  • 1. Data: 2006-06-27 18:39:59
    Temat: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Ktoś tutaj jakiś czas temu (niestety nie mogę tego wygooglać) chwalił się że
    miał ustawiony zagraniczny adres, jako korespondencyjny w Multibanku.
    Czy mógłbym prosić tą osobę o kontakt na priva?
    Niestety mi Multi ciągle odmawia takiej operacji twierdząc że to "wbrew
    regulaminowi" :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2006-06-27 21:08:15
    Od: f...@y...com

    Ja sie moglem kiedys chwalic, ze mam tak w mBanku :) Wiem, ze nie do konca to
    samo, ale prawie. Czy Multi podaje konkretny punkt regulaminu, czy tak sie po
    prostu Pani Kasi Z Call Center wydaje, a w ogole to jest zmeczona i ma wlasne
    problemy? :)

  • 3. Data: 2006-06-27 21:40:09
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy mógłbym prosić tą osobę o kontakt na priva?
    > Niestety mi Multi ciągle odmawia takiej operacji twierdząc że to "wbrew

    Pani za słuchawką trzeba wyjaśnić że jest różnica między adresem
    zameldowania a adresem korespondencyjnym
    napewno opiera się na zapisie że posiadaczem konta może być osoba mająca
    adres zamieszkania w kraju.
    O korespondencyjnym nie widziałem żadnego zapisu
    Mirek
    http://kredytbankowy.com

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-06-28 00:21:54
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > Czy mógłbym prosić tą osobę o kontakt na priva?
    > Niestety mi Multi ciągle odmawia takiej operacji twierdząc że to "wbrew

    Ja mam zagraniczny adres korespondencyjny w Multi i mBanku.

    Jest to mozliwe. Nigdzie nie jest zabronione. Wystarczy spojrzec do wniosku o
    konto. Mozna sobie wybrac adres korespondencyjny w kazdym kraju. Zameldowania
    tylko z Polski.

  • 5. Data: 2006-06-28 04:48:38
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Niestety mi Multi ciągle odmawia takiej operacji twierdząc że to "wbrew
    > regulaminowi" :(

    IMO ma rację. Dlaczego ? Ano (cytat z regulaminu):

    "16) Posiadacz MultiKonta/Klient - osoba fizyczna - rezydent o pełnej
    zdolności do czynności prawnych, z którą MultiBank zawarł Umowę, w przypadku
    MultiKonta wspólnego - każdy ze Współposiadaczy, "

    oraz:

    Rezydent - w rozumieniu przepisów ustawy Prawo dewizowe - to m.in. osoba
    fizyczna mająca miejsce zamieszkania w kraju (Polsce) oraz osoby prawne
    mające siedzibę w kraju (Polsce), a także inne podmioty mające siedzibę w
    Polsce, posiadające zdolność zaciągania zobowiązań i nabywania praw we
    własnym imieniu

    Jak dla mnie wskazanie adresu korespondencyjnego za granicą świadczy o
    zamieszkaniu za granicą

    Darek

  • 6. Data: 2006-06-28 07:16:22
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e7t1n0$nve$1@news.onet.pl, *Darek* wrote:

    > Jak dla mnie wskazanie adresu korespondencyjnego za granicą świadczy o
    > zamieszkaniu za granicą

    O zamieszkaniu gdziekolwiek swiadczy wpis w dowodzie osobistym, ewentualnie
    meldunek tymczasowy.
    Adres korespondencyjny to tylko kwestia wygody ze chcesz sobie dostawac
    papierki tam gdzie ci wygodniej (np do pracy).

    --
    darnok

  • 7. Data: 2006-06-28 20:41:47
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    f...@y...com wrote:

> [...]
    > prostu Pani Kasi Z Call Center wydaje, a w ogole to jest zmeczona i ma wlasne

    Ostatnie pół godziny na Multiczacie.
    Efekt?
    "Zapis taki znajduje się w wewnętrznych przepisach Multibanku".
    Na uwagę o tym, że mnie jako klienta (jak i Bank który podpisał ze mną tę
    umowę) obowiązuję ta umowa, regulamin (w którym nic na ten temat nie ma)
    oraz TOiP - nastała cisza.
    No nic - poczekam.
    Skończy się pewnie reklamacją.
    Ale nie lubię jak bank mnie robi w konia i zaczyna stosować zapisy z
    księżyca, o których ja jako klient - nie jestem poinformowany w jednym z
    obowiązujących mnie dokumentów.
    O. Coś nowego.
    "Wszystkich klientów Multibanku obowiązują także wewnętrzne procedury i
    ustalenia Banku, o których są informowani podczas wizyty w oddziale, bądź
    kontaktu telefonicznego z Multilinią".
    To ciekawe. I niby gdzie ja się pisemnie zgodziłem na takie "wewnętrzne
    procedury"?
    Zdecydowanie będzie reklamacja.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2006-06-28 21:35:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

> [...]
    > "Wszystkich klientów Multibanku obowiązują także wewnętrzne procedury i
    > ustalenia Banku, o których są informowani podczas wizyty w oddziale, bądź

    O, jak ładnie w kulki lecą.

