  • 1. Data: 2002-09-06 09:01:16
    Temat: Sposób na belkowe ?
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Witam

    Dwa tygodnie temu ukazał się w Rzepie IMHO ciekawy artykuł
    omawiający możliwości uniknięcia płacenia belkowego:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/08/20020822/200208220017
    .html?
    k=on&t=2002070720020906

    Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie odbił się dużym echem
    na pbb :-) albo coś przegapiłem.
    Ale do rzeczy.
    Chyba najciekawsza jest końcowa część, w której autor pisze,
    iż podobna metoda będzie również skuteczna również w 2004r
    i następnych:
    "Po wygaśnięciu zwolnienia podatkowego (czyli od początku 2004 r.),
    transakcje SBB w pewnych sytuacjach nadal mogą być atrakcyjne"

    Hmm... no to myślę sobie - super !
    Niestety czytam dalej, a tam:
    "Właściwie podatek od dochodu ze sprzedaży może wystąpić dopiero przy
    definitywnej odsprzedaży lub wykupie papierów"

    No i zimny prysznic :-(
    Czy ktoś mógłby mnie oświecić na czym w takim razie miałaby polegać
    owa atrakcyjność, skoro podatek i tak trzeba w końcu zapłacić ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-09-06 09:36:11
    Temat: Re: Sposób na belkowe ?
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    .html?
    > k=on&t=2002070720020906
    >
    > Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie odbił się dużym echem

    Bo to zadne odkrycie ameryki - na giełdzie i tak na razie unikamy tego
    podatku - a obligacje możesz sobie kupić bezpośrednio na giełdzie ...

> [...]
    > Czy ktoś mógłby mnie oświecić na czym w takim razie miałaby polegać
    > owa atrakcyjność, skoro podatek i tak trzeba w końcu zapłacić ?

    Zapalam kaganek oświaty :-)):
    Otóż autor ma zapewne na myśli to, że w przypadku SBB możesz sobie zrobić w
    międzyczasie transakcję BSB na moment wypłaty odsetek od obligacji i wtedy
    ( w przeciwieństwie do giełdy - gdybyś trzymał identyczne obligacje na swoim
    koncie inwestycyjnym) nie płacisz podatku od tych odsetek .. tylko od samego
    zysku na sprzedaży (oczywiście dopiero po wyzbyciu się tych obligacji ...)
    Chyba że ktos ma jeszcze inna koncepcje na ten temat ???

  • 3. Data: 2002-09-06 09:44:54
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Bo to zadne odkrycie ameryki - na giełdzie i tak na razie unikamy tego
    >podatku - a obligacje możesz sobie kupić bezpośrednio na giełdzie ...

    Do końca przyszłego roku sposobów jest dużo, stąd przede wszystkim
    zaciekawiła mnie sama końcówka artykułu, bo wykracza poza
    magiczną datę 1-go stycznia 2004.

    >Zapalam kaganek oświaty :-)):

    Thx :-)

> [...]
    >zysku na sprzedaży (oczywiście dopiero po wyzbyciu się tych obligacji ...)
    >Chyba że ktos ma jeszcze inna koncepcje na ten temat ???

    Myślisz, że to unikanie "cząstkowych" podatków i zamiast
    tego oddanie fiskusowi jednej dużej części na koniec okresu
    oszczędzania jest w jakiś sposób atrakcyjne ?
    Jeśli tak, to niby dlaczego ?
    To właśnie w tym wszystkim mocno mnie zastanawia :-(

  • 4. Data: 2002-09-06 10:03:39
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

> [...]
    > oszczędzania jest w jakiś sposób atrakcyjne ?
    > Jeśli tak, to niby dlaczego ?
    > To właśnie w tym wszystkim mocno mnie zastanawia :-(

    Wiesz przy milionie złotych ( bo na tyle są średnio zawierane najmniejsze
    transakcje SBB i BSB to jest to juz jakaś kwota ...Bo płacisz podatek od
    zysku na sprzedaży - a skoro wyzbywasz sie obligacji tuż przez nabyciem praw
    do odsetek - to masz mniejszy zysk ( niższa cena sprzedaży) ... potem je
    kupujesz już po deko wyższej cenie ( która jest tak sakalkulowana aby jednak
    opłacało się całą transakcje z pominieciem tych odsetek zawrzeć) i
    sprzedajesz - to tez masz mniejszy dochód - bo koszt zakupu był wyższy ...
    Jak to mówią pieniądz robi pieniądz i te transakcje nie dla nas maluczkich -
    no chyba że dysponujesz milionem wolnych srodów - czego Ci życzę :-) Ale
    wtedy to chyba nie pytałbyś ludzi na grupie - tylko miał własnego
    zarządzającego portfelem i nie martwił się takimi drobiazgami jak belkowe
    :-)))

    Pozdroofka

  • 5. Data: 2002-09-06 10:19:46
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Acha - a tak w ogóle :-)) to ( wybacz - skleroza mnie dopada chyba jush
    :-))) to ceny tych transakcji kupna i sprzedaży moga się mieć nijak do cen
    giełdowych i US nie podważy ich - bo to jest umowa między dwoma podmiotami
    po jakiej cenie sobie je kupia i sprzedają ( lub między podmiotem i osoba
    fiz.). Zatem cena kupna (tego drugiego już z odsetkami) może różnic się
    tylko minimalnie od ceny sprzedaży (tej przed nabyciem praw do odsetek) - i
    na tym właściwie polega cała atrakcja - nie płacisz podatku od odsetek, a na
    całej operacji sumarycznie zarabiasz minimalnie mniej ....

