  • Data: 2015-01-26 18:50:05
    Temat: Re: Sprzedać czy wynająć
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-26 o 01:22, Imka pisze:
    > Wynajem - problem jak wszyscy - nie wiadomo kto się trafi. Najchętniej
    > wynajęłabym na dłuższy okres, zdarzają się tacy wynajmujący na pięć lub
    > więcej lat?

    Tak. Ja od blisko 3 lat jestem w tym samym miejscu. Wynajmuję. Ale
    powiem szczerze, iż to rzadkość. Przeglądam sobie raz na jakiś czas
    oferty i widać, że mieszkania znikają, a po paru miesiącach wracają na
    rynek. Spokojnie mógłbym wynająć już ze 2 razy takie, które 3 lata temu
    oglądałem, a na które się nie zdecydowałem.

    > Sprzedać - a potem co z pieniędzmi? Skarpeta vel lokata? Bo byznesłumen
    > ze mnie żadna.

    Liwiusz proponuje Ci chyba kupić cukier... Ja powiem tak: lokata.
    Najważniejsze to chronić kapitał. Niedawno bank mnie namówił na większy
    zysk (forex) i straciłem - niewiele, ale jednak. Sądzę, że w
    dzisiejszych czasach nie tyle ważne jest, aby kapitał dawał zysk, co aby
    był chroniony. 3,30% brutto można dostać. Na rocznej w Getinie - dziś
    zakładałem.

    > Mieszkanie traktuję jako zabezpieczenie "emerytalne" - pytanie do
    > grupowej wróżki, co będzie bardziej opłacalne...?

    Nie polecam wynajmowania. Wiele się nasłuchałem od właścicieli, a
    oglądałem w ciągu ostatnich lat kilkanaście mieszkań. Pamiętam też tych,
    którzy opowiadali o studentach, kibicach (Euro 2012) i letnikach
    (mieszkam w Gdańsku). Często więcej potem włożyli w remont niż wyniosły
    zyski.

    > Na razie mieszkanie zasiedlone przyjaciółką po cenie kosztu, więc
    > przynajmniej nie dokładam ;)

    Zdecydowanie preferowałbym wynajmowanie znajomemu za 500zł niż na wolnym
    rynku za 1200. Byłem właścicielem - na najem się nie zdecydowałem -
    wolałem sprzedać. Teraz sam wynajmuję.

    Jeśli dobrze rozumiem to masz 2 mieszkania własne. W tej sytuacji jedno
    bym sprzedał.

    --
    Pozdrawiam