    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Date: Mon, 26 Jun 2017 16:41:23 +0200
    <oi5knq$1g5m$1@gioia.aioe.org> <oi836s$u3a$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <594832d0$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <oib9gp$9p8$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <oibcsp$atj$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <q...@4...net>
    <oiqgo0$79a$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <b...@g...com>
    <oiqlq3$97f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <e...@g...com>
    <oiqsa8$bjh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5...@g...com>

    > Pomysł godny citka.
    > Zapewne jest to dodatkowy powód, żeby te powiadomienia wyłączyć - przez pierwszy
    miesiąc bezpłatne, a potem 6zł/mc.

    Jesteś pewien?
    W TPiO dla Citi Simpliciti piszą, że Citi Alerts Standard i Premium -
    bez opłat.
    A to chyba sa te Citi Alerts.

    > Limit 50zł oczywiście dla transakcji pikaczowej+bezpinowej, zarówno dla karty jak i
    dla naklejki.
    > 20 transakcji dziennie to limit tylko dla naklejki - kartą możesz napikać ile
    chcesz.

    Jesteś pewien.
    W załączniku do regulaminu piszą:
    Dzienny limit transakcji Nośnikiem zbliżeniowym - 20.

    Dla mnie karta to też nośnik zbliżeniowy.
    A definicja Nośnika zbliżeniowego odwołuje się do definicji Karty.
    Ja bym to rozumiał, że według nich Karta to też nośnik zbliżeniowy.

    > A oczywiście naklejką można płacić ponad 50zł, tylko że z PINem (sam płaciłem ponad
    6k - choć też trafiłem na sklep, gdzie nie chcieli mi 3k przyjąć pikaczem,
    twierdzili, że ich terminal nie pozwoli).

    > 150 euro dla transakcji stykowych, 50 euro dla bezstykowych to maksymalnie prawnie
    dopuszczone obciążenia klienta - czyli że więcej nie zapłacisz, jak zgubisz czy
    ukradną Ci kartę (chyba że bank udowodni, że np. zapisałeś PIN na karcie).

    Żona kiedyś dostała kartę z PINem generowanym przez bank, który tak się
    złożyło był fragmentem numeru karty.
    Wtedy PIN jest zapisany na karcie, czy nie?

    > Citek dodatkowo bezpłatnie ogranicza odpowiedzialność klienta do 100zł (a dla
    platyn w ogóle bierze całą na siebie).

    > Tutaj mają sens powiadomienia mailowe, choć z drugiej strony utratę telefonu raczej
    się prędzej zauważy niż utratę karty.
    > Inna sprawa to to, czy warto nalepkę naklejać na telefon - jeśli telefon ma NFC, to
    nie bardzo, citek chyba ma zamiar wprowadzić niedługo HCE - no i też często telefon
    zakłóca działanie nalepki, ale to już trzeba sobie wypracować - pomóc może np.
    przyklejenie odwrotnie albo w trochę innym miejscu (już centymetr-dwa mają
    znaczenie).

    Nigdy nie miałem nalepi i raczej nie planuję (bo według mnie ten limit
    20 też dotyczy karty).
    Ale jakbym koniecznie chciał na telefonie i by kolidowało to nalepiłbym
    nalepkę ferrytową i na to tę zbliżeniową i działało by jak burza.

    > Ja moją naklejkę noszę na breloczku z kluczami - ale breloczek musiałem sobie sam
    wyciąć. Do tego przyklejam dla pewności skoczem - już raz bym ją zgubił, gdzie po 1,5
    roku przestała się mocno kleić. A ostatnio na drugiej stronie breloczka przykleiłem
    jeszcze naklejkę z mBąka (dawali za darmo, to wziąłem ;) - i nawet to działa dobrze,
    czyli w większości obciążana jest ta karta, która jest na tej stronie breloka, którą
    przykładam do terminala, choć zdarzają się kwiatki - raz obciążyło mi kartę z drugiej
    strony, a czasem odczyt trwa trochę dłużej.

    Brakuje warstwy ferrytu między nimi.

    > Na głównej stronie na samej górze - "przesiądź się na rower" - choć z rowerem nie
    ma nic wspólnego oprócz tego, że citi reklamuje się na rowerach miejskich w DC.

    Sprawdziłem teraz w historii maili - kliknąłem te morele jeszcze w maju
    a ten rower jest od 1 czerwca.
    Ciekawe kiedy pojawiło się na stronie.
    P.G.