  • Data: 2014-08-21 19:57:01
    Temat: Re: Skleroza komputerów.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 53f602a2$0$2227$6...@n...neostrada.pl

    > Komputery przynajmniej latwo backupowac i przechowywac dane z dala od ognia i wody
    :-)

    Raczej zapis na nośnikach, nie komputery.
    Ale nie jest to istotne. ;)

    Łatwo bakapować zapis -- ale równie łatwo bakapować błędy
    i infekcje. :) Woda i ogień niszczy papier, ale zapis na
    nośnikach typu dyski/karty_pamięci także można uszkodzić.

    Co więcej -- jak odczytać to, co jest zapisane na nośnikach,
    do których nie ma czytników? Co z tego, że mam archiwa na
    półcalowych tasiemkach i na tasiemkach perforowanych, skoro
    nie mam czym tego odczytać?

    Co po nośnikach zapisanych w formatach, których już dziś nie znamy?

    Jak odczytać zawartość zaszyfrowaną po zgubieniu kluczyka?

    I najgorsze -- co komu po bakapach, gdy bezmyślnie poczynione
    nie zawierają pożądanej informacji? Ktoś gdzieś coś nieopatrznie
    skasował, inny ktoś zbakapował wszystko bez skasowanej informacji
    a inni bezmyślnie bakapowali niekompletne bakapy...

    Co gorsza ;) -- nawet myślenie niekoniecznie coś da, bo jak mam
    sprawdzić, czy moje archiwa (czynione od ponad dwudziestu lat)
    nie mają nadmiernych/niepożądanych dziurek?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'