  • Data: 2008-07-31 15:32:30
    Temat: Re: Spread w umowe o kredyt walutowy?
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

    "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> wrote in message
    news:4891d340$1@news.home.net.pl...
    > są takie, choć część np. nie prowadzi obsługi kasowej w danej walucie...

    Wlasnie caly trik jest w tym, ze nie sa to "kredyty w CHF" tylko "kredyty
    denominowane w CHF". I tu jest pies pogrzebany. Problemem jest nie tyle sam
    fakt, ze bank chce zarobic (w koncu po to udziela kredytow) tylko takie
    podchody z rozrzucaniem kosztow po roznych prowizjach, spreadach,
    ubezpieczeniach. Zamiast po prostu przedstawic konkretna oferte odestki +
    prowizja, a przeliczanie po kursie NBP. I wtedy wszystko jest jasne i mozna
    spokojnie porownywac oferty.

    Praktyka podobna do tanich linii lotniczych (cena 1E + podatek + za paliwo +
    za bagaz + za przypiecie pasem bezp. + za platnosc + za ...). Za to ponoc UE
    juz sie bierze i chce ich zmusic do podawania po prostu (tylko tyle i az
    tyle) ceny bilety. Zapewne lobbying to udupi, ale chociaz probuja.

    W zasadzie jako osoba w miare inteligentna powinienem sie z tego cieszyc, bo
    najbardziej traca na tym ci mniej obrotni (lub bardziej zabiegani), ale
    nadal jest to po prostu jalowa strata czasu na cos co mogloby byc prostrze.
    No i jak dotad z biletami mi sie udaje, ale jak bedzie mnie stac na
    mieszkanie to bede nalezal do tych zabieganych (lub wypale sie i dopadnie
    mnie jakies otepienie) i pewnie zrobie jakas wtope :(

    pozdr