kontem. Co miesiac przelewam
    tam te 200zl i place zleceniem stalym za telefon.

    Slyszalem jednak, ze bank podnosi oplaty, stad moje pytanie:
    Czy warto takie konto dalej utrzymywac? Czy staz ma jakies znaczenie,
    np w przypadku kredytu? Moze jeszcze sa jakies za i przeciw zamykaniu
    takiego "niewirtualnego", ale dla mnie coraz drozszego konta...?

    Aha, zdazylo mi sie ostatnio nie wplacic tych wymaganych 200zl.
    Cos sie stanie?

    Dzieki.

    --
    GreG (c) 2003

  • 2. Data: 2003-02-02 16:28:18
    Temat: Re: Stare konto w Pekao
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    GreG pisze:
    >Slyszalem jednak, ze bank podnosi oplaty, stad moje pytanie:
    >Czy warto takie konto dalej utrzymywac? Czy staz ma jakies znaczenie,
    >np w przypadku kredytu?

    Kredyty w Pekao należą do najdroższych na rynku.

    >Moze jeszcze sa jakies za i przeciw zamykaniu
    >takiego "niewirtualnego", ale dla mnie coraz drozszego konta...?

    "Niewirtualne" konto jest praktycznie potrzebne tylko do wybierania
    większej gotówki z kasy i wpłaty do banku "wirtualnego", ale do tego
    wystarczy np. rachunek bierzący w Pekao (obecnie bezpłatny). Moim
    zdaniem jedyny plus Pekao to duża sieć bankomatów, ale np. PKO BP S.A.
    ma więcej bankomatów a utrzymanie konta w Inteligo kosztuje 0,99zł/mieś
    :)

    >Aha, zdazylo mi sie ostatnio nie wplacic tych wymaganych 200zl.
    >Cos sie stanie?

    Nic sie nie stanie. Ja miałem praktycznie nieaktywne konto w Pekao przez
    ~1/2 roku i nic się nie działo.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 3. Data: 2003-02-02 16:39:47
    Od: "Majka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > np w przypadku kredytu? Moze jeszcze sa jakies za i przeciw zamykaniu
    > takiego "niewirtualnego", ale dla mnie coraz drozszego konta...?

    Jestem w bardzo podobnej sytuacji, z tym że na PKO SA wpływa jedno z moich
    miesięcznych wynagrodzeń więc nie martwię się o dokonywanie przelewu. Z
    punktu widzenia klienta jednego i drugiego banku mogę Ci doradzić
    zostawienie sobie konta w żuberku, a to na podstawie sytuacji jakie mi się
    przydarzyły:
    - płacąc Visą z mBanku zostałam okradziona przez sprzedawcę, tzn. oprócz
    kwoty za jaką kupowałam przeciągnął sobie jeszcze raz i sam się podpisał na
    wydruku (plus innych kart gdzie trzeba wstukać PIN). Dlatego wolę nie płacić
    Visą jak mam inną możliwość.
    - ostatnio potrzebne mi było od ręki 1000zł, nie miałam ich na żubrze, a z
    mBanku podjąc taką kasę to nie takie proste - masz do wyboru bankomaty
    Euronet (tych akurat w moim mieście jest raptem 1, jakieś 4 km od centrum
    miasta), albo podjąć z innego bankomatu płacąc słoną prowizję (dla przykładu
    od kwoty 500zł to 15 albo 30, nie pamiętam dokładnie). W każdym razie
    podjęcie gotówki jest utrudnione.

    > Aha, zdazylo mi sie ostatnio nie wplacic tych wymaganych 200zl.
    > Cos sie stanie?

    Mi też się przytrafiło raz czy dwa, nic się nie stało.

    Pozdr
    Majka

  • 4. Data: 2003-02-02 19:47:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Radek B <r...@f...inv.pl> wrote:

    > Kredyty w Pekao należą do najdroższych na rynku.

    Zależy. Kredyt samochodowy wyszedł taniej niż gdziekolwiek indziej (w
    czerwcu ubiegłego roku)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2003-02-02 21:04:12
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    "Majka" <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]

    >wydruku (plus innych kart gdzie trzeba wstukać PIN). Dlatego wolę nie płacić

    W tym przypadku to że to był mBank nie ma znaczenia.
    Karty nalezy pilnować.
    Jak sobie sam podpisał, to należy reklamować.
    Karty gdzie trzeba wstukać PIN mają taką wadę ,
    że trzeba ten PIN pamiętać, nie ma warunków do
    swobodnego wprowadzenia (kolejka na karku kamery itp.
    - nie wiem gzie ten kabel prowadzi ;-(( )

> [...]
    >od kwoty 500zł to 15 albo 30, nie pamiętam dokładnie). W każdym razie

    Wyboru banku należy dokonywac biorąc to pod uwagę.
    Często warto mieć kilka rachunków w kilku bankach
    Ja np. najbliżej mam do bankomatu ING
    i do wypłat mam przedpłacone Maestro.
    W mBanku mam dobre oprocentowanie
    bezpłatne przelewy, ....

    BAH

  • 6. Data: 2003-02-02 22:02:15
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Radek B" <r...@f...inv.pl> napisał w wiadomości

    > Kredyty w Pekao należą do najdroższych na rynku.

    Ale moglby to byc jedyny bank, ktoryby tego kredytu
    mi udzielil...?

    GreG

  • 7. Data: 2003-02-02 22:07:31
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydruku (plus innych kart gdzie trzeba wstukać PIN). Dlatego wolę nie płacić

    Zubrowym Maestro tez placilem bez PIN-u

> [...]
    > od kwoty 500zł to 15 albo 30, nie pamiętam dokładnie). W każdym razie

    No u mnie we Wroclawiu ten problem nie istnieje.

    BTW: jakie sa te planowane podwyzki?
    Po wypowiedziach widze, ze dalsze respirowanie tego konta niewiele mi
    da. Sadze, ze wiecej jak 5zl miesiecznie juz nie zaplace.

    GreG

  • 8. Data: 2003-02-03 09:37:47
    Od: "Majka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W tym przypadku to że to był mBank nie ma znaczenia.
    > Karty nalezy pilnować.
    > Jak sobie sam podpisał, to należy reklamować.

    Uznałam że szkoda zachodu dla tych marnych 40zł jakie ode mnie pociągnął
    /kwota pewnie jest właśnie dlatego tak niska żeby ludziom ne chciało się
    dochodzić sprawiedliwości../.

    > Często warto mieć kilka rachunków w kilku bankach

    I dlatego radzę mu nie likwidować konta w PKO SA, które mi świetnie służy
    jako 'portmonetka'. 'Skarbonką' jest emax w mBanku.

    Pozdr
    Majka