  • 1. Data: 2015-01-26 01:22:34
    Temat: Sprzedać czy wynająć
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Z zainteresowaniem obserwuję odnogi wątków o kredytach frankowych,
    zwłaszcza te dotyczące wynajmu mieszkań.

    Jestem niejako z drugiej strony barykady, dysponuję mieszkaniem z którym
    nie bardzo wiem co (w przyszłości, być może już za rok) zrobić.

    Sprzedać, czy starać się wynajmować.
    Parametry: DC, stary Ursus, budynek z 1965, dwa pokoje z kuchnią, 43 m.
    Identyczne mieszkanie na domiporta wisi już od trzech lat w cenie circa
    320 tysięcy i jakoś nabywcy nie znajduje, sądzę że jeśli udałoby mi się
    sprzedać moje za 280 tysięcy to max.

    Wynajem - problem jak wszyscy - nie wiadomo kto się trafi. Najchętniej
    wynajęłabym na dłuższy okres, zdarzają się tacy wynajmujący na pięć lub
    więcej lat?

    Sprzedać - a potem co z pieniędzmi? Skarpeta vel lokata? Bo byznesłumen
    ze mnie żadna.

    Mieszkanie traktuję jako zabezpieczenie "emerytalne" - pytanie do
    grupowej wróżki, co będzie bardziej opłacalne...?

    Na razie mieszkanie zasiedlone przyjaciółką po cenie kosztu, więc
    przynajmniej nie dokładam ;)

    --
    Imka

  • 2. Data: 2015-01-26 01:26:37
    Temat: Re: Sprzedać czy wynająć
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-26 o 01:22, Imka pisze:

    Podaj maila :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-01-26 01:29:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Imka pisze tak:

    > Jestem niejako z drugiej strony barykady, dysponuję mieszkaniem z
    > którym nie bardzo wiem co (w przyszłości, być może już za rok)
    > zrobić.
    >
    > Sprzedać, czy starać się wynajmować.

    To zależy ile masz lat.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 4. Data: 2015-01-26 01:30:15
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2015 01:26:37 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > W dniu 2015-01-26 o 01:22, Imka pisze:
    >

    > Podaj maila :)

    Ależ proszę bardzo :))

    s...@g...pl

    (On naprawdę istnieje i wyjątkowo mało spamu na niego przychodzi ;)

    --
    Imka

  • 5. Data: 2015-01-26 01:36:47
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2015 01:29:19 +0100, PiteR napisał(a):

    > To zależy ile masz lat.

    Khem... no powiem tylko że już bliżej niż dalej ;->

    --
    Imka

  • 6. Data: 2015-01-26 01:47:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Imka pisze tak:

    > Khem... no powiem tylko że już bliżej niż dalej ;->

    no właśnie :)

    Także sprzedawaj i zamawiaj bilety na wyspę Bora-Bora.

  • 7. Data: 2015-01-26 01:50:49
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2015 01:47:03 +0100, PiteR napisał(a):

    > no właśnie :)
    >
    > Także sprzedawaj i zamawiaj bilety na wyspę Bora-Bora.

    Ze względu na daleko posuniętą arachnofobię wszelka egzotyka odpada ;/

    --
    Imka

  • 8. Data: 2015-01-26 08:04:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 01:47, PiteR pisze:
    > Także sprzedawaj

    Coś przeoczyłem?
    Dlaczego piszesz, żeby również sprzedawała?

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 9. Data: 2015-01-26 09:25:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 stycznia 2015 01:22:56 UTC+1 użytkownik Imka napisał:
> [...]
    > Identyczne mieszkanie na domiporta wisi już od trzech lat w cenie circa
    > 320 tysięcy i jakoś nabywcy nie znajduje, sądzę że jeśli udałoby mi się
    Z 280tys pln na dzisiaj z lokat bankowych wyciągniesz maks 600zł.
    Ile uzyskasz z wynajmu nie mam pojęcia bo nie znam tamtych realiów.
    Wynajmuje dwa mieszkania(jedno od 2008 roku drugie od 2011) i nie narzekam póki co:
    1500zł na czysto z tego jest ale tez mieszkanie u nas nie kosztują 280tys a 1/3 z
    tego. Za 280tys łącznie to kupiłem działkę i wybudowałem dom i to w atrakcyjnej
    lokalizacji. Ale tu nie DC;)
    Lokatorów mam "długoterminowych" po kilka lat mieszkają, poprzedni zostawili
    mieszkanie w troszkę złym stanie ale odświeżenie+ wymiana drzwi zew. i wew. to był
    koszt 2000zł więc nie problem i zwrócił się po następnych 3 miesiącach wynajmu.
    Odnośnie wynajmu przewijają się często tematy że trudno lokatora eksmitować jakby co.
    Póki co takiej konieczności nie miałem, znam tez kilka osób które również wynajmują
    mieszkania i takich problemów nie miały. Ale ryzyko ponoć jest.

  • 10. Data: 2015-01-26 09:30:00

    Licz po 6kpln/m2

    -----