  • 21. Data: 2002-05-27 16:45:14
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > No tak  , zabic poslanca !!!! :>

    A po co? Wystarczy by się poduczył najnowszej historii, bo wydaje mi się,
    że "posłaniec" co najwyżej nosił koszulę w zębach w latach 1981..1990.
    Takie spamowanie widocznie przynosi mu przyjemność - z poprzednich postów dał
    się poznać z chorobliwej awersji do prof.Balcerowicza.

  • 22. Data: 2002-05-27 19:34:08
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > byl to chetnie sie dowiem)... ale do rzeczy - nominal tego banknotu wynosil:
    > 500 mld !!!!!!!

    rozumiem, ze nominaly na banknotach byly w postaci wykladniczej
    5.0E+11

  • 23. Data: 2002-05-27 19:51:33
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    apropo tego calego tekstu i opinii na temat Balcerowicza to wymyslilem
    dowcip. chyba ;-)

    czym sie rozni kapitalizm od socjalizmu?

    w kapitalizmie panuje taka _bieda_, ze w ciagu zycia jednego pokolenia
    (po II wojnie swiatowej) doszlo do tego, ze ludzie mieszkaja w domach,
    za ktore splacac hipoteke beda jeszcze ich dzieci.
    a w socjalizmie w tym czasie osiagnieto taki _dobrobyt_, ze ludzie w pelni
    (hue hue) poplacili juz za mieszkania, do ktorych klucze odbiora ich dzieci
    :-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 24. Data: 2002-05-27 21:17:13
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > gospodarczy, ZAWSZE kończy się wzrostem inflacji. Oprócz stóp
    > procentowych jest jeszcze multum innych sposobów na pobudzenie

    chcialbym zauwazxyc, ze inflacja jest PONIZEJ zakladanej inflacji - i w
    tamtym i w tym eroku. Dlatego ci ortodosyjni teoretycy powinni popuscic
    troche pasa, tak czy inaczej, a rzad powinien zastopowac emisje tych
    cholernych obligacji - znaczysie zabrac nierobom, zlikwidowac agencje i tak
    dalej..
    Ech, a tak niestety - czeka nas Lepper :(

  • 25. Data: 2002-05-27 21:17:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Amra, ale tak powazniej - ile lat miales w '89? ;-)

    10 :) ale niebieskie fartuszki, co poniedzialkowe apele na 7:10, swieta
    okolicznosciowe doskonale pamietam :)

  • 26. Data: 2002-05-27 21:31:06
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    dał
    > się poznać z chorobliwej awersji do prof.Balcerowicza.

    Toz dlatego podeslalem, bo mialem niezly ubaw z tego tekstu.

    Mowcie co chcecie, ale ja wiem, ze bezrobocie bylo w pewnym okresie nawet
    ponizej 10%, wzrost gospodarczy jeden z najwyzszych w Europie.
    W tym momencie mamy jedna z najwyzszych stop bezrobocia w Europie, spadajacy
    popyt wewnetrzny, mizerny eksport, mala inflacje, zaduszony wzrost
    gospodarczy.
    Nie chcialbym nikomu wypoiminac, ale fachman byl u steropw wladzy i jakos to
    za jego kadencji tak sie stalo.
    Jak im budzet 2000 ledwo wyszedl m.in. dzieki licencji za UMTS i bodaj 13
    mld wplywom z prywatyzacji i juz wtedy bylo wiadomo, ze wszystko sie wali -
    to Balcer jak ten szczur ze statku pierwszy zwial na cepla posadke i dalej
    bedzie mentora udawal i pouczal.

    Mozna gadac z pozycji takiej jak my tu sobie gadamy - uzytkownikow
    przeroznych bankow, gdzie lokatke zalozyc, gdzie tu KK dostac, ale moza tez
    posluchac co tam ludzie w radomiu gadaja takim.
    Jak sobie przyjezdzam, to czasem z najlepszym kumplem gadam - co tu mu nie
    wyszlo w Krakowie i juz zostal w Radomiu.
    Moge Wam powiedziec -cos strasznego - jedyna perspektywa wziac sie ozenc
    szybko - do roboty mu sie niechce - bo co bnedzie za darmo pracowal albo za
    jakies grosze, i trak dalej i tak dalej.
    Brak perspektyw... Mnie to naprawde boli ze tak sie dzieje.

    Ja sobie moge gadac, wy mozecie sobie gadac. Ale syty glodnego nie zrozumie.

    A czy winic Balcerowicza? dla wielu to wlasnie on jest ucielesnieniem tego
    co sie stalo - tego, ze tylko nieliczbni skorzystali na transfiormacji.
    Tak siedziwicie popularnosci Leppera. Ale to wlasnie on mowi prawde...
    Trudne do zaakceptowania - ale prawdziwe.
    Tak, wiem ze nie ma on jednoczesnie zadnej recepty na to, ale chociaz jedyny
    mowi to, co wszyscy widza.

