  • 11. Data: 2006-02-17 12:38:57
    Temat: Re: Skandia czy SFI
    Od: sandokan <l...@w...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Natomiast _NIE_ pobierają opłąty za: nabycie, umorzenie, konwersję
    > (jedyny znanym mi wyjątek to SEB) itd.
    SEB?? pierwsze słyszę, no chyba, że coś się zmieniło
    Swego czasu, przed pamiętnym 2005 rokiem trochę tych konwersji na SEB
    się robiło

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 12. Data: 2006-02-17 15:47:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    sandokan wrote:

    > SEB?? pierwsze słyszę, no chyba, że coś się zmieniło
    > Swego czasu, przed pamiętnym 2005 rokiem trochę tych konwersji na SEB
    > się robiło

    Sprawdź, może m*banki wymusiły na nich rezgnacje, natomiast za 2 i
    kolejne konwersje w ciągu 3 miesiecy było ekstra 10 PLN, na pewno nie
    było tej opłaty od razu tylko w którymś momencie została wprowadzona.

    KJ

  • 13. Data: 2006-02-17 21:37:50
    Od: sandokan <l...@w...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Sprawdź, może m*banki wymusiły na nich rezgnacje, natomiast za 2 i
    > kolejne konwersje w ciągu 3 miesiecy było ekstra 10 PLN, na pewno nie
    > było tej opłaty od razu tylko w którymś momencie została wprowadzona.

    z tego co pamiętam to GTFI pobierało opłatę za którąś tam konwersje
    ale już dawno się wycofali z tego
    a o SEB to pierwszy raz słyszę

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 14. Data: 2006-02-17 21:43:56
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    sandokan wrote:
    [...]

    > z tego co pamiętam to GTFI pobierało opłatę za którąś tam konwersje
    > ale już dawno się wycofali z tego
    > a o SEB to pierwszy raz słyszę

    http://www.mbank.com.pl/download/sfi-prospekty/SEB3.
    PDF
    strona 21 punkt 8.3 ppkt 3

    KJ

  • 15. Data: 2006-02-19 11:20:24
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "roythekid" <r...@p...onet.pl> napisała:

    >A czy mógłby ktoś podać dokładnie, ile wynoszą prowizje i opłaty w SFI? Bo
    >z treści publikowanych przez SFI i z innych dyskusji wynikało, że SFI robi
    >przyjemność za darmo.
    Owszem, za darmo (z dokładnością do jakiegoś tam jednego wyjątku).
    Natomiast z tego co wiem, to mBank dostaje coś od FI z opłat za
    zarządzanie.

    >Jeśli masz multiportfel to rachunek wolnych aktywów też, tylko pewnie o tym
    >nie wiesz.
    Jeśli przez to rozumiesz nieoprocentowany rachunek, na którym lądują
    pieniądze w przypadku gdy zlikwidują jakiś fundusz a ja nie dam nowej
    dyspozycji, to mam. Nic innego nie mam.

    >Nie wiem jaką efektywność osiągniesz po latach "skakania" pomiędzy
    >konkurencyjnymi produktami, ale życzę Ci powodzenia.
    Przy produktach, w których nie ma prowizji za wejście/wyjście nie ma
    większego znaczenia ile razy będę pomiędzy nimi skakał.

    >Chociaż proponowałbym
    >Ci jeszcze dokładnie zweryfikować aktualne właściwości Twojego programu w
    >Skandii, bo być może się okaże, że teraz po latach dużo efektywniej możesz
    >inwestować w Skandii na swoim własnym programie, a być może wszystkiego nie
    >wiesz. Multiportfel Skandii podobnie jak inne produkty na rynku ewoluuje,
    >jak sam wcześniej zauważyłeś.
    Zweryfikowane - niestety nic w moim nie zmienili od startu :-(
    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 16. Data: 2006-02-21 09:05:03
    Od: "roythekid" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli przez to rozumiesz nieoprocentowany rachunek, na którym lądują
    > pieniądze w przypadku gdy zlikwidują jakiś fundusz a ja nie dam nowej
    > dyspozycji, to mam. Nic innego nie mam.

    Rachunek wolnych aktywów to nie rachunek "nieoprocentowany" ani taki na
    którym "lądują pieniądze w przypadku gdy zlikwidują jakiś fundusz" - jest to
    rachunek inwestycyjny, który pracuje tak samo, jak regularny, jednak jego
    aktywa są dostępny w każdej chwili.
    Dodatkowo już nie ma czegoś takiego, że jeśli jakiś fundusz wypada z Twojego
    portfela. to aktywa z niego trafiają na rachunek nieoprocentowany. Aktywa
    wtedy są rozdysponowane na resztę składników portfela w odpowiednich
    proporcjach.

    > Zweryfikowane - niestety nic w moim nie zmienili od startu :-(
    > --

    Z wcześniejszego fragmentu wypowiedzi obawiam się mimo wszystko, że jednak
    nie zweryfikowałeś swojego starego programu. Jednak już nie musisz, bo
    znalazłeś przecież nowe rozwiązanie spełniające Twoje potrzeby i w dodatku
    za darmo.

    Pozdrawiam,

    Radosław Radomski

  • 17. Data: 2006-02-21 10:01:02
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

> [...]

    >nie zweryfikowałeś swojego starego programu. Jednak już nie musisz, bo
    >znalazłeś przecież nowe rozwiązanie spełniające Twoje potrzeby i w dodatku

    Cały problem polega na tym, że ja mam ten pierwszy produkt i niestety jego
    warunki się nie zmieniają. Sprawdziłem to dokładnie. I nie mogę z niego
    zrezygnować. Tzn. mogę, ale kosztowało by mnie to ponad 60% tego co mam
    uzbierane.
    Tak jak już pisałem - mój wybór, moje ryzyko. Mam nadzieję, że wymienione
    przez nas wady i zalety ułatwiom innym wybór.
    Proponuję EOT bo chyba nie ma co zaśmiecać grupy.

    Pozdrawiam i dzięki za niektóre informacje

  • 18. Data: 2006-03-11 12:46:06
    Od: sandokan <l...@w...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > sandokan wrote:
    > [...]
    >
    > http://www.mbank.com.pl/download/sfi-prospekty/SEB3.
    PDF
    > strona 21 punkt 8.3 ppkt 3

    faktycznie, masz racje, jest opłata za konwersje
    jak widzę, prospekt jest z 5 stycznia 2005 a aktualizacja z 15 maja 2005

    trochę tych konwersji swego czasu robiłem i wtedy nie było żadnej opłaty
    ale po zmianach zasad wyceny funduszy na początku 2005 r. zaprzestałem
    intensywnie inwestować w SEB, więc widzę, że nie jestem na bieżąco

    --
    pozdrawiam
    Marcin