  • Data: 2015-04-17 20:41:58
    Temat: Re: Sposób na pieniądze
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.150417
    .invalid

    > Może od podmiotu...

    > Silverlight to podmiot, reszty nauczali w szkole podstawowej,
    > ale masz skoro lekcje opuszczałeś:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Podmiot_(j%C4%99zykozna
    wstwo)
    > "Burak jest w ziemi - podmiotem gramatycznym jest "burak""

    I jak widzisz -- stoi niedaleko orzeczenia. (tuż obok 'jest')
    Orzeczeniem w moim zdaniu jest 'chce'. (to chyba jasne, choć niekoniecznie)
    Gdyby orzeczeniem było 'pozbyć się', byłoby inaczej: 'coś pozbywa się'.

    > Analogicznie w twojej wypocinie:
    > "Chroma chce pozbyć się Silverlight"

    > Podmiotem jest Silverlight, który chce się pozbyć czegoś (chroma)...

    Dlaczego Silverlight jest wg Ciebie podmiotem?
    Kontekst raczej temu zaprzecza a pisownia polska nie potwierdza.
    Moja pisownie -- tym bardziej temu zaprzecza.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mgosi1$nhf$...@n...news.atman.pl

    > "masti" mgorrc$u3l$...@d...me

    E> Napisałem -- 'kiedyś', nie 'teraz'. :)

    m>> chyba pomerdałeś z Firefoksem ;)

    E> Ze szczególnym naciskiem na słowo 'chyba' -- nie używam (i nie używałem)
    FF.

    m>>
    <http://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2
    014/11/20/firefox-is-changing-its-default-search-eng
    ine-to-yahoo-which-is-powered-by-bing/>

    m>> albo złapałeś jakigoś szkodnika

    E> Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    > http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,17758
    027,Polskie_serwisy_VOD_zablokowane_w_najnowszym_Chr
    ome_.html

    Przez jakiś czas Chroma jest podmiotem. Jak doszedłeś do tego, że nagle przestała nim
    być?

    > A po polsku zdanie powinno brzmieć: Chrome (Google) chce się pozbyć wtyczki.

    Wtyczki pozbywa się, gdyż chce pozbyć się tego co z niej korzysta.
    (nie 'chce pozbyć się wtyczki', ale 'pozbywa się wtyczki')

    > Podsumowując: twoja chroma mózgownica uważa, ze Chrome=Chroma i stąd masz
    > problemy w tym wątku. O innych twoich problemach nie mam zamiaru dyskutować
    > -- na szczęście jesteś, póki co, niegroźnym idiotą.

    IMO jesteś jak sąd w Białymstoku -- wyjaśniasz ,,naukowo''. :)
    (błądząc w swych wywodach)

    Owszem, można napisać:

    tego chroma ten chrom

    ale można też:

    ta chroma

    dlatego trudno zgadnąć, jaki to (chroma) przypadek gramatyczny.
    Łatwo zauważyć, że rzadko zamiast 'Chrome' używamy 'Chrom'.
    Łatwo też zauważyć, że wcześniej podmiotem była przeglądarka Chrome,
    dlatego taka konstrukcja raczej wskazuje na to, że 'Chroma' nadal
    jest podmiotem.

    E> Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    Aby rozjaśnić, napiszę nieco inaczej:

    Natomiast teraz przeglądarka Chroma chce pozbyć się produktu M$ o nazwie Silverlight.
    :)

    -=-

    U mnie rzadko podmiot wędruje swobodnie po całym zdaniu -- raczej trzyma
    się orzeczenia. :) Wprawdzie gramatyka polska zezwala na luźny szyk zdania,
    ale IMO nie aż na tak luźny, jakiego Ty dopatrujesz się (IMO bezpodstawnie)
    w moim pisaniu. :)

    -=-

    IMO poza umiejętnością nazywana ludzi idiotami niewiele oferujesz. :)
    Pod tym względem nie odbiegasz od białostockich prawników. :)
    (może nie tylko od białostockich)

    Tom N> Analogicznie w twojej wypocinie:

    Tom N> Podsumowując: twoja chroma mózgownica uważa, ze Chrome=Chroma i stąd masz
    Tom N> problemy w tym wątku. O innych twoich problemach nie mam zamiaru dyskutować
    Tom N> -- na szczęście jesteś, póki co, niegroźnym idiotą.

    Grupy dyskusyjne górują nad sądem możliwością wypowiedzenia się. :)
    Ponadto rzadko gubią załączniki i dowody w sprawie, a nawet jeśli
    gubią -- zezwalają na uzupełnianie strat. :)

    Sąd zgubił załącznik i nie zezwolił na uzupełnienie zguby kopią. :)

    -=-

    W moim zdaniu 'Chroma' jest podmiotem.
    Wynika to i z konstrukcji zdania (jest blisko orzeczenia),
    i z kontekstu (z poprzednich zdań, w których Chroma była podmiotem).

    Ty zaś mylnie (i raczej bezpodstawnie) uznałeś, że Silverlight jest podmiotem.

    (a SSR Marta Kiszowara mylnie uznała, że 'wypukliny krążków międzykręgowych
    kręgosłupa'
    to inaczej 'skolioza kręgosłupa', skoro skolioza może być prawowypukła)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'