    > To ciekawe. I niby gdzie ja się pisemnie zgodziłem na takie "wewnętrzne
    > procedury"?
    > Zdecydowanie będzie reklamacja.

    Za takie kwiatki to spokojnie od razu do organów nadzoru 8-).

    MJ

  • 9. Data: 2006-06-28 21:41:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > O, jak ładnie w kulki lecą.

    No nie?

    > Za takie kwiatki to spokojnie od razu do organów nadzoru 8-).

    Ha ha. To samo napisałem na czacie :)
    No nic - poradzono mi "złożyć sugestię".
    To ja jednak złożę reklamację i zażądam wpisania mi zagranicznego adresu
    korespondencyjnego.
    Ciekawe co się Bankowi bardziej opłaci - umożliwić (w świetle prawa nie mogą
    tego teraz zabronić) klientom taką operację, czy zmienić regulamin,
    wydrukować setki tysięcy nowych wersji regulaminu, poinformować klientów
    itd.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2006-06-29 18:16:42
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > O zamieszkaniu gdziekolwiek swiadczy wpis w dowodzie osobistym,
    > ewentualnie
    > meldunek tymczasowy.

    O zamieszkaniu gdziekolwiek świadczy zamieszaknie tam a nie wpisy w
    dokumentach tożsamosci.

    A co do sprawy:

    Ofiarski Zbigniew
    Komentarz do art.2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. Prawo dewizowe
    (Dz.U.02.141.1178), [w:] Z. Ofiarski, Prawo dewizowe. Komentarz, Zakamycze,
    2003.

    Przyjęty podział podmiotów na rezydentów i nierezydentów opiera się na
    jednolitym kryterium, którym jest miejsce zamieszkania lub siedziba. Prawo
    dewizowe nie kreuje własnych definicji miejsca zamieszkania oraz siedziby,
    a więc należy w takim przypadku stosować rozwiązania właściwe dla prawa
    cy-wilnego. Zgodnie z art. 25 k.c. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. -
    Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) miejscem zamieszkania osoby
    fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego
    pobytu. Wymienione wyżej przesłanki powinny występować łącznie, aby można
    było uznać daną miejscowość za miejsce zamieszkania osoby fizycznej. O
    miejscu zamieszkania rozstrzyga całokształt okoliczności wskazujących na
    zespolenie się stanu faktycznego przebywania z zamiarem takiego
    przebywania.8 Charakterystyczne jest to, że dla określenia miejsca
    zamieszkania posłużono się bardziej ogólną kategorią miejscowości, a nie
    szczegółową kategorią zajmowanego konkretnie lokal
    u w danej miejscowości (wyrok SN z dnia 26 listopada 1998 r., I CKU 95/98,
    Prokuratura i Prawo 1999, nr 4, s. 29). O stałości pobytu decyduje głównie
    takie przebywanie osoby fizycznej, które odznacza się cechą założenia w
    danej miejscowości ośrodka osobistych i majątkowych interesów tej osoby
    (wyrok NSA z dnia 14 maja 2001 r., V SA 1496/00, LEX nr 54454; wyrok SN z
    dnia 25 listopada 1975 r., III CRN 53/75, OSNC 1976, z. 10, poz. 218), ale
    nie jest równoznaczne z dopełnieniem obowiązku zameldowania (postanowienie
    SN z dnia 3 maja 1973 r., I CZ 48/73, LEX nr 7250; postanowienie SN z dnia
    26 marca 1973 r., I CZ 38/73, LEX nr 7234).

    Rusinek Michał
    Komentarz do art.2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. Prawo dewizowe
    (Dz.U.02.141.1178).

    Uzyskanie przez osobę fizyczną statusu rezydenta, ustawa wiąże wyłącznie z
    jej miejscem zamieszkania. Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964
    r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93) miejscem zamieszkania osoby
    fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta faktycznie przebywa z
    zamiarem stałego w niej pobytu. Dla ustalania statusu rezydenta nie ma
    żadnego znaczenia kwestia posiadanego obywatelstwa (choć oczywiście jego
    brak może utrudniać stałe i zamierzone przebywanie w miejscowości położonej
    na terytorium kraju) ani miejsce zameldowania.

    Darek