  • 1. Data: 2006-06-28 05:19:01
    Temat: 400 tysięcy "wyparowało" z mBanku
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    http://banki.onet.pl/1346941,wiadomosci.html

    400 tysięcy "wyparowało" z mBanku

    Z konta klienta łódzkiego mBanku zniknęło około 400 tys. zł. Sprawa
    utrzymywana jest w tajemnicy - informuje "Dziennik Łódzki".

    - Mogę tylko powiedzieć, że prowadzimy intensywne dochodzenie - mówi
    Katarzyna Zdanowska z biura prasowego KMP w Łodzi. - Zawinił człowiek,
    nie system bankowy. Poszkodowanemu klientowi zrekompensowaliśmy już
    stratę - uważa Magda Ossowska, rzeczniczka mBanku.

    Osiem miesięcy temu z konta warszawskiego biznesmena w tym banku
    "wyparowało" 220 tys. zł. Prokuratura umorzyła dochodzenie, bo złodzieja
    nie ustalono. Bank oddał klientowi pieniądze, bo uznał, że nie miał z
    kradzieżą nic wspólnego.

    Mimo to specjaliści od bankowości elektronicznej zapewniają, że
    pieniądze, do których klienci banków mają dostęp za pośrednictwem
    Internetu lub telefonu, są dobrze zabezpieczone. Według nich, trudne
    systemy ochrony są wręcz niemożliwe do pokonania przez potencjalnych
    włamywaczy.

    Marcin Jaroszek, specjalista ds. bankowości elektronicznej w ING Banku
    Śląskim, podkreśla, że bezpieczeństwo transakcji internetowych zależy
    nie tylko od banku, lecz również od klienta. Inni bankowcy twierdzą
    wręcz, że najsłabszym ogniwem bezpieczeństwa bywają sami klienci, którzy
    świadomie lub nieświadomie udostępniają osobom trzecim dane
    umożliwiające dostęp do pieniędzy na elektronicznym koncie.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 2. Data: 2006-06-28 06:12:16
    Temat: Re: 400 tysięcy "wyparowało" z mBanku
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "Radek B" wrote in message

    > 400 tysięcy "wyparowało" z mBanku

    no i news też chyba wyparował :-)
    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2006-06-28 06:49:41
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl>

    sumi napisał(a):

    > no i news też chyba wyparował :-)

    Rzeczywiście ciekawa sprawa. News zniknął ze strony ale zostały do
    niego komentarze, sic!

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 4. Data: 2006-06-28 06:54:31
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "P.I.T.E.R." wrote in message

    > Rzeczywiście ciekawa sprawa. News zniknął ze strony ale zostały do
    > niego komentarze, sic!

    no i już jest :-))
    http://biznes.interia.pl/news?inf=764753

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 5. Data: 2006-06-28 08:11:04
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    > no i już jest :-))
    > http://biznes.interia.pl/news?inf=764753

    tu tez

    59.html

  • 6. Data: 2006-06-28 09:17:49
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 28 Jun 2006 07:19:01 +0200, Radek B <r...@f...inv.pl> wrote:

    >Z konta klienta łódzkiego mBanku zniknęło około 400 tys. zł. Sprawa
    >utrzymywana jest w tajemnicy - informuje "Dziennik Łódzki".

    tak przy okazji: ROTFL. Tajemnica? Można poczytać o tym w gazecie,
    usenecie, na www - i nadal tajemnica? :-)

    >nie ustalono. Bank oddał klientowi pieniądze, bo uznał, że nie miał z
    >kradzieżą nic wspólnego.

    następna śmiesznostka (raczej tycząca się biegłości językowej
    redaktora): gdyby bank miał coś wspólnego z kradzieżą, to by nie
    oddał?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2006-06-28 11:43:36
    Temat: Stanowisko banku
    Od: "Magdalena Ossowska" <m...@m...pl>

    W nawiązaniu do artykułu &#8216;400 tysięcy &#8222;wyparowało&#8221; z mBanku&#8217;,
    który ukazał się
    w dniu 28.06.2006r. na łamach Dziennika Łódzkiego, pragnę przedstawić
    stanowisko mBanku w tej sprawie.

    Opisywana przez Dziennik Łódzki sytuacja, tak, jak było to wskazane w artykule,
    nie jest związana
    z bezpieczeństwem systemu bankowego, a z nieuczciwym postępowaniem pracownika
    banku.

    mBank wyjaśnił sprawę z Klientem, który na żadnym etapie sprawy nie poniósł
    szkody, i którego Bank stale informuje o sytuacji. Od samego początku
    omawianego przypadku byliśmy w stałym kontakcie
    z odpowiednimi organami ścigania, a działające wewnętrzne procedury kontrolne
    banku pozwoliły na bardzo szybkie zidentyfikowanie zdarzenia i przekazanie
    organom ścigania pełnego materiału dowodowego, potrzebnego do ustalenia
    sprawców.

    Chcemy, aby jak najszybciej wyjaśnione zostały wszystkie szczegóły sprawy, a
    winni zatrzymani.

    W ciągu przeszło pięciu i pół roku działalności mBanku nie odnotowaliśmy żadnej
    udanej próby ingerencji w nasz system. Oczywiście bezpieczeństwo konta
    bankowego, bez względu na to, czy tradycyjnego, czy też internetowego, zależy
    zarówno od systemu, jak i Klienta oraz pracowników banku. Najczęściej niestety
    to człowiek jest tym nieprzewidywalnym, słabszym ogniwem.

    W odniesieniu do fragmentu artykułu mówiącego o utrzymywaniu sprawy w
    tajemnicy, chcemy zaznaczyć, iż ze względu na intensywne działania operacyjne
    podejmowane przez Policję we współpracy z mBankiem wszelkie publiczne
    informacje mogłyby być szkodliwe dla rozwiązania sprawy.

    Od początku istnienia mBank przywiązuje szczególną uwagę do kwestii
    bezpieczeństwa. Stosowane systemy bezpieczeństwa są najnowocześniejsze i
    najbardziej skuteczne spośród systemów używanych przez banki na całym świecie.
    Dodatkowo wprowadzone przez Bank procedury oraz system monitorowania działań
    pracowników pozwalają w pełni na odtworzenie wszystkich operacji związanych z
    rachunkami Klientów. Dlatego też w przypadku winy człowieka zawsze istnieje
    możliwość wskazania winnego oraz naprawienia ewentualnej szkody wyrządzonej
    Klientowi w wyniku działań poza prawnych.

    Magdalena Ossowska
    rzecznik mBanku

  • 8. Data: 2006-06-28 13:37:03
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    sumi wrote:

    > no i news też chyba wyparował :-)

    Ale w wyborczej nie zniknął.

    59.html?skad=rss

  • 9. Data: 2006-06-28 13:43:20
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > następna śmiesznostka (raczej tycząca się biegłości językowej
    > redaktora): gdyby bank miał coś wspólnego z kradzieżą, to by nie
    > oddał?

    Nie wszyscy dziennikarze mają skończona polonistykę, co się dziwisz.

  • 10. Data: 2006-06-28 21:07:20
    Temat: Re: Stanowisko banku
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Magdalena Ossowska
    (news:79ee.0000011c.44a26b67@newsgate.onet.pl)
    Napisał(a):

    > Magdalena Ossowska
    > rzecznik mBanku

    Fajny ten Usenet... Banki się udzielają. Chyba nie cofnę swojego wniosku z
    mBanku. Pani Magdo, urzekła mnie Pani :D

    Pozdrawiam,
    Robert