    Wieczerzak siedzie, Jambrozy tez. Ale co z jego mocodawcami - sami tam
    wlezli do tych spolek???
    Nikt nikogo za nic nie rozlica.
    Jak jestes winny bankowi 10000 zl to ty sie martwisz, jak sume 100 razy
    wieksza, to juz martwi sie bank... ;)

    a Balcerowicz to dla mnie ortodoks. gadanie o inflacji, kiedy dalej obnizy
    sie stopy procentowe - mozna wsadzic miedzy bajki. Owszem moze wzrosnac -
    tylko ze... do planowanego wczesniej poziomu.

    Do czego nam sie spieszy? Do UE? Przeciez jeszcze nie wchodzimy - mozemy
    sobie poczekac, ale nie... W sumie co to mnie obchodzi - mnie to dobrze
    jest, a w ostatecznosci zdrowy jestem, wyjade, poradze sobie.

    A tym robolom to jeszcze powinni dopieprzyc - tak kapitalizm chcieli to go
    maja, hehe :(

  • 27. Data: 2002-05-28 07:42:32
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;) OT
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > rozumiem, ze nominaly na banknotach byly w postaci wykladniczej
    > 5.0E+11

    ??? Jak pierwszy raz zobaczylem ten banknot to nie moglem sie doliczyc tych
    cholernych zer :-))
    BTW byly jeszcze banknoty nominale 20 mld i 50 mld !!! :-))
    Moge zeskanowac...
    pzd

  • 28. Data: 2002-05-28 07:55:05
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

> [...]
    > to Balcer jak ten szczur ze statku pierwszy zwial na cepla posadke i dalej

    a co? mial zostac i firmowac lewicowa polityke, na ktora nie mial
    zadnego wplywu?

    > Brak perspektyw... Mnie to naprawde boli ze tak sie dzieje.
    > Ja sobie moge gadac, wy mozecie sobie gadac. Ale syty glodnego nie
    zrozumie.

    zal i dobre checi do sprawienia poprawy to jedno,
    a dzialanie w tym celu to drugie,
    jakos tak sie sklada, ze dzialania 'wrazliwych' (lub 'sprawiedliwych')
    spolecznie, obracaja sie na niekorzysc tych, ktorych sie zaluje,
    jak chcesz cos zrobic, emocje na bok

    > a Balcerowicz to dla mnie ortodoks. gadanie o inflacji, kiedy dalej obnizy
    > sie stopy procentowe - mozna wsadzic miedzy bajki. Owszem moze wzrosnac -
    > tylko ze... do planowanego wczesniej poziomu.

    a jezeli jest lepiej niz planowany poziom, to nie warto tego utrzymac?
    im nizsza inflacja tym lepiej dla gospodarki, czy trzeba to tlumaczyc?
    no i chocby po to, zeby jak najszybciej przystapic do strefy euro,

  • 29. Data: 2002-05-28 08:28:29
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > Moge zeskanowac...

    prosze o kopie lub link,
    dziekuje

  • 30. Data: 2002-05-28 09:18:52
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a co? mial zostac i firmowac lewicowa polityke, na ktora nie mial
    > zadnego wplywu?

    No jak to. Jak tamta byla lewicowa, to teraz mamy co, socjaldemokratyczna???
    ;)))
    ale ta nasza scena polityczna jest.
    A pamietasz jakie targi wtedy UW robila????
    Balcerek na szefa NBP, to wy dostaniecie NIK...

> [...]
    > jakos tak sie sklada, ze dzialania 'wrazliwych' (lub 'sprawiedliwych')
    > spolecznie, obracaja sie na niekorzysc tych, ktorych sie zaluje,

    Dlatego zal mi, ale tez wiem, ze _niestety_ na tak wychowane spoleczenstwo
    nie ma innego wyjscia jak rzucic ich na gleboka wde.
    rozrozt socjalu jest przerazajacy. Mamy najwiecej np. rencistow jak nie na
    calym swiecie to przynajmniej w Europie.
    Najgorzej jest, ze ludzie wiecznie uwszaja, ze im sie nalezy, i to rola
    panstwa..
    co za kraj :) co za swiat :(

    > a jezeli jest lepiej niz planowany poziom, to nie warto tego utrzymac?
    > im nizsza inflacja tym lepiej dla gospodarki, czy trzeba to tlumaczyc?
    > no i chocby po to, zeby jak najszybciej przystapic do strefy euro,

    buhehehehe. A skad Ty takie informacje wziales??? Wiesz inflacje to mozna w
    krotkim czasie sprowadzic do 1%, tylko czy o to chodzi?
    Gospodarka to system naczyn polaczonych i nie mozna twierdzic, ze inflacja
    mala to jest OK zobacznna USA - FED cial tam stopy ile wlezie i rosnaca
    inflacja sie tak nie martwil...

    Co z bezrobociem, wzrostem gospodarczym, stopa oszczednosci a tym smaym
    inwestycji???
    O tym juz nie piszesz...