  • 6. Data: 2002-09-06 12:30:30
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Wiesz przy milionie złotych ( bo na tyle są średnio zawierane najmniejsze
    >transakcje SBB i BSB to jest to juz jakaś kwota ...

    I owszem - jest to już "jakaś kwota" :-))
    Tyle, że we wspomniany artykuł wymieniał kwoty nieco niższe, zwłaszcza
    na dłuższe terminy i stąd moje zainteresowanie.
    A że średnio min. transakcje ważą kilka milionów, to pewnie
    masz rację.

> [...]
    >opłacało się całą transakcje z pominieciem tych odsetek zawrzeć) i
    >sprzedajesz - to tez masz mniejszy dochód - bo koszt zakupu był wyższy ...

    Tak.

    >Jak to mówią pieniądz robi pieniądz i te transakcje nie dla nas maluczkich -
    >no chyba że dysponujesz milionem wolnych srodów - czego Ci życzę :-)

    Jeszcze raz THX :-)

    >Ale
    >wtedy to chyba nie pytałbyś ludzi na grupie - tylko miał własnego
    >zarządzającego portfelem i nie martwił się takimi drobiazgami jak belkowe
    >:-)))

    Ano wtedy to pewnie bym nie pytał - chyba że chciałbym publicznie
    przedyskutować jego co ciekawsze pomysły :-)))

  • 7. Data: 2002-09-06 12:38:27
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >na tym właściwie polega cała atrakcja - nie płacisz podatku od odsetek, a na
    >całej operacji sumarycznie zarabiasz minimalnie mniej ....

    Ależ (wbrew pozorom ?) ja to wszystko rozumiem :-)
    Teoretycznie można sobie chyba nawet wyobrazić wygenerowanie
    strat na tych pośrednich etapach.
    Tylko że obawiam sie iż po prostu w ostatecznym rozrachunku
    zupełnie nic z tego nie wynika - przecież i tak cały łączny
    zysk trzeba kiedyś zrealizować !
    A w tym momencie widzimy już wyciągnięte łapsko fiskusa :-(

    Czytając artykulik miałem nadzieję, że faktycznie jest jakiś
    sposób, tyle że autor niezbyt precyzyjnie go przedstawił.

    BTW - ciekawe jak się mają te pomysły do ostatniej nowelizacji
    ordynacji podatkowej :-)))

  • 8. Data: 2002-09-06 12:56:06
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

> [...]
    > na dłuższe terminy i stąd moje zainteresowanie.
    > A że średnio min. transakcje ważą kilka milionów, to pewnie

    No ja nie mam problemów z nadpłynnością :-)) - inwestuje w nieruchomości :-)
    a właściwie juz zainwestowałam . .zatem reszta środkow wystarcza tylko na
    drobne przyjemności :-))) Ale tak normalnie to te kilka milionów trzeba mieć
    żeby sie w to bawić tak na serio :-)))

    > Ano wtedy to pewnie bym nie pytał - chyba że chciałbym publicznie
    > przedyskutować jego co ciekawsze pomysły :-)))

    To ja zawsze z chęcia się wdam w dyskusję :-)))

  • 9. Data: 2002-09-06 12:59:22
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    > Ależ (wbrew pozorom ?) ja to wszystko rozumiem :-)

    Eee noooo ... ja Cię nie posądziłam nawet przez minutke że nie rozumiesz

> [...]
    > zysk trzeba kiedyś zrealizować !
    > A w tym momencie widzimy już wyciągnięte łapsko fiskusa :-(

    No niestety - tylko tyle, że jednak to się opłaca - bo dodatkowo fiskus nie
    wyciagnie tych 20% za same odsetki ...

    > Czytając artykulik miałem nadzieję, że faktycznie jest jakiś
    > sposób, tyle że autor niezbyt precyzyjnie go przedstawił.

    Zawsze jest jakiś sposób . .tylko kwestia chęci aby go odnaleźć lub
    pieniędzy żeby zapłacic tym, co go odnaleźli :-)))

  • 10. Data: 2002-09-06 13:06:28
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >No ja nie mam problemów z nadpłynnością :-)) - inwestuje w nieruchomości :-)
    >a właściwie juz zainwestowałam . .zatem reszta środkow wystarcza tylko na
    >drobne przyjemności :-)))

    Przyznaję, iż jest to jakiś sposób :-))
    Sęk w tym, że inwestycje w nieruchomości charakteryzują się kiepską
    płynnością - to jednak nie to samo co "czyste" operacje finansowe.

    >To ja zawsze z chęcia się wdam w dyskusję :-)))

    To bedę o tym pamiętał - tzn. jakby co :-)))