  • 1. Data: 2004-03-02 15:08:53
    Temat: Średni miesięczny osad....pomóżcie
    Od: "Damian Kuczera" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Musze wypełnic ankiete o kredyt, co to jest PRZEWIDYWANY SREDNI MIESIECZNY
    OSAD NA RACHUNKACH BANKOWYCH W SKALI ROKU ??
    Jesli zarabiam 2,600zl czy to znaczy ze taki jest wlasnie sredni miesieczny
    osad? Zazwyczaj pod koniec miesiaca znika z konta ta suma.

    Pozdr i z gory dzieki!

    Damian Kuczera

  • 2. Data: 2004-03-02 15:27:38
    Temat: Re: Średni miesięczny osad....pomóżcie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Damian Kuczera" <d...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c22825$qgj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    miesieczny
    > osad? Zazwyczaj pod koniec miesiaca znika z konta ta suma.

    jeśli wydajesz "równomiernie" w ciągu miesiąca tą sumę to średnie miesięczne
    saldo wyjdzie ok 1300 zł

    policz na każdy dzień ile masz pieniędzy na koncie i podziel przez ilość
    uwzględnionych dni
    to jest średnie miesięczne saldo

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-03-02 23:16:28
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Tue, 2 Mar 2004 15:08:53 +0000 (UTC), Damian Kuczera wrote:
> [...]
    > Jesli zarabiam 2,600zl czy to znaczy ze taki jest wlasnie sredni miesieczny
    > osad? Zazwyczaj pod koniec miesiaca znika z konta ta suma.

    Zgaduję, że w takim razie średni miesięczny osad będzie równy zero?

    Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli nie wiem co mówię...

    --
    Andrzej Rumin

  • 4. Data: 2004-03-03 06:01:29
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > Musze wypełnic ankiete o kredyt, co to jest PRZEWIDYWANY SREDNI MIESIECZNY
    > OSAD NA RACHUNKACH BANKOWYCH W SKALI ROKU ??

    W mBanku? :)

    Tak jak plusz napisał jest to średnie miesięczne saldo.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-03-03 06:21:13
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Jesli zarabiam 2,600zl czy to znaczy ze taki jest wlasnie sredni miesieczny
    > osad? Zazwyczaj pod koniec miesiaca znika z konta ta suma.

    Ogólnie są dwie sytuacje:

    1. Liczysz osad z miesiąca który juz minął.
    Wtedy sumujesz salda końcowe każdego dnia miesiąca i dzielisz przez liczbę dni.

    2. Przewidujesz osad na przyszły miesiąc lub miesiące
    Zakładając, że wpływ jest jednorazowy i wynosi 2600 PLN zaś wydatki są w miarę
    równomiernie rozłożone w ciągu miesiąca a na końcu saldo wynosi zero, średni
    osad to 2600/2 = 1300.

    Tensor1

  • 6. Data: 2004-03-03 06:23:34
    Od: t...@p...onet.pl

    > Zgaduję, że w takim razie średni miesięczny osad będzie równy zero?
    > Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli nie wiem co mówię...
    > Andrzej Rumin

    Oczywiście, że nie wiesz co mówisz. Patrz na moje wyjaśnienie. Tensor1

  • 7. Data: 2004-03-03 17:09:07
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    3 Mar 2004 07:23:34 +0100, <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Oczywiście, że nie wiesz co mówisz. Patrz na moje wyjaśnienie. Tensor1

    No cóż, myślałem po prostu, że 'osad' jest pewną stałą kwota, która
    zawsze pozostaje na rachunku(ach) na przestrzeni miesiąca - w odróżnieniu np.
    od średniego 'salda'.

    Ale - jak pisałem - nie byłem tego pewien.

    --
    Andrzej Rumin

  • 8. Data: 2004-03-04 08:29:40
    Od: l...@p...onet.pl

    > Zgaduję, że w takim razie średni miesięczny osad będzie równy zero?
    >
    > Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli nie wiem co mówię...
    >
    > --
    > Andrzej Rumin

    Wg literatury podobno fachowej osad to minimum. Osad rzadko liczy się dla
    jednego rachunku, a raczej do analiz dla grup rachunków w banku np. ROR-y.
    Ma to zastosowanie do analizy płynności banku.
    Ale jak widać są pseudo-super-uczeni bankowcy, którzy zamiast od klienta
    poprosić po prostu średni miesięczny stan rachunku, wymyślają cudactwa
    żeby klientowi się nie nudziło i wyszedł na durnia, a oni na strasznie mądrych.
    No cóż.
    Z poważaniem
    Marcin Lenart

  • 9. Data: 2004-03-04 10:56:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    l...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > poprosić po prostu średni miesięczny stan rachunku, wymyślają
    > cudactwa żeby klientowi się nie nudziło i wyszedł na durnia, a oni

    Wlasnie. Jakby nie wystarczylo slowo "saldo". Tez dosc "madre", a
    ludzie raczej rozumieja.

    MJ