    From: "ppinq" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sposób na belkowe ?
    Date: Fri, 06 Sep 2002 16:19:00 +0200

    >E no, e no - nie zapominaj że piszemy o milionach złotych :-)))

    To może faktycznie ja czegoś tutaj jednak nie widzę ?
    Weźmy sobie taki prosty (a właściwie prostacki) przykład.
    Obligacja roczna za 100PLN, kwartalna wypłata odsetek,
    oprocentowanie na 20% (wszystkie dane z sufitu).

    1.Inwestycja "tradycyjna" czyli zwykła
    Co kwartał wypłata 5zł x 0.8 = 4zł
    Sumaryczny zysk: 4 x 4zł = 16zł (cztery kwartały)
    Fiskus ukradł 4zł.

    2.Z zastosowaniem SBB/BSB itp.
    Co kwartał oczywiście nic się nie dzieje, bo odpowiednio
    ustawiamy ceny transakcji.
    Na koniec inwestycji: 20zł x 0.8 = 16zł, a fiskus również
    ukradł 4zł.

    Jak dla mnie wygląda to zupełnie identycznie :-(
    A dodatkowy minus jest taki, że jeszcze brak mozliwości
    reinwestycji odsetek (chociaż to chyba techniczny szczegół,
    bo skutki mozna zniwelować w odpowiednio skonstruowanej umowie).

    >Myśle - daj mi weekend na przemyślenia :-))

    Z miłą chęcią !

    >No a ja znalazłam - w tym roku - też inwestycja w fundusz zamknięty -
    >certyfikaty inwestycyjne - niestety tez tylko do końca 2003 roku - ale
    >spoko - mamy jeszcze deko czasu, coś się wykombinuje ! I rząd coś
    >wykombinuje i my znowy coś . .i tak się będziemy bawić w chowanego ...

    Niestety rząd ma chyba asa, ale wolę o tym publicznie nie pisać,
    bo pewnie sam o tym nie wie - a nuż listę czyta jakiś nadgorliwy
    urzędas US, albo ktoś z MF ?

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl